Gå til innhold

– Spill har unaturlig mange oppfølgere og remakes


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har man hatt en god spillopplevelse, ønsker man vel å oppleve den igjen. Spiller man lite, er det greit å "kvalitetssikre" den lille spilletiden man har.

 

Man ser jo akkurat det samme med filmer. Det er veldig vanlig å se en dårlig oppfølger bare fordi man er familiær med konseptet

Lenke til kommentar

Det er vel en grunn til at så mange er glad i Indie utviklere og deres spill. Men en ser jo at forferdelig mange spillere er veldig tilfredsstilte med bare oppfølgere og generelt redd spill som er annerledes.

 

Noe en ser også på dette forumet.

 

Problemet med indie spill er at dem blir fort glemt, og dem er stortsett kun digitalt som gjør at dette blir glemt over tid. Mange gode indie spill, men dem har ikke lang levetid hos menneskeheten før en ny indie utvikler har laget et annet spill igjen. Dem blir stor der og da så dabber dem av og forsvinner igjen, men der er noen få unntak der også selvfølgelig.

 

Nintendo har klart å bygge opp sine titler og melker stort sett alle sine spill riktig måte, med unntak av noen spill dem har som gjelder alle selskaper som lager spill også :)

Lenke til kommentar

Det er vel en grunn til at så mange er glad i Indie utviklere og deres spill. Men en ser jo at forferdelig mange spillere er veldig tilfredsstilte med bare oppfølgere og generelt redd spill som er annerledes.

 

Noe en ser også på dette forumet.

 

Jo mer, jo bedre. Vil gjerne ha begge deler, men merker at industrien sliter med å balansere seg. Nå har det vært for mye jag etter Cod, flust av remakes og dårlige oppfølgere o.l. I 360,ps3,Wii generasjonen.

Er vel en grunn til at MC ble så stort, the last of us blir hyllet osv..

Vil gjerne se de nå satser mye større på nye iper. Har selv vært helt gal etter en socom 2 Hd, men håper faktisk på nå at Sony heller slenger frem en helt ny tittel som er i samme sjanger, hvis man må velge.

Lenke til kommentar

Kunne ikke vært mer enig. Produsentene ser at man kan lage oppfølgere til en brøkdel av prisen, og samtidig selge på suksessnavnet til forgjenger. Dagens største spillnavn er alle melketitler: GTA 5, Fifa 14, Halo 5, CoD 9, Assassins Creed 7. For min del blir jeg lei når tallet har passert 2-3, og det er ikke noe jeg hater mer enn årlige remakes. Jeg vil ha noe nytt hvis jeg ville spilt det gamle spillet hadde jeg ikke trengt å betale for et nytt et.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...