Gå til innhold

Slank deg med matbilder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei. Er det ikke noe liggnende skolene har gjort da? At elevene må tegne maten i heimkunnskapstimene istede for å lage den? Mulig jeg tar feil, men jeg mener å huske å ha hørt det. En stund siden jeg har gått på skole nå, så jeg husker ikke helt.

 

GODT mulig du tar feil ja, eller så hadde skolen din ræva økonomi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så utrolig dumt å lese....

For det første, slanking er usunt, for det andre vil dette muligens virke for "normale" mennesker. For en person som er sykelig overvektig vil dette ikke føre til noe annet enn å trigge sulten, enten man er sulten eller ikke.

 

Nei, det at du skriver "Slanking er usunt" er utrolig dumt å lese.

 

Det finnes ingenting bedre for de med overvekt å slanke seg.

Fett rundt innvoller og organer samt hjertet reduseres, man blir lettere og sliter seg ikke ut så fort og kroppen fungerer bedre.

 

Slanking er kun usunt hvis man allerede har en stram og fin kropp.

Og da er det som oftest en usunn psyke hos den som slanker seg.

Lenke til kommentar

Det logiske er å redusere/tilpasse matmengden så slipper man å måtte reparere etterpå.

 

Tor

 

Stemmer ikke alltid dette.

 

Gir man mer gass, trenger man mer bensin.

Ergo, trener man må man spise mer. Fordelen er ofte den at man da får bedre kondisjon/mer muskler :)

 

EDIT: Eller går ned i vekt om man ikke tilfører nok mat :)

 

Og hvis du ikke ser på mat som annet enn bensin har du ikke hatt et skikkelig måltid mener nå jeg :D hehe neida :)

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

 

Stemmer ikke alltid dette.

 

Gir man mer gass, trenger man mer bensin.

Hvis du ser hva jeg skrev: redusere/tilpasse. En snekker behøver mer mat enn en som sitter på ræva på et kontor hele dagen.

 

Å spise seg feit for så å trene det bort, for så å spise seg feit og trene bort igjen og igjen er direkte usunt, man trener dessuten ikke bort fettavleiringer i blodårene. Jeg har en kompis som er et matvrak, han spiser alltid minst dobbelt av meg, og må ta flere ganger i året diverse harde økter for å gå ned i vekt igjen, men han lærer aldri og gjør samme tabben om og om igjen i årevis. Er man normalt aktiv er det ikke behov for trening - det holder med etpar gåturer på en halvtime i uka. Resten er bortkastet tid.

 

Tor (som aldri har trent et sekund og veier det samme i dag som 60 åring som da jeg var tjue)

Lenke til kommentar

Hvis du ser hva jeg skrev: redusere/tilpasse. En snekker behøver mer mat enn en som sitter på ræva på et kontor hele dagen.

 

Å spise seg feit for så å trene det bort, for så å spise seg feit og trene bort igjen og igjen er direkte usunt, man trener dessuten ikke bort fettavleiringer i blodårene. Jeg har en kompis som er et matvrak, han spiser alltid minst dobbelt av meg, og må ta flere ganger i året diverse harde økter for å gå ned i vekt igjen, men han lærer aldri og gjør samme tabben om og om igjen i årevis. Er man normalt aktiv er det ikke behov for trening - det holder med etpar gåturer på en halvtime i uka. Resten er bortkastet tid.

 

Tor (som aldri har trent et sekund og veier det samme i dag som 60 åring som da jeg var tjue)

 

 

Ja DET er jeg fullstendig enig i :)

 

Og slik opp og nedgang i vekt ser jeg bare på som latterlig.

Det sier meg noe om hvor lite kontroll en person har over seg selv og sine behov om man holder på slik :)

Lenke til kommentar

Man kan vel nyte noe uten å overdrive?

 

Tor

 

Selvsagt, men nå snakker jeg ikke om å overdrive. Sitter man og skyller ned potetgull, pizza og burgere med Cola på en halvmanisk måte halve dagen, har man nok andre problemer enn forkjærlighet for mat.

 

Det jeg mener - og hvorvidt det fungerer blir individuelt - er at man må finne noe man trives med. For min del blir dette å putte i meg alt jeg måtte ønske med god samvittighet. Så trener jeg jevnt (fordi jeg liker det, selvsagt, hvis ikke vil heller ikke det fungere) i tillegg. Men for min del betyr ikke det å putte i meg alt jeg måtte ønske av mat at jeg dytter i meg burgere og pizza hver dag, men det er rett og slett fordi jeg veldig sjelden har lyst på drittmat av den typen (men har jeg lyst på det spiser jeg selvsagt det også med god samvittighet - dog er er det veldig sjelden jeg har lyst på sånt).

 

Min metode vil ikke fungere for dem som synes det er stas med potetgull, McDonalds, sjokolade, marsipan og Cola hver dag. Selvsagt.

Endret av Keyzer28
Lenke til kommentar

Min metode vil ikke fungere for dem som synes det er stas med potetgull, McDonalds, sjokolade, marsipan og Cola hver dag. Selvsagt.

Jeg snakker om volum, ikke mat-typer. Kompisen min som jeg nevnte lenger oppe er av gourmet-typen, men gourmetmat er ikke auto mer mager eller sunnere enn hamburgeren.

 

Det er i hovedsak kun en grunn (såsant de ikke har en ekte sjukelig årsak, noe som er sjeldent) for at folk blir feite og det er at de rett og slett spiser mer enn de forbrenner. Løsningen er enkel: Spis mindre (samme hva de spiser gjelder det samme).

 

Tor

Lenke til kommentar

Nei, det at du skriver "Slanking er usunt" er utrolig dumt å lese.

Jeg synes ikke det. Problemet med 99% av slankekurene er at de ikke løser et problem, men fikser symptomene. Og, som oftest, ikke en gang det ...

 

 

Det logiske er å redusere/tilpasse matmengden så slipper man å måtte reparere etterpå.

 

Tor

For mange er det lettere sagt enn gjort. Fornuftig kosthold og trening/aktivitet er nok det som man bør satse på; men det er som oftest ingen enkel løsning, og det er lite penger i slikt. Mye bedre å selge slankekurer :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...