Gå til innhold

Har nye drivere egentlig stort å si for spillytelsen? (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Når vi tester på nytt med nye drivere, kommer GeForce GTX 690 langt bedre ut, men det er nok mer sannsynlig at oppdateringer av programmet er å takke for dette.

Ser ut som dere har plassert feil graf til gamle/nye drivere :)

Slenger meg på denne, litt merkelig at alle skjermkort gjør det bedre med gamle drivere.

 

Edit: Dere skriver i teksten at kortene mister ytelse, så grafene er faktisk riktig satt opp i forhold til teksten.

Endret av Grankongen
Lenke til kommentar

Jeg gikk tilbake til en eldre driver for mitt gtx 670 igår. Har bare hatt problem med nye drivere. Frame drops i alle spill.

 

Har ikke vært borti det selv, kjører på Nvidias siste beta driver :o

Måtte forøvrig det da jeg skulle teste bf4 betaen og det bare var en haug med bugs med gammel driver.

Lenke til kommentar

Jeg lurer litt på hvordan dere egentlig har testet dette. Har dere hatt samme versjon av spill og tester på forskjellige drivere, eller er både programvaren (spill og testprogram) og drivere nye?

 

Jeg har hatt både gode og dårlige erfaringer med nyere drivere, og tviler ikke på at denne myten er sann. Men det er også slik at mange spill blir optimalisert videre etter release.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke vært borti det selv, kjører på Nvidias siste beta driver :o

Måtte forøvrig det da jeg skulle teste bf4 betaen og det bare var en haug med bugs med gammel driver.

Har ikke testa siste beta driver. Og blir ikke og gjøre det heller. Bruker 214.22 no og er fornøyd.

Brukte så lite tid på bf3 så orker ikke og teste bf4.

 

Men er bare noen uker til jeg kjøper ny gpu så orker ikke og bruke tid på og teste drivere.

Lenke til kommentar

 

Ser ut som dere har plassert feil graf til gamle/nye drivere :)

 

Oppsann; det er korrekt - men ser heldigvis ut som det bare gjelder på Fire Strike. Godt observert, fikser det pronto!

 

Jeg lurer litt på hvordan dere egentlig har testet dette. Har dere hatt samme versjon av spill og tester på forskjellige drivere, eller er både programvaren (spill og testprogram) og drivere nye?

 

Jeg har hatt både gode og dårlige erfaringer med nyere drivere, og tviler ikke på at denne myten er sann. Men det er også slik at mange spill blir optimalisert videre etter release.

 

Hei! Det du nevner her er jeg også inne på når det gjelder Battlefield 4; nærmere bestemt hvorfor vi ikke har skiftet ennå, samt 3DMark 11. Både programvare og drivere er nye i dag, og dessverre er det vanskelig å få spillene til å lystre våre befalinger om å ikke automatisk oppdatere seg hver gang det kommer en ny patch.

 

Stussa selv her nå.. Kommentarene fra skribenten makes no sense i.f.t. utviklingen på grafene fra gamle til nye.. I.e.:

Hitman: Absolution

 

@ U l t r a , D X 1 1 , 8 x M S A A

1080P

Grafen forteller at toppkortene blir marginalt dårligere, kommentar derimot tilsier at det er en 6% forbedring.

 

Hei der - den skjønte jeg ikke. GTX 690 stiger til 54,25 FPS, mens HD 7970 GE stiger til 41,35 FPS, som begge deler er nærmere 6 prosent mer enn de fikk med gamle drivere?

Endret av VargAamo
Lenke til kommentar

Hei! Det du nevner her er jeg også inne på når det gjelder Battlefield 4; nærmere bestemt hvorfor vi ikke har skiftet ennå, samt 3DMark 11. Både programvare og drivere er nye i dag, og dessverre er det vanskelig å få spillene til å lystre våre befalinger om å ikke automatisk oppdatere seg hver gang det kommer en ny patch.

Det er forståelig, men da tester dere selvsagt den nye versjonen av spillet med nye OG gamle drivere?

Om flere variabler er endret kan man ikke med 100% sikkerhet si hvilken som har ført til resultatet.

Lenke til kommentar

Det er forståelig, men da tester dere selvsagt den nye versjonen av spillet med nye OG gamle drivere?

Om flere variabler er endret kan man ikke med 100% sikkerhet si hvilken som har ført til resultatet.

 

I teorien ville det vært det aller beste, men i praksis var det dessverre ikke mulig for oss. Vi har full kontroll på hvilke drivere som har blitt brukt sammen med hvilke kort, men med mindre et spill får en skikkelig diger oppdatering vet vi ikke når disse har blitt installert - noe som skyldes måten programbibliotekene lever sitt eget liv og oppdaterer i bakgrunnen. Vi kunne nok jobbet oss rundt dette også, men siden det ikke er informasjon vi har i dag var det altså ikke mulig å ta høyde for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har jeg bare skumlest litt, men fant en liten feil i siste setning i BF3-avsnittet:

 

"Nye drivere viser seg imidlertid katastrofalt dårlig for det svakeste Radeon-kortet, Sapphire Radeon HD 7990, som får bildeflyten sin mer enn halvert."

 

...skal vel være 7790.

 

For øvrig må dere ha lagt ned en UTROLIG haug med arbeid for å få snekret sammen denne artikkelen. Føler virkelig at jeg får noe igjen for ekstra-abonnementet mitt nå. Hatten av! :thumbup:

Lenke til kommentar

Bra artikkel!

 

Men jeg føler at dere har kunnet gitt noen flere gode grunner til hvorfor man bør oppdatere driveren, selv om man ikke alltids får en ytelseøkning :

 

*Det kan være at spillet har merkelige grafiske feil som ødelegger for spillopplevelsen med en eldre driver.

*Microstuttering kan være markant forbedret på en nyere driver ( dette gjelder hovedsakelig Amd ).

*Effektforbruk og Os'ets mulighet til å regulere ned hvor mye strøm skjermkortet bruker ved Idle kan være forbedret på nyere skjermkort.

 

I bunn og grunn er det lurt å oppdatere skjermkortet sitt det første året eller to , etter dette ser det ut som man greier seg fint med en eldre driver, med mindre spillet du nettopp har kjøpt får problemer eller kan få en markant ytelseøkning med en nyere driver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...