Gå til innhold

Vil ha Windows på Android-telefoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingenting er gratis. Å gjøre dette vil spre engineeringressursene tynnere utover og føre til dårligere kvalitetskontroll eller dyrere telefoner.

 

I tillegg er det artig å se at MS "vurderer å droppe lisenskostnaden" - de siste tallene jeg så tilsa at Nokia får 20$ per telefon fra MS for å bruke Windows Phone :)

Endret av kvasbo
Lenke til kommentar

"Windows Phone hadde ifølge IDC en markedsandel på 3,7 prosent, mens Android dominerte med 79 prosent. Apples iOS hadde 13 prosent."

 

Dette må da være i USA? I Europa ligger Windows Phone straks på 10 prosent.

 

Nei, Windows har 3.7% på verdensbasis per 2Q2013.

 

Source: IDC Worldwide Mobile Phone Tracker, August 7, 2013:

 

http://www.idc.com/getdoc.jsp?containerId=prUS24257413

Lenke til kommentar

Spennende, dette kan godt hjelpe HTC å skille seg mer ut fra sine konkurrenter.

 

Ingenting er gratis. Å gjøre dette vil spre engineeringressursene tynnere utover og føre til dårligere kvalitetskontroll eller dyrere telefoner.

 

I tillegg er det artig å se at MS "vurderer å droppe lisenskostnaden" - de siste tallene jeg så tilsa at Nokia får 20$ per telefon fra MS for å bruke Windows Phone :)

 

Microsoft er ikke helt enig med din utalelse:

 

Microsoft says that the current partnership between itself and Nokia means that for every Windows Phone sold, the gross profit margin is under $10 per unit based on royalty payments. Through the Nokia unit acquisition, Microsoft believes this will increase to $40 -- potentially making the risky deal a profitable force in the future.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Windows Phone hadde ifølge IDC en markedsandel på 3,7 prosent, mens Android dominerte med 79 prosent. Apples iOS hadde 13 prosent."

 

Dette må da være i USA? I Europa ligger Windows Phone straks på 10 prosent.

 

Er nok ikke US of A. Der har nemlig iPhone / iOS ca. 40%, så dette er nok globale tall.

Lenke til kommentar

Med i det regnestykket er det at den store engangssummen var en del av en avtale som også inkluderte en betydelig del av Nokias IP-portefølje (patenter) ble tilgjengelig for Microsoft, og muligens omvendt også, uten at jeg husker detaljene, noe som nok også påvirket enhetskostnadene.

Endret av tommyb
  • Liker 2
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...