Gå til innhold

Mac: OS X Mavericks er ferdig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

De fleste Macer fra omtrent 2007 frem til i dag vil kunne oppgradere til OS X 10.9 Mavericks.

 

Mac er billigere i det lange løpet. Hvor mange PC-er fra 2007 kan benytte Windows 8?

 

 

 

Prisen er ikke fastsatt ennå, men den ligger vanligvis på mellom 150 og 300 kroner.

Microsofts oppdatering til Windows 8.1 blir på sin side gratis.

 

Hallo? Oppgraderingen fra Windows 7 til 8.1, er den også gratis?

 

Oppdateringene fra OSX 10.8.1 til 10.8.9 var alle gratis for de som hadde 10.8 fra før, det er kanskje slike versjonsoppgraderinger dere tenker på?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Mac er billigere i det lange løpet. Hvor mange PC-er fra 2007 kan benytte Windows 8?

Tuller du? Jeg kan nærmest garantere deg at om du kjøpte en maskin i samme prisklasse som mac i 2007 kan den kjøre windows 8 [med mindre den hadde fryktelig obskur hardware]. Har selv en thinkpad fra 2005 som funker ok med Windows 8.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

De fleste Macer fra omtrent 2007 frem til i dag vil kunne oppgradere til OS X 10.9 Mavericks.

Mac er billigere i det lange løpet. Hvor mange PC-er fra 2007 kan benytte Windows 8?

 

 

Prisen er ikke fastsatt ennå, men den ligger vanligvis på mellom 150 og 300 kroner.

Microsofts oppdatering til Windows 8.1 blir på sin side gratis.

Hallo? Oppgraderingen fra Windows 7 til 8.1, er den også gratis?

 

Oppdateringene fra OSX 10.8.1 til 10.8.9 var alle gratis for de som hadde 10.8 fra før, det er kanskje slike versjonsoppgraderinger dere tenker på?

PCer fra 2007 i sammenlignbar prisklasse som en mac drar window 8 som en drøm. Er du ikke oppegående nok til å forstå at du ikke skal sammenligne din 15000,- mac med en pc til 2500,-?

 

Oppgraderingen fra windows 8 til windows 8.1 er gratis, og det er den eneste sammenligningen som gir mening.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Oppgraderingen fra windows 8 til windows 8.1 er gratis, og det er den eneste sammenligningen som gir mening.

 

Det betyr at Windows 8.1 et helt nytt operativsystem i forhold til 8.0? Like nytt som fra Windows 7.x til 8.0? Var oppgraderingen fra 7.x til 8.0 også gratis? Da gir det mening.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ofte. Sort of. Jeg har nå min fjerde Mac siden 1995. Min andre Mac fra 2001 er fortsatt i daglig bruk (bl.a som vekkerklokke), selv om den ikke kan oppgraderes over OSX 10.4.8. Den har nemlig en RISC-prosessor, nyere OSX støtter ikke RISC-prosessorer.

Så du sier at ingen Apple maskiner før 2006/2007 kan kjøre nyere programvare enn OSx 10.4.8? Skyter du ikke deg selv litt i foten da ved å si at Mac er billigere i det lengre løp, basert på dette grunnlaget?

 

Vi har jo også temaet om å bytte ut visse deler når ting går i stykker, eller oppgradere når man trenger mer kraft.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Mac er billigere i det lange løpet. Hvor mange PC-er fra 2007 kan benytte Windows 8?

 

 

 

Ofte. Sort of. Jeg har nå min fjerde Mac siden 1995. Min andre Mac fra 2001 er fortsatt i daglig bruk (bl.a som vekkerklokke), selv om den ikke kan oppgraderes over OSX 10.4.8. Den har nemlig en RISC-prosessor, nyere OSX støtter ikke RISC-prosessorer.

 

 

Gratulerer...

 

101.gif

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...