Gå til innhold

Overvåkes fotografer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En av de tidligste sitatene jeg husker fra serien "Newsroom" er noe sånt som "Is America the greatest nation in the world", hvorpå Jeff Daniels rollefigur svarer "Not anymore, but it can be again."

La oss endelig håpe de kommer på rett kjøl igjen før eller siden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var akkurat likedan når jeg besøkte London også, så dette er ikke noe sær-amerikansk fenomen.

 

Butikkvakter kom å stoppa oss fordi vi tok bilde utenfor butikken deres.

Jo, og de har rett dersom du er på dens eiendom. Butikker eier et lite stykke utfor ser du. Du trente bare å spørre de hvor grensen gikk.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Problemet er at myndighetene og nyhetsmedier spesielt liker og hause opp dette angående suspekte personer som vil land, folk og fe noe vondt og Norge er ikke et unntak, og dermed blir det færre og færre plasser hvor man kan fotografere uten at man blir uglesett.

 

Fortsetter dette kan jeg tenke meg at om noen år "tiår?" blir det kun spesifikke turistplasser hvor det er lov å fotografere, og alle må plombere fotoutstyret imellom disse plassene, er plomben brutt blir man arrestert og må forsvare seg på at man ikke er en fæl person med onde hensikter.

 

Så i går på den svenske serien "hemmelige rom" hvor det gjaldt overvåking, og i Sverige er det 700 personer ansatt som overvåkere/spioner.

Lenke til kommentar

 

Tja, jeg personlig har ikke noe imot overvåkings som ala de har i London i gatene osv. Men nettovervåking, og overvåking i våre hjem/privatliv, er jeg strengt imot.

Tenkte mer på overvåking som går langt utover kameraer i gatene som feks. nettovervåking og invadering av privatliv.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...