Gå til innhold

RAM-utnyttelse i After Effects


Anbefalte innlegg

Kjører AE 5.0 på en litt sliten PentiumIII, 800 MHz, 512 MB RAM, Win98SE.

 

Ved rendring ser jeg at AE kun bruker rundt 30% av minnet. Dette syns jeg høres lite ut (?) all den tid jeg har skrudd av alle bakgrunnsprogrammer og funksjoner (virus, skjermbeskyttere etc etc).

 

Er det prosessoren som typisk henger etter her eller kan man gi mer guffe ved en slags tweaking og dermed få rendringen til å gå kjappere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ihvertfall at AE ikke bruker noe særlig mer minne hos meg, med mindre jeg bruker noe sinnsykt med lag oppå hverandre. Tipper det hele koker ned til å bruke prosessoren mer enn minne.

 

Men, hvis du har AE Pro kan du jo forsøke nettverks-rendering, det kutter tiden drastisk hvis du har et par kjappe maskiner å putte på jobben.

Lenke til kommentar

Når det gjelder rendering vil jeg anta at det er prosessoren som ender opp med mye av jobben. Dette er i alle fall min klare erfaring fra videorendering i programmer som Studio/Premiere/Editoin. Vil ikke se bort fra at det gjelder for AE også. Dermed; kan være lurt å oppgradere til en prosessor med litt mer sprut i.

 

Med ønske om en god helg,

 

/Øystein :roll:

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...