Gå til innhold

Nå skal Nvidia sertifisere de råeste spillmaskinene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva med å begynne å bygge rimelige fabrikkort med vannkjøling, i stedet for "fancy" SLi bro etc? Hvorfor er det slik at i år 2013 må man selv gjøre dette, med potensiale å ødelegge kort i bytteprosessen?
Sitter her med EKB kjøler på en 7990 og kan ikke være mer fornøyd (så vidt 40c ved full load), men når er det skjermkortprodusentene slutter å lage hårfønere?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva med å begynne å bygge rimelige fabrikkort med vannkjøling, i stedet for "fancy" SLi bro etc? Hvorfor er det slik at i år 2013 må man selv gjøre dette, med potensiale å ødelegge kort i bytteprosessen?

Sitter her med EKB kjøler på en 7990 og kan ikke være mer fornøyd (så vidt 40c ved full load), men når er det skjermkortprodusentene slutter å lage hårfønere?

 

EVGA har vel dette, nå er de nVidia exclusive da

Lenke til kommentar

Hva med å begynne å bygge rimelige fabrikkort med vannkjøling, i stedet for "fancy" SLi bro etc? Hvorfor er det slik at i år 2013 må man selv gjøre dette, med potensiale å ødelegge kort i bytteprosessen?

Sitter her med EKB kjøler på en 7990 og kan ikke være mer fornøyd (så vidt 40c ved full load), men når er det skjermkortprodusentene slutter å lage hårfønere?

 

Fordi markedet for vannkjøling er for lite til at det lønner seg.

Lenke til kommentar

 

Hva med å begynne å bygge rimelige fabrikkort med vannkjøling, i stedet for "fancy" SLi bro etc? Hvorfor er det slik at i år 2013 må man selv gjøre dette, med potensiale å ødelegge kort i bytteprosessen?

Sitter her med EKB kjøler på en 7990 og kan ikke være mer fornøyd (så vidt 40c ved full load), men når er det skjermkortprodusentene slutter å lage hårfønere?

 

Fordi markedet for vannkjøling er for lite til at det lønner seg.

Korrekt. Selvbygger miljøet i seg selv er mye mindre enn man skulle tro, og vannkjølingsdelen her igjen er meget liten.

 

Men det er vel også flere enn EVGA som har gitt ut verdig vannkjølte kort. Men når jeg kjapt har sjekket, så har mange av disse faktisk sett dyrere ut enn hvis man kjøper normale kort og vannkjøler separat.

Lenke til kommentar

 

 

Hva med å begynne å bygge rimelige fabrikkort med vannkjøling, i stedet for "fancy" SLi bro etc? Hvorfor er det slik at i år 2013 må man selv gjøre dette, med potensiale å ødelegge kort i bytteprosessen?

Sitter her med EKB kjøler på en 7990 og kan ikke være mer fornøyd (så vidt 40c ved full load), men når er det skjermkortprodusentene slutter å lage hårfønere?

 

Fordi markedet for vannkjøling er for lite til at det lønner seg.

Korrekt. Selvbygger miljøet i seg selv er mye mindre enn man skulle tro, og vannkjølingsdelen her igjen er meget liten.

 

Men det er vel også flere enn EVGA som har gitt ut verdig vannkjølte kort. Men når jeg kjapt har sjekket, så har mange av disse faktisk sett dyrere ut enn hvis man kjøper normale kort og vannkjøler separat.

Vannkjølingsdelen er jo fordi hvermannsen tror det er så uuuutrolig vanskelig å bygge en custom vannkjølingsmaskin.

 

Sannheneten er jo at det er mye enklere enn man skulle tro hvis man gidder å sette av en liten stund på å lære seg fellene man kan gå i.

Lenke til kommentar

Vannkjølingsdelen er jo fordi hvermannsen tror det er så uuuutrolig vanskelig å bygge en custom vannkjølingsmaskin.

 

Sannheneten er jo at det er mye enklere enn man skulle tro hvis man gidder å sette av en liten stund på å lære seg fellene man kan gå i.

 

Alt er jo enkelt når man kan det.

Men at det er skummelt første gangen, det er sikkert. Passer delene sammen, får man korusjon, vil det lekke etc.

Lenke til kommentar

"For Nvidia er det med BattleBox et mål å sikre god bildeflyt spill ? i intet mindre enn 4K UHD-oppløsning, med 3x anti-aliasing aktivert."

 

...Er jævlig forkjølt og klarer ikke å finne ut hvor dette "3x AA" står i pressemeldingen. Er det TXAA som menes ?

Og har TXAA noen framerate caps ? Takk for info. :-)

Lenke til kommentar

Vannkjølingsdelen er jo fordi hvermannsen tror det er så uuuutrolig vanskelig å bygge en custom vannkjølingsmaskin.

 

Sannheneten er jo at det er mye enklere enn man skulle tro hvis man gidder å sette av en liten stund på å lære seg fellene man kan gå i.

 

Potensialet for å gjøre noe galt er langt større enn ved luftkjøling. Jeg har omtrent aldri hatt problemer ved førstegangs test av en luftkjølt maskin (med unntak av defekte komponenter eller utdatert BIOS), men har opplevd lekkasje i vannkjølingsmaskiner titt og ofte. Dessuten er det langt mer jobb, og det i seg selv utgjør en viss risiko for at ting kan gå galt. Engangsutgiftene er også store for førstegangsvannkjøleren, noe som trekker attraktiviteten ned.

 

Nå som vi har meget gode customkjølere til GPU og CPU er det ikke så van(n)vittig mye å tjene på dette, heller, hverken ytelsesmessig eller støymessig.

 

For all del, jeg leser vannkjølingsdelen av forumet daglig, og foretrekker det any day of the week - men jeg kan godt se at folk enten ikke tør, eller ikke ser "bang for buck"-verdien av et slikt prosjekt.

Lenke til kommentar

Hva med å begynne å bygge rimelige fabrikkort med vannkjøling, i stedet for "fancy" SLi bro etc? Hvorfor er det slik at i år 2013 må man selv gjøre dette, med potensiale å ødelegge kort i bytteprosessen?

Sitter her med EKB kjøler på en 7990 og kan ikke være mer fornøyd (så vidt 40c ved full load), men når er det skjermkortprodusentene slutter å lage hårfønere?

 

Fordi vannkjøling er helt uinteressant for 99% av PC brukere.

Lenke til kommentar

 

 

Hva med å begynne å bygge rimelige fabrikkort med vannkjøling, i stedet for "fancy" SLi bro etc? Hvorfor er det slik at i år 2013 må man selv gjøre dette, med potensiale å ødelegge kort i bytteprosessen?

Sitter her med EKB kjøler på en 7990 og kan ikke være mer fornøyd (så vidt 40c ved full load), men når er det skjermkortprodusentene slutter å lage hårfønere?

Fordi vannkjøling er helt uinteressant for 99% av PC brukere.

Du glemte de siste 0.99 prosent. ;)

Lenke til kommentar

Poengløst.. og sli støtten er enda ikke god nok... ikke for å nevne trippel sli som enda verre...

Eneste grunn i dag for å kjøpe dual gpu \ sli \ 3 sli er hvis du bruker flere en 1 skjerm.

 

Jeg har en skjerm, og ett skjermkort gir meg ikke nok kraft. Og jeg er langt ifra den eneste med det problemet.

Lenke til kommentar

Du glemte de siste 0.99 prosent. ;)

 

Du blander nok litt her. "Average Joe"-brukerne vil nok neppe bry seg, men de kjøper heller ikke GTX780/Titan heller. Blant "entusiastene" er nok andelen som er interesserte større enn du tror. Blant min omgangskrets er det mer vanlig med vann enn luftkjøling, uten at jeg skal påstå at det utvalget er representativt. Det er nok likevel endel prosent av entusiastene som går denne veien, bling-bling-folket foretrekker også vannkjøling. Det samme gjør støyfanatikerne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...