Gå til innhold

?Taper 600 millioner til Skype hver dag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sunn konkurranse er alltid bra. Ikke at Skype åpner for sunn konkurranse, men de er i hvert fall mer konkurransedyktig på videotelefoni enn telefonselskapene er. Telefonselskapene tjener jo uansett på datatrafikk. Om få år regner jeg med at både tale og sms/mms faktureres som datatrafikk.

Lenke til kommentar

Sunn konkurranse er alltid bra. Ikke at Skype åpner for sunn konkurranse, men de er i hvert fall mer konkurransedyktig på videotelefoni enn telefonselskapene er. Telefonselskapene tjener jo uansett på datatrafikk. Om få år regner jeg med at både tale og sms/mms faktureres som datatrafikk.

 

Tror du vil får riktig i dette.

 

Spesielt nå som HD Voice blir mer utbredt over 4G båndet osv. Dette vil kreve en hel del trafikk/kapasitet over basestasjonene enn våre nåværende taleteknologier, og da blir det nok bare fornuftig å heller fakturere for datatrafikk :)

Lenke til kommentar

For noe pølsevev! De taper ikke en eneste krone.

De gangene jeg bruker Skype så finnes det ikke et konkurransedyktig alternativ fra mobilen. Jeg vil ha videosamtale med familien i utlandet, og det fungerer rett og slett ikke godt nok på mobil. Videotelefoni fungerer ikke på tvers av plattformer, og heller ikke spesielt godt på tvers av produsenter. Jeg kan jo bruke Skype eller liknende på mobilen, men det hjelper jo ikke. Det er jo videoTELEFONsamtaler de vil ha inntekter for.

 

Når ikke engang Android-produsentene kan enes om en standard for dette, hvordan i all verden skal vi få det til å fungere på tvers av plattformer?

 

Innimellom kan Skype-programvaren minne mer om Malware enn noe annet, men akkurat videosamtaler er de veldig bra på. Og så er det utbredt nok til at man kan bruke det til noe.

 

HD Voice er jo bra, men det er ikke videosamtale, og heller ikke godt nok utbredt.

Lenke til kommentar

Dessutom är väl detta inte så aktuellt då de flesta använder Skype över wifi eller är det bara jag som gör det? Skype videosamtal med roaming från tex usa och hit skulle jag vilja se telefonräkningen på.....

 

De kan ju inte tappa en intäkt de aldrig har haft grundlag för att få in, för extremt få skulle ha råd med det med tanke på mobila datapriser.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...