Gå til innhold

VLC får en skikkelig oppdatering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har skikkelig dårlig bildekvalitet med vlc kontra mplayer eller splayer som jeg bruker mest. Noen som vet hvorfor vlc gir mye mer bildestøy og "døllere" bilde?

 

I VLC, gå til:

Tools -> Effects & Filters (ctrl-e) -> Video Effects (øverst) -> Under Essential-fanen, skru på "Sharpen" og øk Sigma-verdien til bilde blir skarpere. Øker du for mye, vil bilde bli for kornete og stygt.

 

Ellers, kan du også skru på "Image adjust", som ligger rett til venstre, og så kan du øke "Saturation" for å få et mer fargerikt bilde. Det er bare å leke seg med de andre verdiene også, siden det kan føre til en mye bedre seeropplevelse.

Lenke til kommentar

Dumt at man må gjøre alt det for å få et bedre bilde. Slikt burde komme out-of-the-box.

 

Jeg bruke utelukkede SMplayer for avspilling av 720p og 1080p video fordi VLC er alt for treg med søking (spole fram/tilbake). Bilde på VLC kan også variere ettersom hvilken video output man bruker. Jeg bruker som regel OpenGL GLX video output (XCB), man har også X11 video output (XCB) og Xvideo output (XCB).

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...