Gå til innhold

VLC har fått en skikkelig overhaling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg foretrekker egentlig VLC, men jeg har MPC også som en "backup" da det er enkelte formater VLC ikke liker, som .ts., .ogm, .wmv og et par andre, sære formater. Og Fraps rå-filer av en eller annen grunn...å spille av Fraps .avi-filer lagger alltid med VLC, mens MPC tar dem uten problemer.

 

Men jeg skal prøve VLC 64-bit - etter en Windows oppdatering (...), så krasjer VLC konstant, så jeg måtte gå tilbake til en eldre versjon.

Lenke til kommentar

Kan du laste ned her. http://mpc-hc.org/

 

 

 

Hvorfor er MPC bedre?

 

Fungerer veldig bra sammen med madVR og LAV Filters. Bildekvaliteten blir betydelig bedre enn VLC.

Det er også mindre resurskrevende, og støtter hardware-akselerasjon bedre.

Hvor laster dere ned MPC? Har alltid brukt VLC ettersom det er så lett å finne nye versjoner.

Kan du laste ned her. http://mpc-hc.org/

Lenke til kommentar

 

 

Har det noe for seg å gå for Windows 64-bit utgave? Ser det ligger også en slik til VLC.

Ja, jeg har gjort det veldig lenge nå. Problemet er at dersom jeg ikke har 64-bit utgaven så krasjer VLC bestandig.

Underlig. Jeg leste her og tenkte jeg skulle teste 64-bit versjonen, og den kræsjet for meg hele tiden, så jeg måtte tilbake til 32-bit versjonen som er helt stabil.

 

Vil vel tro 64-bit versjonen er å foretrekke, da slipper vel maskinvaren som er laget for 64-bit gjøre ekstra ting for å omgjøre til 32-bit? Men sånn i det hele så er det vel samme hvilken versjon man har så lenge den funker stabilt, da VLC ikke er spesielt kraftkrevende slik jeg har opplevd det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Underlig. Jeg leste her og tenkte jeg skulle teste 64-bit versjonen, og den kræsjet for meg hele tiden, så jeg måtte tilbake til 32-bit versjonen som er helt stabil.

 

Vil vel tro 64-bit versjonen er å foretrekke, da slipper vel maskinvaren som er laget for 64-bit gjøre ekstra ting for å omgjøre til 32-bit? Men sånn i det hele så er det vel samme hvilken versjon man har så lenge den funker stabilt, da VLC ikke er spesielt kraftkrevende slik jeg har opplevd det.

 

Brukte du 32-bit versjonen av Windows når du gjorde dette? Ellers så skal det funke perfekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...