Gå til innhold

? Konsollene kan aldri igjen overgå PC-en


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vidia syter nå som de ikke kom seg inn i konsollene?

Det er vel heldig for markedet at noen aktører drar mot tradisjonell stasjonær gaming? Jeg liker det ihvertfall særdeles godt, men istedet for å syte så kan de heller bruke tid på å forstå seg på markedet og utvikle morgendagens løsninger. Her må det tenkes helhetlig og ikke oppstykket og kort.

Kanskje gjør Nvidia smart i å legge seg enda flere hestehoder foran AMD for å gjøre det litt surere for Sony og MS som ikke valgte Nvidia i denne omgang + de blir kanskje nødt til å velge Nvidia neste gang pga. de ligger så langt foran AMD på det tidspunktet.

Endret av Zeph
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nvidia syter nå som de ikke kom seg inn i konsollene?

...

 

Kanskje gjør Nvidia smart i å legge seg enda flere hestehoder foran AMD for å gjøre det litt surere for Sony og MS som ikke valgte Nvidia i denne omgang + de blir kanskje nødt til å velge Nvidia neste gang pga. de ligger så langt foran AMD på det tidspunktet.

 

 

 

 

Nope, Nvidia sa nei til PS4:

 

http://www.gamespot.com/news/ps4-not-worth-the-cost-says-nvidia-6405300

 

Kanskje du burde sjekke fakta nærmere neste gang før du kommer med slike antagelser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Nope, Nvidia sa nei til PS4:

http://www.gamespot....-nvidia-6405300

Kanskje du burde sjekke fakta nærmere neste gang før du kommer med slike antagelser.

http://en.wikipedia.org/wiki/Question_mark

Facta schmacta - les deg opp på spørsmålstegn. De sa nei derfor kan de ikke være bitre?

De langer jo ut mot neste generasjon konsoller i hver sving - jeg tror det har alt med bitterhet og penger å gjøre.

Endret av Zeph
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

He he he. Noen er lei seg fordi de ikke fikk være med å leke hos de store gutta.

 

Jeg velger meg konsoll fordi den gjør spilling jævlig bra og jævlig enkelt. I det store bildet er PC-spillerne en nisje.

Lenke til kommentar

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Question_mark

 

Facta schmacta - les deg opp på spørsmålstegn. De sa nei derfor kan de ikke være bitre?

 

 

 

Det var i hovedsak denne kommentaren jeg henviste til, beklager at ikke jeg gjorde det klart nok for deg.

 

 

surere for Sony og MS som ikke valgte Nvidia i denne omgang

 

 

Jeg trodde mitt svar til dette kom rimelig klart fram når jeg skrev:

 

 

Nope, Nvidia sa nei til PS4:

 

 

Tydeligvis ikke.

 

edit:

 

Antropomorfisme av et aksjeselskap har ingenting for seg, det eneste et aksjeselskap skal gjøre er å tjene mer penger for vært år som går. Tror ikke følelser har mye med saken å gjøre.

Endret av OopZ
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Desto mer interessant at Steam nå lanserer en "konsoll-PC". Fordelene med en PC, kombinert med lettvintheten til en konsoll, og prisene til Steam.

 

Prisene til Steam er som regel ikke noen bra ting. Ofte er nye spill som selges via Steam like dyre eller *dyrere* enn det man finner i en fysisk butikk, unntatt når det er salg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Det var i hovedsak denne kommentaren jeg henviste til, beklager at ikke jeg gjorde det klart nok for deg.

Jeg trodde mitt svar til dette kom rimelig klart fram når jeg skrev:
Tydeligvis ikke.
edit:

Antropomorfisme av et aksjeselskap har ingenting for seg, det eneste et aksjeselskap skal gjøre er å tjene mer penger for vært år som går. Tror ikke følelser har mye med saken å gjøre.

Det er stor aksept for feil her på forumet - du er tilgitt. Det er vanskelig for noen å følge med i svingene - så jeg skal ta 36% av skylden på min egen kappe.

Er det noen her som har tillagt aksjeselskap menneskelige egenskaper? kanskje fordi aksjeselskap er styrt av mennesker? Beklager at ingen har fortalt deg dette før.

Ved å ikke tilby Nvidia en akseptabel pris har de effektivt valgt dem bort. Akkurat hvordan forhandlingene gikk er det få som vet, men det er lite trolig at Nvidia hadde langet ut mot konsollene dersom de hadde kommet på innsiden.

/ro

 

Hele PC-markedet har lenge vært på vei fra stasjonære til lettere og mer energieffektive enheter som bærbare, mediebokser og nettbrett. Nvidia går rett mot strømmen når de tror det er noe særlig fremtid i 1000 Watt PCer. Et gitt nivå på grafikken får man med stadig færre watt.

Forhåpentligvis velger Nvidia å tilby produkter over hele linjen - fra veldig mobil til veldig kraftig. Litt samarbeid mellom de store aktørene om å lage best mulige standarder og løsninger til PC hadde ikke skadet.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

PC vil ikke åvergå konsoll og konsoll vil ikke overgå pc...

Formelen er enkel, Konsoll er laget for utviklere som liker faste systemer og programere for, så dem slipper å tenke konfigurasjoner og grafikk oppsett... og fokusere på gameplay.

OG pc er bare bedre uansett, være kontroll eller kraft...

Bakdelen med pc er jo selvsakt da at utviklerene må lage for forskjellig skjermkort å kansje valg av openGL \ Direct3d og viktigst av alt, software render.

Lenke til kommentar

Hele PC-markedet har lenge vært på vei fra stasjonære til lettere og mer energieffektive enheter som bærbare, mediebokser og nettbrett. Nvidia går rett mot strømmen når de tror det er noe særlig fremtid i 1000 Watt PCer. Et gitt nivå på grafikken får man med stadig færre watt.

Syns det er bra at noen tør gå den veien også. For min del er det mye mer interessant å se hva man kan få til med et kompromissløst entusiastoppsett enn hva man kan få til i et oppsett som er strupet ned til f.eks. maks 200W.

 

Nå syns jeg grafikk og fysikk er svært spennende og innser at ikke alle er interessert i å betale hva det koster for high-end komponentene. Men håper det vil være et marked for dette også i fremtiden; hvor spill kjører bra på konsoll-nivå, samtidig som de har noe å tilby grafikkhorene blant oss :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor Nvidia sutrer på denne måten.

 

Man kan jo forsøke å bygge en komplett stasjonær PC med:

 

- Hovedkort

- Prosessor

- Minne

-Skjermkort

- Harddisk

- BluRay-leser

- Kabinett

- Strømforsyning

 

Og forsøke å få samme ytelse som en PS4, for kun 3500kr.

De må slutte å sutre, konsollene yter bedre enn PC til samme pris.

 

Jeg er for PC på entusiastnivå, og vil påstå jeg har en ganske så heavy entusiast PC. Men det er ikke alle som ønsker å betale 10 lapper for denne kraften, da virker plutselig 3500kr for en veldig god kraft-pr-krone rate mye bedre for noen. Hvorfor Nvidia sutrer over dette ser jeg ikke poenget med. Det er ikke noe poeng her, de bare ytrer sin "personlige" mening i dette tilfellet, som er negativt ladet. Det var Nvidia som takket nei, da får de prøve å ha litt selvrespekt og ikke kaste dritt mot andre men heller lage billigere produkter selv, slik som AMD fint klarer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kan prøve å få en PS4 til å gjøre alt du kan gjøre på en PC?

 

De fleste som har konsoller har også en PC på siden. Å sammenligne gamingPC prisen direkte mot konsollen blir feil. Sammenligne med en PS4/Xbone + middelmådig PC og se hvordan regnestykket blir.

 

 

Og forøvrig, det er ingenting usant i det nVidia sier. Kanskje de også har sett seg lei "fanboys" som skriker høylytt om at next gen konsollene er så mye bedre enn gaming PCer nå. (de inneholder jo tross alt konkurrentens hardware ;) )

Endret av MrLee
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Desto mer interessant at Steam nå lanserer en "konsoll-PC". Fordelene med en PC, kombinert med lettvintheten til en konsoll, og prisene til Steam.

 

Er ikke det det denne; Piston? Et av salgsargumentene for Xi3's (spennende) minimaskiner er at de klarer seg på 40 Watt. Det er et stykke under konsollene, og da skulle regnekraften være ytterligere begrenset.

 

Jeg velger meg konsoll fordi den gjør spilling jævlig bra og jævlig enkelt. I det store bildet er PC-spillerne en nisje.

 

Jeg sluttet å spille på PC'n for mange(!) år siden — etter at jeg ble lei komplikasjoner (crash og annen faenskap) det medførte fordi jeg trengte maskinen til nyttige(re) ting også. Etter at jeg utelukkende har spilt på xBox har det blitt mye mer spilling gjennom årene, gjerne også sammen med familien, og det til vesentlig hyggeligere kostnader. Litt dårligere grafikk kan jeg fint leve med, for det er ikke utelukkende det som gir de gode spillopplevelsene — i gode spill.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...