Gå til innhold

Nå har minneprisene gått til værs


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kommer nok til å ta en tid før prisene kommer ned i nærheten av kva vi er vandt med, tok jo ganske så lang tid før harddisk prisane normaliserte seg.

 

Tips fra meg blir å spare penger på overclocking vist du ønsker høgare frekvenser, ikkje vertdt å betale meir for noko du ofte kan ordne sjølv med ok brikker :)

Er hardware ekstra utsatt for slike ulykker? Flommen i Asia for ikke så lenge siden satt harddisk-pris langt tilbake også.

 

Har vel litt med att det blei produsert meir enn nødvendig (av noko eg ikkje hugser i farten) til desse harddiskane, slik att prisane blei pressa får å få selgt de produkta som ein produserte, så det var konkuranse innad mellom produsentane.

Men blir det produsert for lite av eit gitt produkt i forhold til etterspørselen så går jo prisane opp.

 

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

"Det betyr at prisene på 2 gigabits DDR3-referansebrikker nå ligger på 2,27 dollar, opp fra 1,6 dollar den 4. september. Dette er det høyeste nivået på to år."

Sikker på at dere mener Gigabit? Har ikke sett DDR3 RAM brikker på 256 MB på en stund.

 

Tipper de tenkter på de faktiske minnechipene, ikke modulene.

 

Husker jeg kjøpte 6GB (3x2GB) RAM for 1700kr for 4 år siden ca.. Nå har jeg skaffet 16GB (2x8GB) for 1500..

Endret av Kakeshoma
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og en god artikkel har slik info så brukeren slipper å klikke seg inn for å kontrollere selv.

 

Uten tvil, men med dagens copy past artikler via google translate, har man ikke tid til sånt.

Nå var jeg innom tek.no sin egen prisguide, og de har faktisk pris historikk der også, så da er det egentlig ingen grunn til å ikke legge ved denne i artikkelen.

Lenke til kommentar

Dette vil nok oppmuntre spekulanter som har en pakke fyrstikker liggende (eller kjenner noen som bruker slike mot betaling) for å svi av en fabrikk for deretter å håve inn på prisøkningen. Sorry, men business er ikke nice.

Veldig flott illustrasjons-bilde !! som tydelig viser hvordan banene til data og adresse bus går i krinker og kroker for å balansere hverandre, med innebygde spoleformer (som en orm) og plassering i forhold til hverandre for mest mulig å matche hverandre induktiv, kapasitiv og Ohmsk.
Legg merke til at pluggen har jord eller power på hver 3 pinne, med to og to data/adresse tråder mellom som alle går gjennom en 22 Ohm motstand i små søte motstandsnettverk med 4 motstander i hver, dette for å begrense strømpulsene når signalet endrer seg 1-2 millioner milliarder ganger i sekundet
Lekkert !

Endret av morten_b
Lenke til kommentar

Er temmelig sikker på at mange av disse "ulykkene" faktisk er aktivt utført av bransjen selv når de synes fortjenesten blir i minste laget. Merkelig at ingen går etter i sømmene hva som egentlig skjer.

Hva mener du med "bransjen selv"? CEO i konkurrerende selskap? CEO i SK Hynix? Enkelte eller en sammensvergelse av investorer? Aksjeanalytikere / -meglere?

 

"Merkelig at ingen går etter i sømmene hva som egentlig skjer." På hvilket grunnlag bygger du den påstanden der?

Endret av Hiss
Lenke til kommentar

Er temmelig sikker på at mange av disse "ulykkene" faktisk er aktivt utført av bransjen selv når de synes fortjenesten blir i minste laget. Merkelig at ingen går etter i sømmene hva som egentlig skjer.

 

Det trenger ikke være så konspiratorisk, men like gjerne at flere av disse fabrikkene ligger i land og styres av mennesker som har et annet forhold til sikkerhet og brannvern enn det vi har i Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...