Gå til innhold

Apple TV får en saftig oppgradering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Saftig oppdatering? Ja, jeg vet det er Apple, og at de alltid skal skrytes opp i sky for absolutt alt. Men SAFTIG oppdatering? Og alt de kommer med en noe iTunes-tull som vi knapt får glede av i Norge uansett. Støtte for flere filformater? Neida. Mulighet for å streame Airplayvideo fra enheter fra andre produsenter enn Apple? Neida (ok, med itunes, men hvem gidder vel forpeste sin datamaskin med det programmet). Støtte for HBO? Viaplay? TV2 Sumo? NRK Nett-TV? Neida, neida, neida og atter neida.

Lenke til kommentar

Greit nok med HBO siden den er lansert i Norge men hvorfor skulle ViaPlay, TV2 og NRK default være tilgjengelig på Apple TV? Det er de for små for. Da burde de helle rvære tilgjengelig i en slags App store for Apple TV.

 

Eller for å snu på flisa: hvorfor skal de IKKE være tilgjengelig på Apple TV? For det er de jo ikke. Apple TV har svært begrenset bruksområde. For streamingtjenester er det bare Netflix som støttes. Du kan ikke legge til noen andre. Du kan riktignok streame via de andres apper på en iphone eller ipad, eller speile Mac'ene. Men da er du altså avhengig av å ha en Apple-enhet. Eller hva med for eksempel spotify på Apple TV? Neida, fremdeles avhengig av å streame fra en annen Apple-enhet.

Lenke til kommentar

 

Vil det ikke da være naturlig at andre kanaler fra andre land blir like naturlige å ha "ut av boksen"? for min del ser jeg aldri på kanaler fra feks Finland, Tyskland, USA++

 

Out of the box driter jeg i. Men jeg vil ha muligheten til å legge inn de jeg vil ha. Om det er App Store, eller et predefinert utvalg som Apple lar deg velge blant, er ett fett. Jeg vil ikke være tvunget til å kjøpe og bruke et annet Apple-produkt for å kunne se på TV-serier eller lignende gjennom min Apple TV.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

HBO go är bara tillgängligt om du har abbonemang på kabelkanalen HBO i de flesta amerikanska stater.

 

Beklager sent svar. HBO kommer på til syne på apple tv når du er logget inn med amerikansk itunes konto. Da får du også itunes radio og en del andre amerikanske tjenester du ikke får med norks itunes id.

 

edit.

 

men ja du må vel også ha en gyldig innlogging for amerikansk HBO...blir nok mye styr fpr å få til, men det kommer nok hit snart og :)

Endret av Yamarin415
Lenke til kommentar

 

Beklager sent svar. HBO kommer på til syne på apple tv når du er logget inn med amerikansk itunes konto. Da får du også itunes radio og en del andre amerikanske tjenester du ikke får med norks itunes id.

 

edit.

 

men ja du må vel også ha en gyldig innlogging for amerikansk HBO...blir nok mye styr fpr å få til, men det kommer nok hit snart og :)

Giltigt login till hbo kräver att den du känner i usa har betalat för hbo till sina tv apparater, något som förövrigt är dyrt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...