Gå til innhold

Dette skal være bildene av AMDs neste topp-skjermkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er det noe som ikke gir mening.

"Det er også kommet ut bilder av det som er ventet å bli erstatteren for dagens HD 7700-serie, nemlig AMD R7-260X.

Men det virker som det nye R7-260X-kortet kommer til å bli et nytt alternativ i mellomklassen, og skal derfor antagelig måle krefter med Nvidias GeForce GTX 770."

HD77XX er kort til 600-750 kr mens GTX 770 ligger rundt 3k. Får det ikke til å stemme at det er sannsynlig at kort til under 1k skal måle krefter mot kort til 3k. Her har det antakelig skjedd en glipp.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her er det noe som ikke gir mening.

"Det er også kommet ut bilder av det som er ventet å bli erstatteren for dagens HD 7700-serie, nemlig AMD R7-260X.

 

Men det virker som det nye R7-260X-kortet kommer til å bli et nytt alternativ i mellomklassen, og skal derfor antagelig måle krefter med Nvidias GeForce GTX 770."

 

HD77XX er kort til 600-750 kr mens GTX 770 ligger rundt 3k. Får det ikke til å stemme at det er sannsynlig at kort til under 1k skal måle krefter mot kort til 3k. Her har det antakelig skjedd en glipp.

 

Se der ja - du har helt rett. GTX 650 Ti Boost blir den nærmeste parallelen i Nvidia-verden. Takk for tips, saken er rettet :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eller kanskje AMD bare bestemte seg for å ta nVIDIA på sengen og så sette prisene ekstra aggressivt! Kanskje de har fått en åpenbaring om at det ikke handler om penger lenger, og at de bare vil være en ultimat versjon av seg selv.

 

 

Men ja, godt poeng.

 

Er det bare meg, eller ser det minste kortet ut som et skjermkort fra Brio? Blir uansett mer spennende å se på ytelsen, og hva som blir nVIDIA sin reaksjon. Kanskje er de såpass selvsikre at de ikke tar bryet med å knive så mye med prisene før de lanserer sitt eget svar. Tror heller ikke at det gjør konkurransen noe at det lanseres på forskjellige tider. :) Men igjen så blir det vanskligere å konkurrere på pris med en gammel arkitektur.

Lenke til kommentar

Lurer på hvordan toppmodellen kommer ut i forhold til GTX 780

Det går rykter om at toppmodellen slår Titan ytelsesmessig. Ser det står i artikkelen at toppmodellen har 384-bit minnebus, men jeg har sett andre kilder som påstår 512-bits bus. Blir uansett spennende å se hva som blir en realitet.

Lenke til kommentar

 

 

Den som har kommet på nye navnesystemet burde fått sparken.

Synes navnene er egnet til å skape forvirring, ja.

Ja, jeg blir også ekstremt forvirret når noen legger til 1 bokstav og en bindestrek/mellomrom i ett merkenavn. Den idioten som bestemte seg for å skille generasjonstallet ut fra resten av tallrekka burde henge fra taket. OG I TILLEGG, legge til en bokstav. Hvor er det verden går. Totalt kaos.

Lenke til kommentar

Har sett slike rykter svirre lenge, men er litt småskeptisk om at det er så bra som ryktene skal ha det til. Men det er snakk om ny arkitektur dette. nVIDIA kommer med sitt svar over nyttår, og da bør AMD være istand til å vise muskler. Så kan godt hende det altså. Ihvertfall kan de justere priser om ikke annet.

 

På benchmarks som foreligger så er AMD raskere overall enn Titan. Prisen skal også være ganske hyggelig. AMD gir sikkert ut sin 2 kjerner etter Nvidia kommer med noe, så de behøver ikke vise muskler. Det har de alerede vist. Nye drivere kommer også til å gi bedre ytelse :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

På benchmarks som foreligger så er AMD raskere overall enn Titan. Prisen skal også være ganske hyggelig. AMD gir sikkert ut sin 2 kjerner etter Nvidia kommer med noe, så de behøver ikke vise muskler. Det har de alerede vist. Nye drivere kommer også til å gi bedre ytelse :)

Er det jeg håper på selv. Poenget mitt var at kortene må være såpass billige også, at de tjener på dette når nVIDIA kommer med sitt svar.

 

Skulle gjerne ha tatt med meg et kort, men med 3D Vision-monitor må det bli nVIDIA-kort. Kanskje, om AMD fortsatt er like god/billig i F@H kan jeg bruke et nytt AMD-kort i den gamle maskinen. :D

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

På benchmarks som foreligger så er AMD raskere overall enn Titan.

Kilde? De benchmarkene jeg har sett så var det ganske jevnt løp totalt sett, der Titan vant halvparten av testene:

 

http://www.extremetech.com/gaming/167309-radeon-r9-290x-hardware-specs-and-benchmarks-of-amds-titan-killer-leaked

 

Litt hype-aktig overskrift av Extremetech, med tanke på at AMD-skjermkortet bare er litt raskere i to tester, mens det blir slått i de andre testene.

 

Uansett, jeg ville ikke lagt for mye lit til disse lekkede benchmarkene, det sikreste er å vente til kortet er lansert.

 

Prisen skal også være ganske hyggelig.

Ifølge ET så vil prisen havne omtrent på linje med GTX780, men dette er naturligvis bare rykter så langt. Nvidia vil nok svare med å senke sine priser i så fall.

Lenke til kommentar

Skulle gjerne ha tatt med meg et kort, men med 3D Vision-monitor må det bli nVIDIA-kort. Kanskje, om AMD fortsatt er like god/billig i F@H kan jeg bruke et nytt AMD-kort i den gamle maskinen. :D

 

Så lenge AMDs kort bråker så mye som de gjør, samtidig som at driverne er dårligere enn Nvidias, så holder jeg meg til Nvidia, selv om det koster litt mer :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...