Gå til innhold

Anmeldelse: FIFA 14 (PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan nesten ikke sammenligne med next gen eller PC utifra hva jeg fått med meg. De som har test spillet på next gen mener det er en stor forbedring iforhold til dagens konsoller. Samtidig flyter spillet mye bedre på en skikkelig PC. Loading tiden er nærmest ikke eksisterende, grafikken er forbedret og menyer vil flyte uhindret av elendig hardware.

Lenke til kommentar

Du kan nesten ikke sammenligne med next gen eller PC utifra hva jeg fått med meg. De som har test spillet på next gen mener det er en stor forbedring iforhold til dagens konsoller. Samtidig flyter spillet mye bedre på en skikkelig PC. Loading tiden er nærmest ikke eksisterende, grafikken er forbedret og menyer vil flyte uhindret av elendig hardware.

 

Helt riktig, spillopplevelsen er en helt annen på PC. Ikke minst har du også mods på PC, noe som forbedrer alt. Nye ansikt, alle mulige boots, reklame, stadioner, cl/pl/landslags-musikk, osv osv.

Lenke til kommentar

Hmm, vet faktisk ikke om jeg liker dette i det hele tatt da jeg ikke spiller FIFA for å fremstå "proff" men for å ha det gøy, om det ikke blir like tilgjengelig som forgjengerne så jeg og lillebrorder'n kan plukke opp spille i ny og ned med våre egnemekka superduper lag og spurte frem og tilbake så busta står så forsvinner veldig mye av gleden.

 

Skjønner jo tanken bak og dette er vell for å ta FIFA i retning av "esport" som er sånn i vinden for tiden og da er det jo rettferdig at de som faktisk klarer å mestre spillet skal få fordeler av det kontra at det skal gå på ren lykke og fromme hvorav taktikk har nada å si når alt kommer til alt. Må jo ærlig innrømme at endel FIFA 13 kamper handler mer om å stå høyt og ha raske spillere som kan true bakrom kontra å faktisk kunne spille oppbyggende fotball, men samtidig så er jo det hundreganger med tilgjengelig og skaper langt mer interessante kamper da du aldri helt vet utfallet da raske kontringer kan føre til to, tre mål på kanskje få minutter på slutten av kampene.

 

 

Håper det er en eller annen "classic" modus så man kan få deaktivert dette for de som ikke nødvendigvis er ute etter at ting skal være så fryktelig realistisk og profesjonelt som mulig, men faktisk bare er ute etter å slå ihjel et par timer med venner og familie med rask og effektiv fotball. Selv elsker jeg fotball, men når jeg spiller FIFA så er det for å ta et par raske runder med venner og familie, jeg har ikke tid eller interesse av å begynne å dedikere tid for å mestre spill som dette og håper jeg slipper å bli nødt til det. Og mye av sjarmen med tidligere FIFA titler er at selv om har spilt tre ganger så mye FIFA enn han du spiller mot så trenger ikke det nødvendigvis bety at du kommer til å vinne enhver kamp med kalassifre, men med dette opplegget så virker det jo som en som faktisk har satt seg ned å brukt litt tid på spillet plutselig vil være både ett og to nummer for stor for en som bare har tid til å spille i ny og ned noe som fort kan ødelegge sjarmen, hvertfall for min del.

Lenke til kommentar

Hvordan er det med PC-versjonen? Får oss pc-spillere samme grafikkmotor som nextgen konsoller og om ikke, er forskjellen merkbar?(tenker spesielt på diverse ekstra moduser og finesser)

Var veldig raskt ute for å kjøpe FIFA 13, men blir nok litt mer tilbakeholden med årets utgave ja...

 

Windows får en versjon som er basert på Xbox 360- og PlayStation 3-utgaven. Xbox One og PlayStation 4 får en egen utgave som skal bruke EA Sports nye sportsmotor, Ignite.

Lenke til kommentar

Hvordan er det med PC-versjonen? Får oss pc-spillere samme grafikkmotor som nextgen konsoller og om ikke, er forskjellen merkbar?(tenker spesielt på diverse ekstra moduser og finesser)

Var veldig raskt ute for å kjøpe FIFA 13, men blir nok litt mer tilbakeholden med årets utgave ja...

 

http://www.vg247.com/2013/06/18/fifa-14-next-gen-build-not-hitting-pc-as-users-have-low-spec-machines/

 

En feit load BS imo...

Lenke til kommentar

Savner de fartsfylte kampene fra fifa 13 alt.

 

Nå er jo kampene drepende trege. Greit fart ikke skal være alt, men det MÅ jo være forskjell på en spiller som har 90 i pace en og en som har 50.

 

Men er vel gjerne bare tilvenning. Synes uansett at mye av det som var artig med FIFA 13 var tempo i kampene, gjorde det til ett mye artigere spill for vennegjengen en fredagskveld da.

Lenke til kommentar

Jeg mener omvendt, syns hvordan farten ble brukt tidligere ødelagte spillet. Hva er gøy med å lempe en gjennombruddspassning over forsvaret gang på gang? Lite kreativt som skjedde når man kun trengte en hurtig spiller pluss sprintknappen for å score.. Håper man må være litt mere kreativ i fifa14

Lenke til kommentar

Ikke enig i denne annmeldelsen i det hele tatt etter et par dager med early access. Føles ut som om spillerne løper i kvikk sand med unntak av Lionel Messi og Cristiano Ronaldo som er umenneskelig raske ( i online seasons).

 

I tillegg er lagging i seasons og FUT Seasons fortsatt tilstede, jeg fatter ikke hvordan EA kan ha så elendige nettverks servere.

 

Career mode er fortsatt akkurat det samme som i Fifa 13 med unntak av nye GSN (Global Scout Network) som egentlig bare er en masete funksjon som raskt fyller opp epost kontoen din.

 

Jeg hadde gledet meg enormt til Fifa 14, men etter early access kommer jeg ikke til å gå til innkjøp av Fifa 14 i år. Til det er altfor lite nytt skjedd, i tillegg til et meget glissent gameplay.

 

Kan tilføye at Fifa nå er like rævva som PES. Triste saker, håpe det blir bedre med next gen...

Lenke til kommentar

Jeg mener omvendt, syns hvordan farten ble brukt tidligere ødelagte spillet. Hva er gøy med å lempe en gjennombruddspassning over forsvaret gang på gang? Lite kreativt som skjedde når man kun trengte en hurtig spiller pluss sprintknappen for å score.. Håper man må være litt mere kreativ i fifa14

 

Snakker ikke om å fyre avsted lange baller konstant, men å kunne kjøre en rask kontring i overtall eller at en angriper som alt er i fart skal løpe fra forsvarere som står stille når ballen blir slått. I tillegg missliker jeg tempoet generelt i spillet nå, alt er tregt og føles irriterende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...