Gå til innhold

Podkast: Retro Crew vurderer retrotjenester på nettet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t9DveYkZ
Jeg er fan av retrogaming, selv om jeg ikke har noen særlig samling av retrokonsoller, utover en Commodore 64 og en drøss PC-spill i esker som har vært i egen eie siden det ble kjøpt inn for nærmere tyve år siden.


Mye av nostalgien rundt dette, i alle fall for meg, ligger i det å kunne sitte med det fysiske eksemplaret, lese gjennom manualer som er mer utfyllende enn ett A6-ark som forklarer at du styrer spillet med WASD.


Etter at Steam tok av er fysiske kopier mangelvare i mitt moderne spillbibliotek, og selv på konsollspill får man sjelden mer enn et DVD-cover, en plate og en tynn liten manual. Fysiske eksemplarer i solide pappesker gir straks et ekstra nivå med nostalgi for meg.

For når alt kommer til alt, hva er vel Wing Commander IV uten meldinger som "Insert Disc 5 To Continue"? ;)


Alt dette er sikkert en mager unnskyldning for at jeg har langt mindre tid å bruke på gaming nå, og derfor har mer enn nok med å klare å komme meg gjennom de aller største titlene som kommer hvert år. Bonuspoeng til Rad Crew som stadig gir meg et par ekstra på listen over nye spill jeg burde sjekke ut. :)

Lenke til kommentar

Alt dette er sikkert en mager unnskyldning for at jeg har langt mindre tid å bruke på gaming nå, og derfor har mer enn nok med å klare å komme meg gjennom de aller største titlene som kommer hvert år. Bonuspoeng til Rad Crew som stadig gir meg et par ekstra på listen over nye spill jeg burde sjekke ut. :)

 

Kult at vi kan hjelpe til :D

 

Enig at de store pappeskene med PC-spill var noe spesielt :) Savner dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Stor pappeske med 8 disketter som raslet rundt oppi når man ristet (forsiktig!) på den.

 

Husker jeg fikk hjelp av naboen til å installere Monkey Island 2, det tok lang tid å få inn alle diskettene.

 

Når alt var på plass fikk jeg et håndskrevet ark med instruksjoner om hvordan jeg startet opp.

Istedenfor å skrive WIN for å starte Windows (3.11), skulle jeg skrive:

 

c:

cd monkey2

monkey2.exe

 

Selve spillet var ren magi.

Lenke til kommentar

for tiden så bruker jeg vizzed.com for gammle consoler samt at jeg har en del spill etc. både på Nintendo si butikk samt ps store men bruker den siden for og spille dem på pc har alt fra første Atari etc. :D

 

samt gog da:D

 

savner de store boksene i gammle dager.

 

du får jo bibelen som manual :D

 

blucoll

Lenke til kommentar

He he...gog er bra. Liker mange spill der...første jeg kjøpte var crusader: No regret. Anbefaler å teste det visst dere ikke har spilt det. (0 talls vold blandet med 80 talls musikk...cant go wrong. ;)

 

 

Just listen to that beat... :D

 

Back flash til en fin tid i gaming. Fint at dere har fått ei jente til å bli med her, vi trenger ei womens touch iblandt. Btw Inger Lise... Thief : The dark project var det første Thief spillet visst jeg ikke tar feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

He he...gog er bra. Liker mange spill der...første jeg kjøpte var crusader: No regret. Anbefaler å teste det visst dere ikke har spilt det. (0 talls vold blandet med 80 talls musikk...cant go wrong. ;)

 

http://www.youtube.com/watch?v=sdd9o9YpNB0

 

Just listen to that beat... :D

 

Back flash til en fin tid i gaming. Fint at dere har fått ei jente til å bli med her, vi trenger ei womens touch iblandt. Btw Inger Lise... Thief : The dark project var det første Thief spillet visst jeg ikke tar feil.

 

Hvis du vil ha større doser av Inger Lise er hun med på mange episoder bakover i tid (men da Rad Crew og ikke Retro Crew) , også kan du mase på henne på twitter om å bli med mer :-) @ingerliten

Lenke til kommentar

 

He he...gog er bra. Liker mange spill der...første jeg kjøpte var crusader: No regret. Anbefaler å teste det visst dere ikke har spilt det. (0 talls vold blandet med 80 talls musikk...cant go wrong. ;)

 

http://www.youtube.com/watch?v=sdd9o9YpNB0

 

Just listen to that beat... :D

 

Back flash til en fin tid i gaming. Fint at dere har fått ei jente til å bli med her, vi trenger ei womens touch iblandt. Btw Inger Lise... Thief : The dark project var det første Thief spillet visst jeg ikke tar feil.

 

Hvis du vil ha større doser av Inger Lise er hun med på mange episoder bakover i tid (men da Rad Crew og ikke Retro Crew) , også kan du mase på henne på twitter om å bli med mer :-) @ingerliten

Hmm vet ikke om jeg skal mase men skal iallefall spørre :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...