Gå til innhold

Google vil gjøre deg udødelig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Med evig liv vil vel behovet for reprodusering forsvinne.. Dummeste behovet ever forresten.

Behovet for reprodusering ligger i genene våre, og i alle levende skapninger. Uten dette behovet ville det ikke vært liv slik vi kjenner det.

 

Fra et rent filosofisk ståsted kan det argumenteres mye rundt behovet for reprodusering, men for å kunne overleve og utvikles som rase er det (på fint) et biologisk imperativ.

Lenke til kommentar

Har til gode å se et utstoppet levende vesen...

 

På lang sikt må vi kanskje innføre en "cap" på levealder, når vi blir for mange og for gamle.

 

Hva om vi ikke føder like mange barn isteden? Jeg må desverre nevne at det er ikke alle tragedier som burde komme til verden. Når det er sakt, så ville jeg heller ha satt i gang et dristig opphold, for så å re-evalue. Dette er nok så futuristisk.

Lenke til kommentar

 

 

Har til gode å se et utstoppet levende vesen...

 

På lang sikt må vi kanskje innføre en "cap" på levealder, når vi blir for mange og for gamle.

Google har sikkert ordnet for muligheter til å bo på månen/mars før den tid kommer.

Jeg trur ikke vi trenger å flytte fra jorda med det første, det er ganske god plass her :)

Lenke til kommentar

QUOTE: "I en kommentar til Time Magazine kommenterte Page at en kur for kreft bare vil øke den gjennomsnittlige levealderen for mennesker med tre år". Det er sikkert riktig, men ganske misvisende. Noen får kreft som 20 åringer, mens andre får kreft når de er 90. Mange blir terminalpasienter som F. Eks. får vite at de har halvannet år igjen å leve. Det er jo alltid en gøy beskjed å gi og å få. Ekstra gøy blir det når dine siste måneder blir preget av sterke smerter, omfattende behandlinger og sengeligging.

 

Nå tror jeg vel ikke google prøver å gjøre oss udødelige, men heller gi oss lengst mulig levetid. Her er det sikkert teoretisk mulig å hente mange tiår. Kanskje vil vi ved hjelp av superdatamaskiner, bioteknologi, nanoteknologi og medisin bli over 150 år gamle.

 

Når det gjelder EVIG liv så er jeg i tvil om fysikkens lover tillater dette. Tror nok selv at naturen har en djevelsk plan om å forhindre oss i nå veldig høy alder. På den annen side: filosofisk sett, hvor gamle ønsker vi egentlig bli ? Vil vi virkelig leve for evig og alltid ?

Lenke til kommentar

Tja, det er nå flere som mener at vi kan bli over 900 år. Aubrey DeGrey har blant annet foreslått noen prinsipielle muligheter, og selv om han ikke er noen professor innenfor noen av emnene, har han gitt en utfordring til de som har peiling utover det han har lest seg opp på, til å peke på hvor han tar feil, og sist jeg sjekket var det ingen som kunne peke på noe, av de som hadde prøvd.

Lenke til kommentar

Aubrey de Grey har sin PhD innenfor temaet, og er veldig kunnskapsrik generelt (han er faktisk tidligere dataingeniør, konen er biolog, han ble interessert i biologi/døden, and the rest is history..). Det finnes flere videoer hvor han diskuterer med prominente figurer som skal vite saker og ting om dette der han argumenterer bra.

 

Motargumentene er som regel noe slikt:

1. Argumenter mot at det i hele tatt går an, at "naturen har lagt det opp til at vi dør", eller "mange har prøvd det før, men ingen har lykkes" osv. Altså gjerne ikke særlig overbevisende argumenter. Når dette ikke funker så:

2. Burde vi gjøre det? Blir ikke verden overpopulert? Har vi nok mat? Økonomien vil vel gå sønder og sammen? Det finnes mange forskningsrapporter som viser at i et moderne industrialisert samfunn med høy utdannelsesfaktor vil populasjonsveksten stagnere, og i noen tilfeller falle. Japan har akkurat dette problemet, de får rett og slett ikke nok barn. I Norge har vi også delvis dette "problemet" hvis vi bare ser på den etnisk norske populasjonen. Når disse argumentene begynner å stå på tynn is så kommer gjerne:

3. Dette er så langt inn i fremtiden at vi trenger ikke å tenke på det. Flere hundre eller kanskje tusen år. Når sant skal sies så vet vi ikke, det er vanskelig å spå fremtiden, de fleste som jobber innenfor medisin/bioteknologi er noenlunde enige om at vi er på vei inn i den bioteknologiske tidsalder, og mange venter spent på den samme veksten innen bioteknologi som kom innen IT, bioteknologi er spådd å være "det neste", men vi får se. Aubrey påstår at vi kan se på den første ikke-eldrende personen innen 25 år, jeg syns dette virker ganske optimistisk, men hvis den spådde bioteknologiske fremgangen faktisk kommer så ser jeg ikke på det som en umulighet.

 

 

tl;dr:

 

Jeg argumenterer gjerne mot hypoteser du kan ha for hvorfor aldring ikke kan overvinnes, jeg er omtrent helt sikker på at dette er mulig, spørsmålet som er vanskelig å svare på er når det evt. kommer. Jeg tror dog at det kommer fortere enn folk tror. :)

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Gjest Bruker-245639

Det blir bra dette! Vi har jo alleredekunnskapen til å forynge celler. Problemet er at vi har KrF i dette landet, og da kan vi jo skyte en hvit pil etter stamcelleforskning. For å få lamme til å gå, blinde til å se, døve til å høre og få lemmer til å gro ut igjen, nei det er en styggedom! Religiøse idioter...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...