Gå til innhold

Her er de heteste SSD-ene akkurat nå


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-245639

<syte> Jeg savner på generelt grunnlag artikler der en ser på kost per GB i stede for det evige IOPS jaget. IOPS i dag er så milevis den jevne borger sitt behov at det er den minst spennende parameteren å måle i dag. Hva med strømforbruk? Hva med levetid? Hva med pris? Kan en presse 1TB med SSD lagring ned i pris med å bruke SSD'er med lavere IOPS? IOPS'ene rjo milevis fremfor snurredisk uansett. Hvor og når går grensen for å kaste de ulidelig trege og ubrukelige snurrediskene? </syte>

Lenke til kommentar

Godt spørsmål. Kjører selv to 520 i raid 0. De er skikkelig stabile og raske. Skulle gjerne ha et par til men de er for dyre. Tror jeg ga 1350 pr stk på salg i fjor, noe som er en ok pris, men i dag må du opp rundt 400 kr pr stykk. Dette blir for mye i forhold til konkurrentene, selv om du får 5 års garanti og stabilitet. Vi får håpe de kommer på salg til høsten igjen.

Lenke til kommentar

Jeg savner på generelt grunnlag artikler der en ser på kost per GB i stede for det evige IOPS jaget. IOPS i dag er så milevis den jevne borger sitt behov at det er den minst spennende parameteren å måle i dag. Hva med strømforbruk? Hva med levetid? Hva med pris? Kan en presse 1TB med SSD lagring ned i pris med å bruke SSD'er med lavere IOPS? IOPS'ene rjo milevis fremfor snurredisk uansett. Hvor og når går grensen for å kaste de ulidelig trege og ubrukelige snurrediskene?

 

Enkelt: http://www.prisjakt.no/category.php?k=893

Sorter etter pris/GB. :)

 

Levetid så er alle milevis over den jevne borger sitt behov at det også er lite interessant.

 

De to øverste SSDene på Pris/GB er faktisk to 1 TB SSDer med meget god ytelse, så her får du faktisk pose og sekk. ;)

Lenke til kommentar

Förhoppningsvis får vi möjligheter inom normala ekonomiska ramar att uppgradera nätverkshastigheten när det finns 2TB SSD till runt 2000 kronor. Först då är det egentligen aktuellt att helt gå över till SSD för min del. Hade varit fantastiskt att ha SSD till lagring, för det tar tid att flytta BluRays från en spinner till en annan över nätverk, samtidigt som de blir odugliga till annat under denna process.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...