Gå til innhold

Slipper robust systemkamera


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Hva mener du? Nye kameraer kan ikke sammenliknes med andre kameraer?

 

AtW

Fins det andre kameraer med samme egenskapene som det Nikon kamera ---ser ingen jeg nei

Gidder ikke en dyptgående diskusjon

Pentax har et som er veldig vanntett men tror det er noe annet en dette

Mente ikke å hakke

Lenke til kommentar

Snålt men kult med 11-27.

Det er nok ikke så snålt og kult som det høres ut som. Sensoren er 1" i diagonal Kameraet har en 1" sensor, som gir en crop-faktor 2.7 hvis jeg husker rett, så det er snakk om et 29-73mm i full-frame verdenen. Ganske vanlige saker med andre ord.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Fins det andre kameraer med samme egenskapene som det Nikon kamera ---ser ingen jeg nei

Gidder ikke en dyptgående diskusjon

Pentax har et som er veldig vanntett men tror det er noe annet en dette

Mente ikke å hakke

 

Ingen kamera er helt like, derfor blir det en sammenlikninger av funksjoner og positive og negative egenskaper, med Nikons speilløse som med alle andre kamera.

 

AtW

Lenke til kommentar

Format-nummerene som bruker i 2/3", 1", 4/3" osv, angir ikke diagonalen i til sensoren! Disse numrene kommer fra gamle dager da man brukte bilderør som opptaksmedia, og angir diameteren på selve røret - opptaksområdet er en del mindre - som du selv så klart har regnet ut :)

 

edit 1: Og jeg uttalte meg selvsagt feil i min forrige post. Jeg skulle sagt det var en 1" sensor, og ikke at den er 1" i dialognal.

 

edit 2: Litt prat rundt sensorer og størrelser og slikt.

Endret av tomsi42
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ingen kamera er helt like, derfor blir det en sammenlikninger av funksjoner og positive og negative egenskaper, med Nikons speilløse som med alle andre kamera.

 

AtW

 

Så klart er ingen kamera helt like, det er jo derfor de også sammenlignes.

 

I det øyeblikket en produsent åpner en helt ny kameraklasse forstår jeg godt at sammenligninger blir litt overflødige. Vil jeg ha ett vanntett systemkamera (uten undervannshus) så er det bare ett kamera som er aktuelt, det er vel ganske klart.

 

Men, så klart kan jo alt sammenlignes... man kan sammenligne båter med biler, bananer med sofabord, etc men ærlig talt så ser jeg ikke helt vitsen med slike sammenligninger.

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

 

Så klart er ingen kamera helt like, det er jo derfor de også sammenlignes.

 

I det øyeblikket en produsent åpner en helt ny kameraklasse forstår jeg godt at sammenligninger blir litt overflødige. Vil jeg ha ett vanntett systemkamera (uten undervannshus) så er det bare ett kamera som er aktuelt, det er vel ganske klart.

 

Men, så klart kan jo alt sammenlignes... man kan sammenligne båter med biler, bananer med sofabord, etc men ærlig talt så ser jeg ikke helt vitsen med slike sammenligninger.

 

Man kan alltid finne ett sett med krav som gjør at alle kamera utenom ett er utelukket, jeg tror ikke det særlig mange som sitter og brenner etter å drive etter undervannsfotografi, men aldri har begynt fordi de ikke ville bruke ett kompaktkamera eller undervannhus. Jeg sier ikke at det er en unyttig funksjon, det er det åpenbart ikke, men det er en fordel som veies opp mot ulemper, som på alt annet, om man driver med undervannsfotografi så er det åpenbart en stor fordel å slippe ett undervannshus.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hvorfor er det åpenbart en stor fordel å slippe ett undervannshus ?

 

For det første tåler de stort sett mye mer enn dette leketøyet Nikon har lansert, har tilgang til blits og lampeløsninger som er laget for formålet med mye mer effekt og sist og kanskje det viktigste så har disse knapper og brytere som ofte er dimensjonert for å kunne brukes med hansker under vann.

 

http://www.backscatter.com/hostedstore/templates/backscatter_wideload/product_detail_zoomimage.lasso?img=ike-6812.31_1

Lenke til kommentar

Hvorfor er det åpenbart en stor fordel å slippe ett undervannshus ?

 

For det første tåler de stort sett mye mer enn dette leketøyet Nikon har lansert, har tilgang til blits og lampeløsninger som er laget for formålet med mye mer effekt og sist og kanskje det viktigste så har disse knapper og brytere som ofte er dimensjonert for å kunne brukes med hansker under vann.

 

http://www.backscatter.com/hostedstore/templates/backscatter_wideload/product_detail_zoomimage.lasso?img=ike-6812.31_1

 

Fordi det er vesentlig enklere og billigere?

 

AtW

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...