Gå til innhold

Test: Lian Li PC-TU100


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Interessant test, men her var det en del rare utsagn. Som mackanz nevnte er det ingen behov for gummidemping for SSD (SOLID STATE!). Det er heller ikke behov for omstartsknapp på PC-er lenger. Holde av/på knappen inne i 4-5 sekunder er omstart på alle moderne PCer. Det siste er at man MÅ bruke modulær stømforsyning i slike mini-itx kabinetter for å unngå ledning spaggettien som også sperrer all luftgjennomstrømming i kabinettet.

 

Jeg har nettop bygget en Lian-Li Q07 gaming-PC med Asus gtx 670 directcu mini, og Q07 er mindre enn PC-TU100 kabinettet. Jeg saget ut hull til 12cm utblåsvifte foran, og ett 9cm hull i bunn for luftinntak til gfx-viften. Ved å bruke en Scythe Samurai ZZ cpu-kjøler kommer PSU-viften helt opp i kjøleribbene og jeg trenger ingen vifte for CPUen (haswell i5, 65W). Veldig stille og kjølig.

 

Jeg anbefalier likevel å bruke PC-TU100 kabinettet fordi det har vifte foran og tilpasset dual-slot gfx-kort, men man bør lage et luftinntakhull i bunn for kortet for å holdte tempen nede.

Lenke til kommentar

Ved å bruke en Scythe Samurai ZZ cpu-kjøler kommer PSU-viften helt opp i kjøleribbene og jeg trenger ingen vifte for CPUen (haswell i5, 65W). Veldig stille og kjølig.

 

Hvordan får du plass til denne kjøleren, da Lian Li har oppgitt 70 mm plass til kjøler, og Samurai ZZ etter hva jeg har greid å lest er 88 mm høy. Lurer da jeg bygger meg noe lignende selv, og har funnet at Noctua NH-L12 er den som kommer nærmest (66 mm).

Lenke til kommentar

Hvordan får du plass til denne kjøleren, da Lian Li har oppgitt 70 mm plass til kjøler, og Samurai ZZ etter hva jeg har greid å lest er 88 mm høy. Lurer da jeg bygger meg noe lignende selv, og har funnet at Noctua NH-L12 er den som kommer nærmest (66 mm).

 

Stemmer, men jeg tar av viften som er på og da er den 70mm. PSU viften kommer da helt opptil kjøleribbene og suger luft , i tillegg suger frontviften luft mellom ribbene fordi de er vannrett. Her fikk jeg tipset (nederst på siden): http://hardforum.com/showthread.php?p=1038365154

Tviler på om NH-L-12 kjøler bedre selv med vifte, da den er veldig liten. Tempen min ligger på 50-tallet under spill og selv prime95 ligger under 70 grader med i5-4570S (65W). Tror jeg kunne brukt en 84W CPU også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det plass til radiator for vannkjøling bak frontvifta? Hvis det er mulig kan sette inn bedre cpu-kjøling enn det man kan få med lavprofil luftkjøler.

Bygde opp maskinen min, med Silverstone SG05 kabinett, med akkurat samme hardware som denne er tiltenkt, optisk slimdrive, SSD, 2,5" HDD, mini-itx kort, og GTX 670 grafikkkort. Men med Cool-it vannkjøler til CPU. Den er knøttliten, kraftig og stillegående. Men kabinettet måtte modifiseres inni, for å få dette til å passe. Med dette kabinettet ser det ut som man kan få til samme løsning uten å modde.

Synd at man ikke kan sette inn lengre grafikkkort, det jeg har er 21,5 cm langt og gikk akkurat inn, det hadde ikke gått her.

Endret av SFVec3f
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...