Gå til innhold

Er dette Nexus 5?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt enig der King Balthazar. Jeg foretrekker internminne over minnekort, men det forutsetter at det er tilstrekkelig lagring. 32gb for en enhet med fullHD skjer er IKKE tilstrekkelig. Det er 5,5 år siden (et millenniet i teknologiverden) at iPhone kom med 16gb intern lagring. Hvorfor brukes det fortsatt 8gb/16gb i telefoner? Kan ikke være snakk om mange tierne for å doble dette over hele linja.

 

Google pusher jo skytjenester, men det er dessverre ikke operatørene klare for ennå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fatter virkelig ikke hvorfor produsentene ikke har større internminne når de velger bort utvidbart minne...

Â

Hvor blir det av 128GB telefonene?

 

Dette vil vel være sløsing. Det er så utrolig få som har behov for 128 gb i en telefon, hvorfor bruke energi på å lage dette (Som også blir mye dyrere) til de få som vil ha det.

 

32gb er nok greit nok for de fleste, 16gb kan bli litt lite, siden OS også tar en del plass.

Lenke til kommentar

Dette vil vel være sløsing. Det er så utrolig få som har behov for 128 gb i en telefon, hvorfor bruke energi på å lage dette (Som også blir mye dyrere) til de få som vil ha det.

 

32gb er nok greit nok for de fleste, 16gb kan bli litt lite, siden OS også tar en del plass.

 

Om vi skal ta prisene på minnekort som en pekepinn er det snakk om en ganske lineær sammenheng:

 

Sandisk 16gb Ultra 11£
Sandisk 32gb Ultra 20£
Sandisk 64gb Ultra 40£
Jeg hadde gladelig betalt en hundrings eller to for det dobbelte i lagring. Jeg er kanskje en "power user", men jeg ser ikke helt hvorfor det skal begrenses unødvendig. Flere spill kommer nå på 1-2gb. Det tas opp video i fullHD, noen telefoner kommer med 4K opptak. Hvorfor selge telefoner som multimedia-maskiner, når de knapt kan ha en time opptak i høyeste kvalitet?
For min del er det "mange bekker små". Spill, blader i Play Magazines, mye musikk, en del bilder/video jeg tar her og der. Da blir 11-12gb som jeg får av min Nexus 4 for lite.
Lenke til kommentar

De fleste hadde det, men som du også vet så er ikke det tilfellet. Det er flere ledd som fort vil ha bedre betalt, til tross for at stigningen skulle være 20£ mer, så ender det for med 150£, det er enkelt og greit ikke folk villig til å betale for noe de trolig ikke trenger.

Det er like mange mellomledd for prisene jeg hentet på minne kort.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...