Gå til innhold

Sniktitt: Wasteland 2 (Windows)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I siste project update skriver inXile at de valgte å ikke bruke ekstra ressurser på å finpusse prison-demoen, grafikk og GUIen du ser i demoen er noe de fremdeles jobber med å forbedre.

 

De har ikke fjernet rutenettet, det er faktisk noe de har lagt til underveis i utviklingen, men man kan selv velge om det skal være synlig (mekanikken er der uansett).

Lenke til kommentar

Klaging på grafikk.

- Check

 

Klaging på at det ikke er strømlinjeformet nok

-Check

 

Tro at ikke-lineær oppbygging er det samme som gåsimulatorer som Skyrim hvor man kan gå hvor man vil, men hvor det er ingenting å gjøre.

- Check

 

Klaging på at kamp ikke bare løses ved å trykke på awesomebutton

- Check

 

Gleder meg til 10/10 anmeldelsen til GTA 5 senere i dag hvor grafikken er fin, det er strømlinjeformet til tusen, stor verden med ingenting å gjøre og autoaim slik at awesomebutton funker som bare det. .

 

Mest gleder jeg meg allikevel til Wasteland 2.

 

Er en del å gjøre i GTAV ja, men grafikken er ikke bra nok dessverre. Selv om det er hva en 360 klarer i dag kan jeg ikke for den grunn komme å si at den er bra, for det er den absolutt ikke. Dette spillet hører hjemme på PC og neste generasjons konsoller. Har snap aim greia, vet ikke akkurat hva den kalles, den som gjør at du sikter deg inn på noen når du trykker sikte knappen. Annet enn det føles ikke spillet så veldig streamlina ut. Nå spilte jeg nesten ikke GTA IV da så jeg kan ikke uttale meg om forskjellene.

Lenke til kommentar

Klaging på grafikk.

- Check

 

Klaging på at det ikke er strømlinjeformet nok

-Check

 

Tro at ikke-lineær oppbygging er det samme som gåsimulatorer som Skyrim hvor man kan gå hvor man vil, men hvor det er ingenting å gjøre.

- Check

 

Klaging på at kamp ikke bare løses ved å trykke på awesomebutton

- Check

Tja. Synes klaging er feil ord å bruke. Jeg liker å se på det som kritisk distanse, noe jeg vet at du etterlyser i omtrent alle Gamer.no sine skriverier.

 

Når nevner jeg egentlig Skyrim i teksten? Kan heller ikke erindre at jeg etterlyser en "awesomebutton" i noe av det jeg har skrevet. Synes det er litt rart at du legger ord i munnen på meg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Denne typen spill har absolutt fans, men jeg lurer likevel på om sluttproduktet vil treffe særlig mange utenfor sin umiddelbare målgruppe.

 

Et av de største ankepunktene ved utrolig mange dataspill i dag er at de vil appellere til en altfor stor målgruppe. Det ødelegger spillene. Utviklere som utgir seg for å lage spill til hardcore rollespill-fans gjør en rekke forenklinger for å i tillegg nå ut til massemarkedet/fjortismarkedet. Folk som bryter med denne moderne trenden burde hylles, ikke kritiseres for det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

Denne typen spill har absolutt fans, men jeg lurer likevel på om sluttproduktet vil treffe særlig mange utenfor sin umiddelbare målgruppe.

Et av de største ankepunktene ved utrolig mange dataspill i dag er at de vil appellere til en altfor stor målgruppe. Det ødelegger spillene. Utviklere som utgir seg for å lage spill til hardcore rollespill-fans gjør en rekke forenklinger for å i tillegg nå ut til massemarkedet/fjortismarkedet. Folk som bryter med denne moderne trenden burde hylles, ikke kritiseres for det.

Får meg til å tenke på Dark Souls som appelerer til en bestemt gruppe, selger 2 millioner kopier og de går i overskudd.

Beste argument og eksempler mot bred appelering her:

http://www.escapistmagazine.com/videos/view/jimquisition/7340-Guns-Blazing

Lenke til kommentar

 

Klaging på grafikk.

- Check

 

Klaging på at det ikke er strømlinjeformet nok

-Check

 

Tro at ikke-lineær oppbygging er det samme som gåsimulatorer som Skyrim hvor man kan gå hvor man vil, men hvor det er ingenting å gjøre.

- Check

 

Klaging på at kamp ikke bare løses ved å trykke på awesomebutton

- Check

Tja. Synes klaging er feil ord å bruke. Jeg liker å se på det som kritisk distanse, noe jeg vet at du etterlyser i omtrent alle Gamer.no sine skriverier.

 

Når nevner jeg egentlig Skyrim i teksten? Kan heller ikke erindre at jeg etterlyser en "awesomebutton" i noe av det jeg har skrevet. Synes det er litt rart at du legger ord i munnen på meg.

Tipper det er i utgangspunktet at han er en av veldig veldig, selektive få; som enda er "true" gamers. Alle andre som liker spill med mere mainstream innhold er ikke *like* ekte som han. Er vel en slags selvmasturbering, som man ofte ser fra de som ikke klarer å akseptere at andre liker andre ting enn det han selv gjør..

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det har nok mye mer med at "strømlinjeformet" har fått en negativ ladet betydning. Jeg oppfattet også deler av teksten til å være litt negativt ladet. Det er en vesentlig forskjell på lettfattelig og "ned dummet", da ting kan være avansert og lettfattelig, men ikke avansert og "ned dummet".

For meg så har erfaring vist at strømlinjeforming = ned dumming.

Lenke til kommentar

Tja. Synes klaging er feil ord å bruke. Jeg liker å se på det som kritisk distanse, noe jeg vet at du etterlyser i omtrent alle Gamer.no sine skriverier.

 

Når nevner jeg egentlig Skyrim i teksten? Kan heller ikke erindre at jeg etterlyser en "awesomebutton" i noe av det jeg har skrevet. Synes det er litt rart at du legger ord i munnen på meg.

 

Fair enough det, og jeg vet at grafikk og at spill skal være enkle er viktig for deg, men der er jeg (og Brian Fargo) veldig uenig med deg. Spill skal aller helst være spill, og ikke sandkasser hvor man gjør The Sims-aktige oppgaver i en stor verden. (Der kom forresten 10/10 anmeldelsen til GTA5, akkurat som jeg sa) Grafikken er da mer enn god nok, og ikke ser grensesnittet helt umenneskelig ut heller. Du har et godt poeng med questet der de skyter hun dama og mannen plutselig kommer stormende tilbake, men det klagde jeg heller ikke på, Jeg burde kanskje skrytt av teksten der, men den negative vinklingen på god spillmekanikk (pluss det evinnelige grafikkmaset da) gjorde meg litt irritert, så det ble ensidig fokus på det negative. Beklager den. Jeg er som du er inne på tillhenger av kritikk, så ingen spill skal være skånet for det.

 

 

Høyde, skjul og dekke vil selvsagt være en taktisk faktor i enhver kampsituasjon. Vi får blant annet se en snikskyter innta en avsats over slagmarken for å kunne volde mest mulig skade. Du må i tillegg ta hensyn til hva slags type våpen du bruker og hva slags ammunisjon du velger å lade våpenet med. For min del virker det som litt for mye å holde styr på med mindre spillet klarer å formidle all informasjon på en lettfattelig måte.

 

Kommentarer som dette får det til å høres ut som du etterlyser en awesomebutton. Mulig du mener noe helt annet, men da er artikkelen lett å misforstå.

 

Nå skal jeg over for å lese GTA5-anmeldelsen, og tipper ikke det er mye kritisk distanse å spore der. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nahh det kjipe med artikkelen er at anmelder ikke er en av backerne og derfor kanskje ikke har fått med seg essensielle deler av demoen, som.. at det er en demo, spillet er ikke i alpha en gang. Det som vises er det de har laget og demoen er strømlinjeformet nettop fordi en demonstrasjon av 100 valgmuligheter ikke er det backerne ønsket å få med seg. Jeg ble litt overrasket av å lese anmeldelsen av gamer når den virket litt halvhjertet og manglet informasjon som er tilgjengelig på siden på bloggen (http://wastelandrpg.tumblr.com/post/59589776021/kickstarter-update-34-visiting-the-prison) til wasteland 2 og i videoen. Blant annet at det finnes flere løsninger på missions (slik som å kverke hun som ber om å bli kverket).. 20 år gamle spill så ganske annerledes ut enn dette. Ganske milevis langt unna, men går ut i fra at det var for å understreke at anmelder er mer interessert i grafikk en backern'e, fair enough. Men les nå kickstarter siden for spillet hvor det relativt klart står at dette bygger på Wasteland 1 og ideen derifra og derfor også at looken blir slik. Sjekk gjerne også ut flere av videoene som er lagt ut for hvordan det har sett ut og hvordan det ser ut. Om GUI er rotete eller ei er vel en personlig smak, at du kan dra ting hvor du vil er jo positivt.

Føler at anmelder er negativ til spillet uten å kunne argumentere godt for det, kanskje jeg føler feil. Uansett.. gleder meg til det kommer ut og har vært en backer siden dag en, det gjør meg vel egentlig inhabil :-).

Endret av Phreak Paradize
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...