Gå til innhold

Se hva din neste drone kan gjøre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Se for deg at dronen kan hente posten, vanne blomstene, overvåke eiendommen din eller fly en tur til butikken og tilbake.

DET hadde vært genialt. ^^

 

Spørs om den hadde hatt lov til å bruke bankkortet mitt da. Den kan ikke identifiseres med meg. Og for alt vi vet, så kan dronen ha slått ned en person, og stjelt bankkortet (trua for å få koden først, selvsagt).

 

Hadde vært genialt å sendt den til butikken, den hadde en lommebok teipa fast (flydd høyt slik at ingen kunne stjele), hatt en kurv for å legge matvarer oppi. Tatt med matvarene til kassa, hatt et LCD display, for å instruere de butikkansatte til å ta ut matvarene, legge de på båndet, for så ta ut nok penger fra lommeboka, og deretter lagt varene tilbake i kurven. Drona hadde flydd tilbake, landet på terrassen, flydd to ganger sakte inn i vinduet (for å banke på), tatt av kurven, gitt drona en klapp, og den fornøyd flyr og kobler seg på ladestasjonen sin, og aktiverer standby.

 

(Jepp jeg kjeder meg)

Endret av Gnålern
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ehm.

Nå er jeg muligens negativ, men dette er jo helt basic funksjoner på hva alle "Droner" aka modelhelikoptere kan gjøre..

 

Det kalles "Return to Home" evt "Waypoints".

 

Disse går forøvrig på GPS signaler.. Om du skal bruke den til og vanne div blomser så lykke til med det.

 

Her er forøvrig et klipp fra meg for noen uker siden:

http://www.youtube.com/watch?v=AbFMhH6CsHw

 

Kjørte et lite stykke, mistet av en eller annen grunn radiokontakten, så kjørte helikopteret hjem og landet selv.

Veldig kjekt. Men absolutt ikke noe "WOW"-factor da dette er noe basic.

Endret av Merko.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ehm.

Nå er jeg muligens negativ, men dette er jo helt basic funksjoner på hva alle "Droner" aka modelhelikoptere kan gjøre..

 

Det kalles "Return to Home" evt "Waypoints".

 

Disse går forøvrig på GPS signaler.. Om du skal bruke den til og vanne div blomser så lykke til med det.

 

Her er forøvrig et klipp fra meg for noen uker siden:

http://www.youtube.com/watch?v=AbFMhH6CsHw

 

Kjørte et lite stykke, mistet av en eller annen grunn radiokontakten, så kjørte helikopteret hjem og landet selv.

Veldig kjekt. Men absolutt ikke noe "WOW"-factor da dette er noe basic.

 

Hvor høyt var helikopteret? Og hvor stort?

Lenke til kommentar

Hvor høyt var helikopteret? Og hvor stort?

Det helikopteret der er ikke så veldig stort. helt normal størrelse igrunnen.

Det heter "DJI F550" - men har modifisert det en god del i forhold til originalen.

 

Ang høyden så vet jeg ikke, da jeg så den 'beste utsikten' var jeg like over fjelltoppen, så kan det ikke ha vært så mange meterene.. :)

 

Forøvrig et dårlig \ mørkt bilde av DJI F550 (til venstre) og mitt andre multikopter til høyre.

xuvllo.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det helikopteret der er ikke så veldig stort. helt normal størrelse igrunnen.

Det heter "DJI F550" - men har modifisert det en god del i forhold til originalen.

 

Ang høyden så vet jeg ikke, da jeg så den 'beste utsikten' var jeg like over fjelltoppen, så kan det ikke ha vært så mange meterene.. :)

 

Forøvrig et dårlig \ mørkt bilde av DJI F550 (til venstre) og mitt andre multikopter til høyre.

xuvllo.jpg

Tøft, hvor mye koster en sånn? Og er den vanskelig å modifisere?

Lenke til kommentar

Tøft, hvor mye koster en sånn? Og er den vanskelig å modifisere?

Egentlig ingen fasit svar på hva prisen er på slike ting siden det varierer såpass mye..

 

Men rundt 3-5.000kr så får du noe tilsvarende.

 

Bare pass på at det ikke er bare lek og moro. Det er en del regler rundt denne hobbyen som man bør sette seg inn i før man går til innkjøp.

 

Selvfølgelig, du kan bygge noe til 1000-2000kr også, men om du vil ha litt ordentlige saker så må du opp litt i pris.

 

Uansett Les igjennom hele denne: http://nrkbeta.no/helikopter/

 

Det var det som fikk meg hekta. Fyren bak artikkelen har allerede kostet meg over 20.000kr på forskjellige ting til denne hobbyen.. Er man først hekta så går det desverre bare en vei..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Egentlig ingen fasit svar på hva prisen er på slike ting siden det varierer såpass mye..

 

Men rundt 3-5.000kr så får du noe tilsvarende.

 

Bare pass på at det ikke er bare lek og moro. Det er en del regler rundt denne hobbyen som man bør sette seg inn i før man går til innkjøp.

 

Selvfølgelig, du kan bygge noe til 1000-2000kr også, men om du vil ha litt ordentlige saker så må du opp litt i pris.

 

Uansett Les igjennom hele denne: http://nrkbeta.no/helikopter/

 

Det var det som fikk meg hekta. Fyren bak artikkelen har allerede kostet meg over 20.000kr på forskjellige ting til denne hobbyen.. Er man først hekta så går det desverre bare en vei..

Takk for informasjonen. Nå skal det leses til langt på natt :)

Lenke til kommentar

Takk for informasjonen. Nå skal det leses til langt på natt :)

Vel, du er advart.. :p

 

Fordelen om du bygger selv fra bunnen av er at du lærer egentlig alt sammen.. du kan lett reparerer det når ting går i stykker osv.

 

Du kan stikke innom RC-tråden her på forumet:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=417233

 

Evt www.fpv.no er også et kjekkt forum for RC Multicopter (så lenge man oppfører seg nogenlunde voksent).

 

#fpv.no på IRC (yeaa) på irc.efnet.org også. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, du er advart.. :p

 

Fordelen om du bygger selv fra bunnen av er at du lærer egentlig alt sammen.. du kan lett reparerer det når ting går i stykker osv.

 

Du kan stikke innom RC-tråden her på forumet:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=417233

 

Evt www.fpv.no er også et kjekkt forum for RC Multicopter (så lenge man oppfører seg nogenlunde voksent).

 

#fpv.no på IRC (yeaa) på irc.efnet.org også. :)

Åh, så man kan bygge det selv fra bunnen av? Litt som PC? Tøft, får man en helt ok RC for 2000-5000 når man bygger selv?

Lenke til kommentar

Åh, så man kan bygge det selv fra bunnen av? Litt som PC? Tøft, får man en helt ok RC for 2000-5000 når man bygger selv?

De to som er på bildet over har jeg selv bygget, men er forskjellige "bygge sett". har jeg mikset litt og bygget fra bunnen av.

 

Det på NRKbeta viser hvordan du lager et med ting du har hjemme.. (uten om elektronikken da selvsagt). Det lærer man en del av.

 

Litt som PC ja, men litt enklere egentlig. :) Du får nok et til rundt 1500-2000kr om du følger oppskriften på nrkbeta - da bygger du et selv.

 

Så fårt du har teken på det, så kan du bygge kraftigere \ oppgradere delene osv..

Lenke til kommentar

Fikk et DJI Phantom fra elefun.no i dag. Plug and pray-it-doesn't-crash. :D Er på tilbud nå til 4995,- og verdt hver krone! Dønn stabilt i GPS-modus.

 

Ekstremt enkelt å sette opp, ALT er i pakken (unntatt lite philips-jern og 4 AA-batterier). Gopro-feste er inkludert. Liten videosnutt her:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...