Gå til innhold

NSA kler seg ut som Google for å spionere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg er like teknisk anlagt som en svamp, men betyr ikke dette at NSA kan lett bryte seg inn hos eks

hushmail.com

countermail.com

safe-mail.net

alle de her såkalte trygge mail tjenestene ?

 

virker som målet til noen der ute er å gjøre det slik at man aldri skal føle man har privatliv, man skal alltid frykte et eller annet..

Og nesten alltid er det U S A som står bak denne økte usikkerheten i verden om det er NSA,CIA,FBI,DEA eller krigshisseren Obama med team..

  • Liker 5
Lenke til kommentar

terror m1 (lat) bruk av (trugsmål om) vald for å oppnå visse mål

blind terror / politisk terror
Dette er definisjonen på sprakradet.no. Nå mener jeg at denne definisjonen er noe snever, og at nettopp det onkel Sam driver med er terror. De driver overvåkning av borgere i land de har militære allianser med. Selvfølgelig vil de hevde at de har edle hensikter, men alvorlig talt? De sprer usikkerhet langt ut over egne landegrenser, og jeg tror de trives med det.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ormkvad, når det gjelder den konkrete saken der, så gikk de samme tyskerne ut og sa de var blitt feiltolket. Det var heller ikke snakk om konkrete sikkerhetshull, men heller at den nye arkitekturen tillot at dersom en slik bakdør ble lagt inn, var det ingenting man kunne gjøre med det.

 

Ellers har jo Trusted Computing vært et kontroversielt tema helt siden Microsoft kalte det "Palladium". Det har i praksis vært en større trussel mot brukerinstallerte operativsystem, mer spesifikt Linux, og dermed reell konkurranse enn det har vært mot personvernet. Det er nesten litt overraskende hvor stille det har vært rundt innføring av Trusted Computing med tanke på hvor mye motstand de møtte i Palladium-runden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...