Gå til innhold

Asus slipper billig hybrid-bærbar for studenter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Går noe ræl, greit at den er billig, men jeg får du definitivt ha du betaler for. Og det skyldes først og fremst mengden RAM, sov om Windows i teorien kan kjøre på 1GB RAM merker jeg at selv med 4GB kan det bli for mye lagg med nettleser og Spotify oppe. Den ser ok ut til Office, men om har både Facebook og YouTube kjørende så lykke til med å få gjort noe som helst.

 

Ville helger anbefalt en eldre iPad med tastatur siden den vil kunne gjøre mer enn denne for de aller fleste som er i målgruppen.

Lenke til kommentar

Bra dere har tatt med norsk moms når dere har omregnet pris til norske kroner, så gjenstår det å se hva den blir kostende i her.

Dette er nå ihvertfall en fullverdig PC, i motsetning til iPad/Android/WinRT nettbrett. Legg også merke til at tastaturdock'en er inkludert i prisen. Ytelsen til den nye Atom generasjonen er også mye bedre enn tidligere så dette ser veldig interessant ut:

http://www.anandtech.com/show/7314/intel-baytrail-preview-intel-atom-z3770-tested

samt

http://www.anandtech.com/show/7320/asus-transformer-book-t100-atom-z3740-inside

Det blir ikke like raskt som en bærbar med Core I-etter-eller-annet, men ikke sirup som tidligere Atom baserte netbooks.

Lenke til kommentar

Går noe ræl, greit at den er billig, men jeg får du definitivt ha du betaler for. Og det skyldes først og fremst mengden RAM, sov om Windows i teorien kan kjøre på 1GB RAM merker jeg at selv med 4GB kan det bli for mye lagg med nettleser og Spotify oppe. Den ser ok ut til Office, men om har både Facebook og YouTube kjørende så lykke til med å få gjort noe som helst.

 

Ville helger anbefalt en eldre iPad med tastatur siden den vil kunne gjøre mer enn denne for de aller fleste som er i målgruppen.

 

Jeg har et nærmest identisk nettbrett/hybrid, og jeg har ikke noe problemer med å multitaske. Det er ikke en maskin som er egnet for veldig tunge ting, men jeg kan fint anbefale den over ipad, da full windows gir en del muligheter ipad og android nettbrett ikke har.

Lenke til kommentar

Hmm... hvis denne klarer å kjøre League of Legends noenlunde greit så tror jeg denne kan være et alternativ til å erstatte både min 4 år gamle i3 laptop og min TF101, blir spennende å se hvordan denne yter, litt synd med den lave oppløsningen, men flott med IPS skjerm. :)

 

Edit. Æsj, så nå at det krever minst 2GHz prosessor, og jeg tviler på at LoL bruker flere kjerner. :hrm:

Endret av Stagga89
Lenke til kommentar

Hmm... hvis denne klarer å kjøre League of Legends noenlunde greit så tror jeg denne kan være et alternativ til å erstatte både min 4 år gamle i3 laptop og min TF101, blir spennende å se hvordan denne yter, litt synd med den lave oppløsningen, men flott med IPS skjerm. :)

 

Edit. Æsj, så nå at det krever minst 2GHz prosessor, og jeg tviler på at LoL bruker flere kjerner. :hrm:

 

MHz på en CPU er i beste fall veiledende i dag, da det i praksis er en intetsigende verdi så lenge du ikke sammenligner to ellers identiske prosessorer.

 

Jeg sier ikke dermed at denne nødvendigvis drar dette spillet godt, men spillet vil ikke stoppe opp og si "meh, du har bare 1,86GHz CPU, så du får ikke spille". Men det kan være det fungerer helt OK også.

Lenke til kommentar

Går noe ræl, greit at den er billig, men jeg får du definitivt ha du betaler for. Og det skyldes først og fremst mengden RAM, sov om Windows i teorien kan kjøre på 1GB RAM merker jeg at selv med 4GB kan det bli for mye lagg med nettleser og Spotify oppe. Den ser ok ut til Office, men om har både Facebook og YouTube kjørende så lykke til med å få gjort noe som helst.

 

Ville helger anbefalt en eldre iPad med tastatur siden den vil kunne gjøre mer enn denne for de aller fleste som er i målgruppen.

 

Jeg testet forrige generasjon, og den er stort sett kvassere på det meste enn RT brettene, og iPad for den saks skyld. Rent bortsett fra at GPU'en ikke er helt god til spilling. Dette er imidlertid bedre på denne.

 

Så om du sammenligner med iPad, og tenker nettbrettbruk vil nok denne fungere utmerket. I tillegg kan man gjøre andre ting også, selv om den ikke er like "rå" på jobben som storebrødrene Core i X...

Lenke til kommentar

 

-snipp-

 

MHz på en CPU er i beste fall veiledende i dag, da det i praksis er en intetsigende verdi så lenge du ikke sammenligner to ellers identiske prosessorer.

 

Jeg sier ikke dermed at denne nødvendigvis drar dette spillet godt, men spillet vil ikke stoppe opp og si "meh, du har bare 1,86GHz CPU, så du får ikke spille". Men det kan være det fungerer helt OK også.

Jeg vet en Mhz ikke er en Mhz, men må se det litt an egentlig, jeg vil jo at en oppgradering skal fungere bedre enn det gamle utstyret (Ci3 med en geforce 310M), fouten å erstatte to enheter. Hvis 13 tommeren med Corei5-4200U som ble annonsert samtidig med denne ikke blir for dyr så kan den eventuelt være et alternativ :)

Lenke til kommentar

Kunne godt tenkt meg noe sånt som dette. Med linux burde denne funke helt knall. For øyeblikket bruker jeg i underkant av 500MB RAM på laptopen min, og det er med ubuntu(kjører riktig nok ikke unity). Mine nåværende 4GB RAM er stort sett bare overflødig.

 

Hadde jeg vært på jakt etter ny laptop så kunne jeg fint funnet på å kjøpe denne.

Lenke til kommentar

Går noe ræl, greit at den er billig, men jeg får du definitivt ha du betaler for. Og det skyldes først og fremst mengden RAM, sov om Windows i teorien kan kjøre på 1GB RAM merker jeg at selv med 4GB kan det bli for mye lagg med nettleser og Spotify oppe. Den ser ok ut til Office, men om har både Facebook og YouTube kjørende så lykke til med å få gjort noe som helst.

 

Ville helger anbefalt en eldre iPad med tastatur siden den vil kunne gjøre mer enn denne for de aller fleste som er i målgruppen.

 

Kjøpte meg akkurat en Acer W511. Atom Z2760 og 2GB minne. Intet problem med å gjøre flere ting på en gang her. Enorm forskjell fra mitt «gamle» Android brett og tror nok den glatt gruser en eldre iPad på ytelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...