Gå til innhold

Leica svarer om prispolitikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Hva tror du, holder et Leica C seg bedre i pris enn et Panasonic LF1?"

 

Antagelig ikke, men noe må jo representanten fra Leica si. Litt synd han ikke sier at det er dyrere fordi det kommer med oppgraderte linseelementer i stedet for det noe tullete "designet av en fyr fra Audi".

 

Uansett, fint at han er ærlig på det, så slipper flere av oss å kjøpe det kamera.

Lenke til kommentar

Hvor mange Lightroom-lisenser trenger en Leicabruker? Vil tro de fleste som betaler det lille ekstra allerede er over gjennomsnittet interesert i foto. Da har vedkommende kanskje også allerede Lightroom, Aperture eller noe annet. Og om det er noe annet så er det jo ikke sikker du vil "bytte".

 

Hadde det vært noe man bare fikk med så hadde det ikke vært så farlig, men det at de legger det inn som et argument i kjøpet viser jo bare at man betaler noe for det.

Lenke til kommentar

Hvor mange Lightroom-lisenser trenger en Leicabruker? Vil tro de fleste som betaler det lille ekstra allerede er over gjennomsnittet interesert i foto. Da har vedkommende kanskje også allerede Lightroom, Aperture eller noe annet. Og om det er noe annet så er det jo ikke sikker du vil "bytte".

 

Hadde det vært noe man bare fikk med så hadde det ikke vært så farlig, men det at de legger det inn som et argument i kjøpet viser jo bare at man betaler noe for det.

 

De som kjøper dette kjøper det fordi det står Leica på det, ikke pga pris eller Lightroom.

Lenke til kommentar

De som kjøper dette kjøper det fordi det står Leica på det, ikke pga pris eller Lightroom.

 

Tja, det er helt klart at Leica-logoen betyr noe, men jeg har selv vurdert flere Leica-modeller i stedet for Panasonic fordi jeg har likt den rene Leica-stilen og det faktum at det har vært DNG i stedet for RW2 (eller hva det nå var Panasonic kalte det). Lightroom har vært det som har fått meg fra å kjøpe det.

 

Det er litt som når et kamera jeg har lyst på selges på tilbud nedsastt med x antall 1000, men likevel koster like mye som opprinnelig bare fordi de har lagt med masse "dill-dall" som jeg slettes ikke vil betale for. Som f.eks. tilbudet på RX1 hos en av hovedstadens fotoforretninger. Det koster i skrivende stund 23.995 for bare kameraet og 23.995 på tilbud. Til vanlig selges kameraet for 23.995 så jeg føler altså ikke jeg får det noe billigere. Slik med Lightroom og Leica også. Jeg føler ikke at det gir produktet en merverdi (utover den røde logoen).

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...