Gå til innhold

Nå skal 4K-projektorene bli langt billigere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For 11000 kr får man en meget god (relativt sett) projektor med fabelaktig 3D (f.eks. Epson TW6100).

 

Det er da merkelig at ikke det dukker opp en 4k-versjon til 20000 kr eller mindre. En annen brikke og annen elektronikk, men de kunne jo brukt samme hardware forøvrig, med litt mindre lysutbytte. La oss håpe det ikke drøyer for lenge.

 

Å bruke 80000 kr på noe man kan ha glede av i mange år, for eksempel høyttalere eller stereoutstyr, er greit. Men jeg synes at utviklingen skjer så raskt på videofronten at jeg ønsker å bytte utstyr etter senest 3 år for å holde tritt. Da er dessverre 80000 kr litt over nivået jeg er villig til å spytte ut hvert tredje år. 20000 kr hadde vært mer spiselig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Projektoren kjører med UHD-oppløsning, hvilket tidligere var kjent som 4K. Det innebærer 4096 x 2160 piksler via Sonys via Sonys SXRD-panel. Lysstyrken er på hele 1700 lumens, med en dynamisk kontrastrate på 200 000:1.

 

Fra wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Ultra_high_definition_television

 

Two resolutions are defined as UHDTV:[1][2][3]

  • 4K UHDTV (2160p) has a resolution of 3840 × 2160 (8.3 megapixels), four times the pixels of 1920 × 1080 (2.1 megapixels)

Hvorfor har denne 4096 x 2160 og ikke 3840 × 2160. Jeg har en reciver som støtter UHD / 4k, men der oppgis oppløsningen til 3840 × 2160 vil det si at disse produktene ikke passer sammen? Forvirret!

Endret av xP4nD
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...