Gå til innhold

? Firefox-mobiler utsatt for angrep


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Øhh... Så... Hvis jeg ikke tar helt feil her, så sier artikkelen at HTML5 begynner å bli utrolig populært, og pga det så vil det bli sannsynlig at noen finner sikkerhetsfeil i teknologien.

 

Det skal også være mulig å gjøre ondsinnede ting HVIS noen finner sikkerhetshull i prosessen som bestemmer programmets rettigheter...

 

Artikkelen sier rett og slett at jo mer en teknologi blir brukt så blir sjansen for å finne sikkerhetshull større... Men jeg kan ikke se noe sted i artikkelen at ett sikkerhetshull i HTML5 eller Firefox OS faktisk er funnet eller utnyttet... Misvisende overskrift?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man kan jo håpe at Firefox-koden blir utviklet såpass hurtig at man får tettet hullene kjappere enn hva som er normalt for programvare. Man får bare håpe at folkene bak Firefox satser hardt på å tette hull.

 

Det forundrer meg litt at det ikke finnes et programmeringspråk som generer mindre buffer-overflow.

Lenke til kommentar

Man kan jo håpe at Firefox-koden blir utviklet såpass hurtig at man får tettet hullene kjappere enn hva som er normalt for programvare. Man får bare håpe at folkene bak Firefox satser hardt på å tette hull.

 

Det forundrer meg litt at det ikke finnes et programmeringspråk som generer mindre buffer-overflow.

 

Er vel få programmeringsspråk som genererer buffer overflows :p Men C/C++ og de fleste andre programmeringsspråk i samme gruppe redder deg ikke fra å skape buffer overflows ved uhell... Mozilla (selskapet bak Firefox) jobber derimot med ett nytt språk som skal klare å garantere at du ikke får buffer overflows samt andre feil relatert til manuell minne håndtering, og likevel få tilsvarende ytelse som C++.

 

Dersom man ikke trenger ytelsen som C/C++ gir deg så er jo forsåvidt løsningen enkel, og det er Java/C#/F#/Clojure/Scala/JS........

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...