Gå til innhold

? Det er slutt på «Radeon HD» fra AMD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Radeon 2013 A, B, C osv hadde vært langt enklere. Høyere bokstav = bedre kort.

 

Hardware kan jo gå i bresjen for noe sånt. Man må jo ikke ha produsentens velsignelse for å ha en parallell døping av kortene.

 

Så slår man opp i en tabell for hvilke kort betegnelsen gjelder, og i artiklene så skriver man HW sin navnetolkning i parantes ved siden av produsentens. elns

Lenke til kommentar

Nja, hadde jo blitt vandt til den siste navnekonvensjonen til AMD, men samtidig ser jeg litt på logikken også, når de har gått rundt på tallene - for ca 10-12 år tilbake hadde jeg et 8500-LE skjermkort. Tror neppe det hadde passet inn i en Radeon 8000-serie nå. :)

 

De burde heller bytte til en navnekonvensjon som er mye lettere å forstå, hvor det ikke er nødvendig med en tabell eller lignende.

Lenke til kommentar

navn på grafikkort er så vanskelige, de burde heller gjøre det enkelt som for eks Radeon Nr 1, Nr 2 osv. Det høres kanskje ikke like sexy ut men FØKK THAT BITCH det viktigste er kortet, ikke et forknullet navn

Det viktige for amd er å tjene penger, ergo disse idiotisk navna, men det selger, så er homo s. sin egen skyld ;-) det er det samme som med 9.90 i stedet for 10kr

Endret av ArlionMajere
Lenke til kommentar

 

Hardware kan jo gå i bresjen for noe sånt. Man må jo ikke ha produsentens velsignelse for å ha en parallell døping av kortene.

 

Så slår man opp i en tabell for hvilke kort betegnelsen gjelder, og i artiklene så skriver man HW sin navnetolkning i parantes ved siden av produsentens. elns

Å du mener som når den gangen HW-nettverket konsekvent nektet å skrive iPhone og iPod og iMac, men absolutt skulle skrive Iphone, Ipod og Imac?

 

Tull. Kall kortene det de heter, men jeg er enig i at den nye navningen ikke var noe bedre enn den gamle :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

jeg mener at det ikke skal være nødvendig, om jeg var kortutvikler hadde det vært noe slikt:

 

SonicDragon 1-2-3-4-5 osv

 

Om en gjør det på denne måten, slepper en å gå på den fella der man tror at kort nummer 2 er sterkere en 1 pga et høyere tall, men slik er det ikke alltids, noe det burde være. Fordi ikke alle mennesker her er nerder. Og det er ikke gøyt å oppleve at logisk tankegang svikter på noe så simpelt

Endret av SonicDragon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Skjønner ikke helt meninga med bokstaven til slutt, den virker noe overflødig.

 

Forøvrig enig med de som vil ha inn dato, f.eks. "13-R-90" burde holde (år-kortserie-utgave). Desverre blir vel som regel logisk navngivning litt lite fancy for markedsavdelingen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

... Og det er ikke gøyt å oppleve at logisk tankegang svikter på noe så simpelt

 

Logikk passer dårlig i flere markedsføringsavdelinger, det er viktigere at folk kjøper enn at de forstår.

Lenke til kommentar

 

Logikk passer dårlig i flere markedsføringsavdelinger, det er viktigere at folk kjøper enn at de forstår.

 

.........tviler kukelig mye på at et selskap går konkurs eller tjener farlig lite pga nummer/bokstaver. hadde de sugd på kundeservice, kvalitet, teknologi og slikt da skjønner jeg

Endret av SonicDragon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

 

.........tviler kukelig mye på at et selskap går konkurs eller tjener farlig lite pga nummer/bokstaver. hadde de sugd på kundeservice, kvalitet, teknologi og slikt da skjønner jeg

Tja... jeg tror f.eks. markedsføringsfolka hos Apple ville protestert kraftig om ingeniørene ville kalle neste telefon for noe annet enn "iPhone 6". Bokstaver og tall har nok en del og si for salget vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...