Gå til innhold

Her avslører toppsjefen din neste prosessor


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

3770k-en min får vel holde litt til trur jeg

Regner med å ha min 3770K til starten av 2015. Utviklingen på desktopfronten har ikke beveget seg mye siden Sandy-Bridge.

Merket meget stor forskjell fra Core 2 Duo E8400 til i7 920 (4.5Ghz) men etter de har det gått ganske sakte fremover.

 

Husker jeg leste tester hvor den nye superprossesoren var 40-50-60% bedre en alt annet på markedet...

Lenke til kommentar

Kan det være verdt å vente på Skylake?

 

 

 

 

 

 

Intel MPX (Memory Protection Extensions) is a set of extensions to the x86 instruction set architecture which, with compiler, runtime library and OS support brings increased security to software by checking pointer references whose compile time normal intentions are usurped at runtime due to buffer overflow. Intel MPX will introduce new registers and new instruction set extensions that operate on these registers.

Endret av G
Lenke til kommentar

Vente på noe som kanskje kommer engang i 2015?

Tror heller du skal kjøpe noe når du trenger det eller ønsker det - og selge det med litt tap når du senere oppgraderer.

Ut ifra sitatet "This is it folks, 14nm is here, it's working and will be shipping by the end of next year" vet vi forsatt ikke når dette blir reelt tilgjengelig, og på hvilke plattformer det blir tilgjengelig.

Jeg blir bare glad til - men ser ikke for meg at 14nm broadwell treffer hverken desktop eller laptop markedet her til lands i år.

Gi meg gjerna broadwell + ekta NGFF/M.2 nao!

Endret av Zeph
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Krzanich fortalte vel ikke så. Det der er tolket og oversatt av forfatter, kanskje i omvendt rekkefølge.

"Fourteen nanometers is here, it's working, and will be shipping by the end of this year."

En mer kritisk tolkning er at 14 nanometer er her, det virker - og blir sendt før slutten av dette året.

Det er trolig snakk om Broadwell, men at det blir sendt før slutten av året trenger ikke å bety mer enn at ett lite kvanta sendes til en eller annen plass. Det er ikke mange produsenter som har vist hastverk med å oppdatere produktporteføljen sin med Haswell. Selv om Intel shipper massivt innen siste dato i dette året vil det ta tid før ting skjer ellers. Boxed/bulk til desktop er en annen sak, men jeg tror det når jeg ser det.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...