Gå til innhold

Helt rundt med ett klikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tøft konsept og utrolig enkelt. Vanligvis må man jo ha stativ og lime sammen et utall bilder for å få noe lignende. Er det mulig å filme med det også?

 

Tenk dette kombinert med Oculus Rift! :dribble:

 

Konsert-stemning rett i VR-brillen, eller følelsen av å stå på prekestolen, toppen av holmenkollen, på talerstolen i stortinget etc og kunne formidle det til venner i ettertid.

 

Eiendomsfotografer får vel også en svært kostnadseffektiv måte å fotograferer på med dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Utrolig kult. Som Simen nevner kan dette være en løsning for eiendomsmeglerfirmaene, om de ikke ønsker enda bedre oppløsning enn det man får her.

 

Dette er et kult kamera å ta med seg på fjell/toppturer, reiser, utsiktspunkt osv. Her får man med seg alt rundt. Men det krever riktignok en "plugin" for å vise bildene i 360 grader, ellers ser jo alt bare ut som en kule hvor alle vegger møtes. Men det gir nok mulighet for å hente ut en gitt vinkel og lagre som eget bilde som man kan dele videre.

 

Jeg har litt lyst på denne, bare for å teste og ha det som en sekundærkamera for å ta noen kule 360 bilder fra turer jeg drar på. I tillegg må jeg vente på Android app.............

Lenke til kommentar

Utrolig kult. Som Simen nevner kan dette være en løsning for eiendomsmeglerfirmaene, om de ikke ønsker enda bedre oppløsning enn det man får her.

Jeg har litt lyst på denne, bare for å teste og ha det som en sekundærkamera for å ta noen kule 360 bilder fra turer jeg drar på. I tillegg må jeg vente på Android app.............

Eiendomsmeglerne legger som regel ut bilder i 0,x Mp oppløsning så jeg tror ikke det blir noen nevneverdig begrensning for dem. Selv prospektene (opp til A4 bilder) trengs ikke all verden med oppløsning. Jeg regner med at både optikk og bildebrikke henger med nok i massevis til det bruket selv om bildebrikken nødvendigvis må være veldig liten. (1/3 tomme?)

 

Håper den støtter seriebildeopptak, så man f.eks kan sette den på hjelmen når man setter utfor en skibakke og etterpå plukke ut tøffe øyeblikksbilder.

 

Ved å dreie litt på bildet bør det være en smal sak å lage miniplanet-bilder.

 

Jeg har lyst på en jeg også, men må vel bare innse at jeg ikke kan kjøpe alt jeg har lyst på. Jeg får se om jeg ombestemmer meg om det kommer en god kampanjepris.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

 

 

Utrolig kult. Som Simen nevner kan dette være en løsning for eiendomsmeglerfirmaene, om de ikke ønsker enda bedre oppløsning enn det man får her.

 

Jeg har litt lyst på denne, bare for å teste og ha det som en sekundærkamera for å ta noen kule 360 bilder fra turer jeg drar på. I tillegg må jeg vente på Android app.............

Eiendomsmeglerne legger som regel ut bilder i 0,x Mp oppløsning så jeg tror ikke det blir noen nevneverdig begrensning for dem. Selv prospektene (opp til A4 bilder) trengs ikke all verden med oppløsning. Jeg regner med at både optikk og bildebrikke henger med nok i massevis til det bruket selv om bildebrikken nødvendigvis må være veldig liten. (1/3 tomme?)

 

Håper den støtter seriebildeopptak, så man f.eks kan sette den på hjelmen når man setter utfor en skibakke og etterpå plukke ut tøffe øyeblikksbilder.

...

Jeg har sett noen eiendomsmeglerfirmaer som har egen 360 graders løsning hvor oppløsningen ser veldig bra ut. Vet ikke noe spec på det, men Theta er absolutt en lur og meget billig sak.

 

Om du ser videoen de selv har laget hvor barnerommet blir malt, så antar jeg her at de bruker timelaps på den. Ellers har de jobbet iherdig med å knipse utrolig mange ganger manuelt. I tillegg så ser man Theta blinke plutselig (tar bilde) uten hender, så vil tro den støtter det. Bare rart det ikke står noe om det på hjemmesiden deres.

Lenke til kommentar

Det er kanskje jeg som er noe treig i oppfattelsen, eller kritisk. Men når jeg studerer det parkbenkbildet i artikkelen, så får jeg mer en følelse av at man snakker om 180 grader. Hvorfor har jeg det inntrykket?

 

Er det riktig at det er snakk om 360 grader. For meg virker det som om bildet er en halvkule, og ikke noen kule. Sfærisk er vel kuleform.

 

 

 

RicohTheta%20montasje3.956x538c.jpg

 

 

Endret av G
Lenke til kommentar

Det er kanskje jeg som er noe treig i oppfattelsen, eller kritisk. Men når jeg studerer det parkbenkbildet i artikkelen, så får jeg mer en følelse av at man snakker om 180 grader. Hvorfor har jeg det inntrykket?

 

Er det riktig at det er snakk om 360 grader. For meg virker det som om bildet er en halvkule, og ikke noen kule. Sfærisk er vel kuleform.

 

 

 

RicohTheta%20montasje3.956x538c.jpg

 

 

 

Hvis du går inn på nettsiden for produktet, helt nederst på forsiden er det 4 eksempelbilder. Her finner du parkbildet ditt, 360 grader:

https://theta360.com/spheres/samples/2aec9a48-0a2b-11e3-95cf-080027b212e7-1

Lenke til kommentar

Sjekk artikkelen. Den er blitt endret 15. september (ikke før i går). Ser ut til at de vedgår at parkbenken kun er 180 grader.

 

Ingen takk for en oppmerksom leser eller noe sånn.

 

Sjekk:

 

 

Hvert kamera ser i 180 grader. Ved å sette sammen de to store panoramabildene, blir resultatet til en diger klinkekule som du kan snurre rundt og zoome i.

 

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...