Gå til innhold

Reklametvang på Hardware.no


Anbefalte innlegg

Hmm, har til en viss grad akseptert å deaktivere reklame for tek-nettet sin del - men når jeg nå åpner hw.no, og får opp filmreklame med lyd, da er det nok...

Min bruk av hw.no er alleredet blitt veldig lav siden dette tullet begynte, og det vil bli yttligere meeeget begrenset fremover, da det er plenty med andre sider med både bedre artikkler og mindre aggressiv reklame og reklametvang.

Sikker på at det er HW sin reklame og ikke malware, som flere har hatt problem med?

Kan du poste printscreen av reklamen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitter på ipad, så litt vanskelig å teste, men fikk sjekket med opera. Riktignok en film i toppen, men lyden av som default hos meg ihvertfall...

 

Mange som har klaget på plagsom reklame har hatt malware, men denne er tydeligvis riktig...

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Her får jeg i alle fall enten reklame om en Corsair Psu eller briller (tror det var det) og en Audi Service reklame (sistenevnte på tek.no). Hadde heller ikke godtatt en Video reklame om den hadde spist båndbredde.

Er en film der, "Mark Wahlberg, Lone survivor på kino 17 januar" :(

 

Trodde TEK bare skulle ha vanlig reklame, uten film, lydig annet tull, men neida...

 

Denne: http://s1.adform.net/Banners/3989131/3989131.swf?bv=2-299

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Usikker på båndbreddebruk her... kanskje noen kan oppklare?

Filmklippet alene tar 11.6mb

( http://91.225.62.14/lonesurvivor/lone-surv-200x482.flv )

 

Ifølge tek-nettverket er det vel 200kb som er maks ( på PC ).. Men men.. koster jo bare 100kr pr sidevisning om man tilfeldigvis betaler 10kr mb som noen abb gjør. :roll:

 

Edit: Her er visst reglene:

 

Fil som loades ved mouseover og klikk er kun tillatt dersom filen er på max 500kb.

Tyngre filer må godkjennes på forhånd og vi forbeholder oss retten til å avvise.

Hvert enkelt tilfelle ved loading av filer må avtales på forhånd.

Film som skal kjøres gjennom mediaplayer må avtales på forhånd.

Det må i hvert enkelt tilfelle gjøres avtale på forhånd dersom feed skal hostes på annen server enn APMS annonsestyringssystem.

 

Uansett inb4 "Dette er en begrenset kampanje vi kjører".

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

 

Alternativt har annonsøren lurt TEK.

Har ikke hørt noe altså. Ren spekulasjon fra min side, men er jo ikke utenkelig.

 

Uansett burde TEK ha kontroll på reklamen de kjører ut, om de evt. har blitt lurt er det kun en forklaring, ikke noen unnskyldning

Endret av aklla
Lenke til kommentar

 

 

Alternativt har annonsøren lurt TEK.

Har ikke hørt noe altså. Ren spekulasjon fra min side, men er jo ikke utenkelig.

 

Uansett burde TEK ha kontroll på reklamen de kjører ut, om de evt. har blitt lurt er det kun en forklaring, ikke noen unnskyldning

 

Sant nok. Når reklamen ligger på en annen server enn hva tek.no har kontroll over, så er det enda større risiko for at man blir infisert av virus. Dvs en god grunn hvorfor mange blokkerer reklame, i tillegg til at det er bare irriterende sirkus.

Lenke til kommentar

 

 

Alternativt har annonsøren lurt TEK.

Har ikke hørt noe altså. Ren spekulasjon fra min side, men er jo ikke utenkelig.

 

Uansett burde TEK ha kontroll på reklamen de kjører ut, om de evt. har blitt lurt er det kun en forklaring, ikke noen unnskyldning

 

 

Bra å se at du endelig har joinet sytekoret du og :)

Lenke til kommentar

Bra å se at du endelig har joinet sytekoret du og :)

 

På ingen måte, sier fortsatt at de må å ha reklame, som jeg alltid har sagt. Reklamene, bortsett fra den ene, har også vært helt akseptabel reklame i mine øyne.

 

 

Denne ene var over kanten ja, antar det ikke gjentar seg jevnlig :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Det er vel herved bevist av man må ha Adblock skrudd på, selv på hardware.no sine sider.

Det kan jo hende de kjører på med enda mer aggressiv reklame for å tvinge flere over på abonnement.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Med svaret fra Erlend over, skal det ikke hende til å begynne med.

 

Antar du aldri har opplevd at noe som ikke skulle ha skjedd faktisk har skjedd?

 

Mennesker feiler, systemer feiler, shit happends. Så lenge det i utgangspunktet aldri skulle ha skjedd syntes jeg man kan akseptere at det var en glipp/feil. Hadde dette vært den nye standarden derimot...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selv om man skrur på "Do not track", så respekterer ikke TEK nettverket dette, og videreformidler informasjon til TNS, sniker inn noe dritt fra "Visual Revenue", og forklér ekkel tracking som cXense og Audience Science som reklame. En ting er å bli påtvungen ekkel reklame, en annen ting er å bli påtvunget scripts og tracking. Hadde man kun forholdt seg til TEK, men de gir bort kundedata til tredjepart. Dette er nå slik for vanlige brukere, ville være morsomt å se hva betalende brukere får av nasty shit fra TEK.no...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Føler dere i tek-samfunnet ikke en viss skam over hvor dårlig kvaliteten på sidene deres har blitt det siste året?

 

Tror ikke det. I en annen tråd blir man oppfordret til å finne seg et annet forum, om man er uenig med hvordan dette forumet styres.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...