Gå til innhold

Ubisoft byr på unik krigsfortelling (PS3, PS4, Windows, X360, XOne)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette virket... rart. Som personlig intresert i alt som har med ww1 å gjøre, må jo dette selfølgelig prøves :) . Men trist at første verdenskrig er så glemt i spill (og film) intdustrien, i forhold til ww2.

 

Kan ikke si hvor enig jeg er med deg.

Det er nesten en tragedie om hvor glemt første verdenskrig er.

Krigen som forandret hele verden i mer en det noen kan tenke seg.

Og fundasjonen til andre verdenskrig, som ville snu verden enda mer på hodet.

 

Men historien bak folka i første verdenskrig burde vært fortalt mye mer. En særskilt heroisme blandt soldatene i fronten på den perioden.

Hvor ny teknologi som aldri kunne tenkes plutselig dukket opp, hvor soldatene stadig møtte noe nytt samt horroribelt.

fra biologiske våpen til krigsmaskiner.

 

Skulle ønske det fantes mer Første verdenskrigsspill.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kan ikke si hvor enig jeg er med deg.

Det er nesten en tragedie om hvor glemt første verdenskrig er.

Krigen som forandret hele verden i mer en det noen kan tenke seg.

Og fundasjonen til andre verdenskrig, som ville snu verden enda mer på hodet.

 

Men historien bak folka i første verdenskrig burde vært fortalt mye mer. En særskilt heroisme blandt soldatene i fronten på den perioden.

Hvor ny teknologi som aldri kunne tenkes plutselig dukket opp, hvor soldatene stadig møtte noe nytt samt horroribelt.

fra biologiske våpen til krigsmaskiner.

 

Skulle ønske det fantes mer Første verdenskrigsspill.

 

Sett a very long engagement? Veldig bra ww1 film :)

 

Men tilbake til spill. Kan på en måte forstå at det ikke blir laget så mange spill. Skyttergravs krig er ikke det beste å lage fps spill av. Samtidig som tradisjonelle C&C lignende strategi spill også passer litt dårlig.

Men jeg er HELT sikker på, at i de rette hendende, kunne det blitt laget noen sinnsykt bra spill til settingen.

 

Jeg som er glad i fly simulatorer, er så heldig å ha Rise of flight da, veldig realistisk og ikke minst knakendes bra ww1 sim.

 

Haha, kom på gode gamle Iron storm akkurat nå. FPS spill, som handler om at første verdenskrig aldri slutta, vi har nå kommet til 1960 tallet å krigen raser fremdeles. Kul settning, ikke fult så bra gjennomføring.

Lenke til kommentar

Dette virket... rart. Som personlig intresert i alt som har med ww1 å gjøre, må jo dette selfølgelig prøves :) . Men trist at første verdenskrig er så glemt i spill (og film) intdustrien, i forhold til ww2.

 

En mulighet er at strategien som ble brukt i WW1 (løpe på rekke mot mitraljøser) er så stupid at ingen ville oppføre seg sånn, hverken i strategi- eller skytespill. Forklarer ikke filmene dog, (men en teori der er at filmbransjen blomstret virkelig etter WW2, og da er det naturlig å ta utgangspunkt i den konflikten som ligger folk nærmest)

Lenke til kommentar

 

 

Kan ikke si hvor enig jeg er med deg.

Det er nesten en tragedie om hvor glemt første verdenskrig er.

Krigen som forandret hele verden i mer en det noen kan tenke seg.

Og fundasjonen til andre verdenskrig, som ville snu verden enda mer på hodet.

 

Men historien bak folka i første verdenskrig burde vært fortalt mye mer. En særskilt heroisme blandt soldatene i fronten på den perioden.

Hvor ny teknologi som aldri kunne tenkes plutselig dukket opp, hvor soldatene stadig møtte noe nytt samt horroribelt.

fra biologiske våpen til krigsmaskiner.

 

Skulle ønske det fantes mer Første verdenskrigsspill.

Sett a very long engagement? Veldig bra ww1 film :)

 

Men tilbake til spill. Kan på en måte forstå at det ikke blir laget så mange spill. Skyttergravs krig er ikke det beste å lage fps spill av. Samtidig som tradisjonelle C&C lignende strategi spill også passer litt dårlig.

Men jeg er HELT sikker på, at i de rette hendende, kunne det blitt laget noen sinnsykt bra spill til settingen.

 

Jeg som er glad i fly simulatorer, er så heldig å ha Rise of flight da, veldig realistisk og ikke minst knakendes bra ww1 sim.

 

Haha, kom på gode gamle Iron storm akkurat nå. FPS spill, som handler om at første verdenskrig aldri slutta, vi har nå kommet til 1960 tallet å krigen raser fremdeles. Kul settning, ikke fult så bra gjennomføring.

Hmmm, ja, Flysimulatorer spill er stort sett det som dekker mest av ww1 baserte spill.

 

Men ellers, ja jeg kjønner at skyttergrav ikke er så gøyt som FPS.

Men man skal huske, at det var en "verdenskrig" og ikke bare skyttergravene i europa.

Hele verden var i krig, og spesielt koloniene.

Og der var det ikke bare skyttergravs krig heller.

 

Godt eksempel er krigene i Tyrkia hadde mot russland.

 

Og det jeg liker er nok våpen og uniformene spesielt i første verdenskrig. (gassmaske + trenchcoat, mitt favoritt kombo)

 

Strategi spill vil nok fungere. Litt tricky å tenke seg fram, kansje litt seigt. men igjen, fullt fungert bart.

Spiller mye skyttergravs taktikker på strategi spill. Spesielt på company of heroes.

Og kameraten min, bruker stort sett ww1 doktriner når han spiller Warhammer 40k mot andre. (Brett spillet altså)

Så de funker ganske så bra. Spesielt når man er ute etter en "slow but steady" win, og fienden angriper nådeløst og du er i tilleg outnumbered og outgeared til å sloss en offansiv krigføring.

Så er alltid det beste å grave seg en defansiv linje. avfyre artilleri helvet, vente på kontra-artilleri, og et angrep. meie ned angrepet, artilleri på nytt, og grave seg en ny linje sakte men sikkert lengre fram mot fienden.

Og heller bruke mobile styrker på utkanten for å sikre seg at det ikke blir noe Flanking eller snik angrep på artilleriet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hmmm, ja, Flysimulatorer spill er stort sett det som dekker mest av ww1 baserte spill.

 

Men ellers, ja jeg kjønner at skyttergrav ikke er så gøyt som FPS.

Men man skal huske, at det var en "verdenskrig" og ikke bare skyttergravene i europa.

Hele verden var i krig, og spesielt koloniene.

Og der var det ikke bare skyttergravs krig heller.

 

Godt eksempel er krigene i Tyrkia hadde mot russland.

 

Og det jeg liker er nok våpen og uniformene spesielt i første verdenskrig. (gassmaske + trenchcoat, mitt favoritt kombo)

 

Strategi spill vil nok fungere. Litt tricky å tenke seg fram, kansje litt seigt. men igjen, fullt fungert bart.

Spiller mye skyttergravs taktikker på strategi spill. Spesielt på company of heroes.

Og kameraten min, bruker stort sett ww1 doktriner når han spiller Warhammer 40k mot andre. (Brett spillet altså)

Så de funker ganske så bra. Spesielt når man er ute etter en "slow but steady" win, og fienden angriper nådeløst og du er i tilleg outnumbered og outgeared til å sloss en offansiv krigføring.

Så er alltid det beste å grave seg en defansiv linje. avfyre artilleri helvet, vente på kontra-artilleri, og et angrep. meie ned angrepet, artilleri på nytt, og grave seg en ny linje sakte men sikkert lengre fram mot fienden.

Og heller bruke mobile styrker på utkanten for å sikre seg at det ikke blir noe Flanking eller snik angrep på artilleriet.

 

En god skyttegravs fps er bare vanskelig, langt i fra umulig å gjøre bra, tror jeg. En god ww1 skyttegravs fps hadde vært mitt drømme fps spill. Uten tvil den mest brutale og jævligste settingen man kan tenke seg i alle fall. Om spillet hadde klart å gjøre meg kvalm av å drepe bølge på bølge av fiende soldater, da hadde det gjort noe riktig.

 

Det finnes heldigvis mange gode ww1 filmer, man må bare lete en stund for å finne de. Jeg forstår at den mer aktuelle ww2. Som det fremdeles lever mennesker som deltok i, er mer intresang for mange. Men nå neste år, hvor det er 100 år siden starten på ww1, hadde det vært fint om både film og spill industri i større grad hadde fokusert på denne krigen.

 

Når det gjelder strategi spill, så har du rett i alt du sier. En annen stor front, som ikke bare var stillingskrig, var jo østfronten. Som så stor bevegelighet i store deler av krigen. Vestfronten var også bevegelig det meste av 1914, med kavaleri slag osv. Fjell krigen mellom Italia og Østerike-Ungarn var også noe helt for seg selv. Krigen som raste også i konloniene, som du sier var også mange steder preget av noe helt annet enn stillingskrig, f.eks i Afrika. Spennende hvordan tyskland utviklet stormtropp strategier i 1917-18, som ble videreutviklet og brukt i ww2. Så strategi spill til ww1 er absolutt mulig uansett hvordan man snur og vender på det. Men faktum er likevel at det meste av krigen var skyttegravskrig for infanteriet. Så strategi spill satt til ww1, passer ofte best i en Hearts of Iron lignende drakt.

Lenke til kommentar

 

En god skyttegravs fps er bare vanskelig, langt i fra umulig å gjøre bra, tror jeg. En god ww1 skyttegravs fps hadde vært mitt drømme fps spill. Uten tvil den mest brutale og jævligste settingen man kan tenke seg i alle fall. Om spillet hadde klart å gjøre meg kvalm av å drepe bølge på bølge av fiende soldater, da hadde det gjort noe riktig.

Oculus Rift anyone?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...