Gå til innhold

Superslank harddisk frir til nettbrettene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er dumt om trenden går vekk ifra rene flashdisker, men så burde jo basis enhetene idag ha startet med ihvertfall 128GB.

 

Det er jo helt latterlig. Jeg er IKKE interessert i å betale for 128GB flash-lagring på mitt nettbrett. Måtte til og med spinke og spare for å få råd til 256 på laptopen. 32GB holder til mitt nettbrett for øyeblikket og tipper at mitt neste nettbrett som blir kjøpt i 2014 ikke blir mer enn 64GB-versjon.

Lenke til kommentar

 

Det er dumt om trenden går vekk ifra rene flashdisker, men så burde jo basis enhetene idag ha startet med ihvertfall 128GB.

 

Det er jo helt latterlig. Jeg er IKKE interessert i å betale for 128GB flash-lagring på mitt nettbrett. Måtte til og med spinke og spare for å få råd til 256 på laptopen. 32GB holder til mitt nettbrett for øyeblikket og tipper at mitt neste nettbrett som blir kjøpt i 2014 ikke blir mer enn 64GB-versjon.

Nja, vel og bra at det holder for deg, men de fleste som vil bruke nettbrett til mer enn surfing og lett strømming trenger mer.

 

En standard installasjon med kontorapplikasjoner osv. hvor jeg jobber er på ca. 70GB,

Lenke til kommentar

Nja, vel og bra at det holder for deg, men de fleste som vil bruke nettbrett til mer enn surfing og lett strømming trenger mer.

 

En standard installasjon med kontorapplikasjoner osv. hvor jeg jobber er på ca. 70GB,

 

Jeg vil faktisk være så påståelig å si at 64GB og 32GB holder til mye mer enn surfing og lett strømming. Selv har jeg full kontorpakke som tar 4GB, musikk på 10GB og rundt en 100 apps i tillegg som alt til sammen kommer inn på under 32GB.

 

Hvordan du får en standard installasjon med kontorapplikasjoner til å ligge på rundt 70GB er for meg ganske uforståelig. Spesielt siden den største pakken med alle Office 2013-programmene kun krever 3GB.

Lenke til kommentar

Full "kontorpakke" i mange bedrifter er vesentlig mer enn bare Office. når det sagt er jeg godt imponert over at du får full Windows og Office med alt (inkludert lokalt cached e-post) sammen med 100 applikasjoner (litt nysgjerrig på hva 100 applikasjoner går med til hvis vi ikke regner med alle underprosessene), inn på 22GB, min windows 8 pro installasjon alene er på ca. 20GB, når jeg ikke har wipet midlertidige filer osv. på evigheter. Jeg går utifra at du ikke bruker nevneverdig minne og har slått av paging files, ikke åpner for at mer en enn person skal kunne bruke ett apparat osv.?

Lenke til kommentar

Den tåler tvilsomt det et nettbrett utsettes for hver dag.

 

Fokuser heller på mindre og billigere SSD'er.

 


Sånne er nok nesten bedre til servere, tenk den lagringsplassen!
Om man skal lage en server så bruker man sjeldent dyre harddisker og man tenker sjeldent på plass når det kommer til lagring.
De fleste ordentlige serverparkene idag burker 900GB harddisker (Eller SSD'er), fordi man får økt ytelse med flere mindre disker i systemet - dessuten er det billigere å bytte ut, fordi i en stor serverpark blir ofte en del harddisker defekte.
Lenke til kommentar

 

Det er dumt om trenden går vekk ifra rene flashdisker, men så burde jo basis enhetene idag ha startet med ihvertfall 128GB.

 

Det er jo helt latterlig. Jeg er IKKE interessert i å betale for 128GB flash-lagring på mitt nettbrett. Måtte til og med spinke og spare for å få råd til 256 på laptopen. 32GB holder til mitt nettbrett for øyeblikket og tipper at mitt neste nettbrett som blir kjøpt i 2014 ikke blir mer enn 64GB-versjon.

Om du ikke har råd til en 256GB SSD laptop så burde du ikke ha kjøpt en.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og igjen kommer en tid hvor korrupt data blir et problem som med bærbare maskiner, og hvor brukeren ikke kan fatte og begripe hvorfor det ikke fungerer skikkelig!

 

Skulle til å si at jeg ikke håper at dette blir systemdisk, men igjen blir det vel enda verre når personlig data blir tapt. Jeg ville aldri hatt en snurredisk i nettbrettet mitt, vil ikke ha det i laptop-en min en gang.

 

Folk burde lære seg å sette opp en billig hjemme-PC med virtualisert FreeNAS, da har de en PC de kan drive med kontorarbeid, nettsurfing etc. og samtidig gjøre dataene tilgjengelige i hele huset og resten av verden!

 

Folk hadde elsket en slik løsning, men igjen er det kunnskap og innsikt som holder dem igjen. Var nesten så jeg begynte å snakke om selvbygging vs OEM nå, men må stoppe meg selv.

 

Jeg kan dog se en positiv ting med dette, og det er motiv for å gjøre lagringstettheten større, og det gjør godt for utviklingen også for server- og privatmarked ellers. Men som denne "Green-bølgen" vil det ikke være særlig godt for ytelse. Ikke det at denne teknologien har så mye mer å by på heller på dette punktet.

Endret av Stian Aarskaug
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette skal jeg også ha! NOT!

Skeptisk til "skyen" etc? Det får så være, men den sjansen tar jeg! :-)

Roterende disk skal jeg ha i min stasjonære dings, og det for å ta vare på ting lokalt.

Om lagring i "skyen" blir for svett, så skal jeg skaffe meg en: http://meetlima.com/launch/ når denne er tilgjengelig. Da plasserer jeg "skyen" hjemme eller hvor det måtte passe.

Tidligere fikk du CF-brikker med roterende disk. De får du ikke lenger!

Lenke til kommentar

 

 

Jeg går utifra at du ikke bruker nevneverdig minne og har slått av paging files, ikke åpner for at mer en enn person skal kunne bruke ett apparat osv.?

Vel, jeg kan vel egentlig bare si det slik at jeg ikke bruker Windows-operativsystem.

Det er jo en opplysning som ganske drastisk endrer forutsetningene for diskusjonene, siden vi da kommer fra to meget forskjellige utgangspunkt og brukermiljø.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Lengre holdbarhet en rein ssd disk!

Det er fremdeles gammel og døende teknologi. I stede for å fokusere på videre utvikling av snurredisk burde alle krefter settes inn på et mer moderne lagringsmedium. Mao, snurredisk er uinteressant!

Lenke til kommentar

 

 

Lengre holdbarhet en rein ssd disk!

Det er fremdeles gammel og døende teknologi. I stede for å fokusere på videre utvikling av snurredisk burde alle krefter settes inn på et mer moderne lagringsmedium. Mao, snurredisk er uinteressant!

Uenig med deg der. Snurredisk har helt klare fordeler fremfor flashminne, og vil være billigere for store datamengder i lang tid fremover.

 

Den dag SSD blir overlegne på de fleste områder den taper mot snurredisker per nå, først da er det på tide å legge teknologien tilside for godt.

 

Dog er vi enige om at snurredisk på nettbrett er uønskelig. Kanskje greit i en tastaturdock, men ikke som lagrinsmedie på selve fjøla.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...