Gå til innhold

? NSA kan hacke alle smarttelefoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
– NSA kan hacke alle smarttelefoner

 

Det tyske ukemagasinet Der Spiegel hevder å ha sett dokumenter som viser at NSA kan tappe informasjon fra smarttelefoner med iOS, Blackberry og Android.

Dere må huske at disse er de tre største, ikke alle. Jeg sitter ennå med Bada OS og venter på Ubuntu touch før neste kjøp. Jeg håper NSA ikke kan snoke i mine kontaktlister, etc, men er ikke helt sikker selv om mine OS ikke står på lista over knekte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Klarer ikke være overrasket over at NSA eller andre organisasjoner med store ressurser kan komme seg inn hvor de måtte ønske.

Finnes en rekke eksempler på at "vanlige hackere" kommer seg på innsiden av høyt sikrede nettverk.

For eksempel:

http://news.softpedia.com/news/Greek-Teenager-Arrested-for-Hacking-into-Pentagon-FBI-and-NSA-205040.shtml

 

Ingen OS eller systemer er fredet. Vil de inn så kommer de inn. Bare snakk om tid.

 

Men gjør de det selv om de kan det? Er din telefon av interesse for dem, tror du?

Lenke til kommentar

* Vil de inn så kommer de inn. Bare snakk om tid.

 

Men gjør de det selv om de kan det? Er din telefon av interesse for dem, tror du?

Ville du hatt kamera rundt i hele huset ditt som staten har tilgang til og gå inn og se på også? For det er jo ikke sånn at de har noen interesse av og gå inn og kikke på det ...

 

Det har med personvern, ikke om man har noe og skule eller ikke. Staten er ikke foreldrene våre, staten skal jobbe for folket, og med så mye tilgang kan det fort også missbrukes. Statlige ansatte er sikkert like mye involvert i ulovligheter som folk flest. Siden de har tilgang til og sjekke hvem som helst uten tillatelse eller spesielt grunnlag, så nekter jeg og tro at ikke enkelte i f.eks NSA har brukt det til personlig vinning.

 

At etterretningstjenester tar seg mere og mere til rette, og skaper hemmelig domstoler bak folkets rygg osv, er en farlig trend som nok vil skape flere konflikter enn det løser. Tror ikke alle ser hvor nødvendig personvern er for samfunnet vårt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

* Det har med personvern, ikke om man har noe og skule eller ikke. Staten er ikke foreldrene våre, staten skal jobbe for folket, og med så mye tilgang kan det fort også missbrukes. Statlige ansatte er sikkert like mye involvert i ulovligheter som folk flest. Siden de har tilgang til og sjekke hvem som helst uten tillatelse eller spesielt grunnlag, så nekter jeg og tro at ikke enkelte i f.eks NSA har brukt det til personlig vinning.

 

At etterretningstjenester tar seg mere og mere til rette, og skaper hemmelig domstoler bak folkets rygg osv, er en farlig trend som nok vil skape flere konflikter enn det løser. Tror ikke alle ser hvor nødvendig personvern er for samfunnet vårt.

 

Jeg skriver vel ikke noe sted at det er greit? Kun at jeg ikke er overrasket og at de kan få tilgang til det meste hvis de vil.

Tror heller ikke at hvem som helst er av interesse for NSA eller andre. Personlig er jeg mer bekymret for at "private" hackere kan få tilgang til mine enheter ig utnytte informasjon og data på mine enheter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Piratpartiet <3

 

 

Apple introduces fingerprint scanning - Worlds largest name-to-fingerprint database now available without even trying

 

Ikke bare det, men nå har NSA også tilgang til verdens største database over passord til folks private trådløse nett, folks kontonr, pinkoder, epost-passord, facebook-passord, private bilder og mye annet. Tor Johannes Helleland blir som bagatell å regne i forhold.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...