Gå til innhold

PS Vita TV er Sonys svar på Apple TV (PSP, Vita)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, dette er ikke Sonys svar på AppleTV eller lignende mediasenter. Den støtter ikke 1080p eller 5.1-lyd. Det sier vel det meste.

Dette er først og fremst en billig spillkonsoll til 600 kroner. Det er en Vita uten skjerm og batteri, altså den kan kjøre Vita, PSP og PS1-spill. Med Gaikai vil den nok kunne streame PS2 og PS3-spill i framtiden. Den har nok mer til felles med Onlive sin "MicroConsole" enn AppleTV.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Spør du meg så høres dette ganske greit ut.

Godt å få andre streamingbokser som ikke har Apple sin logo på seg som faktisk fungerer.

Tar da såklart det med at Netflix (bla.) er støttet som en selvfølge.

Har selv ikke hørt om denne før, og har ikke sett videoer av den.

Men om det er slik at man kan gå inn på PS-Store og kjøpe eldre titler for så og spille de via PS Vita TV, så er jo dette en av de bedre tilbudene man kan gi til sine unger, så man slipper å kaste de inn i en PS4 for mangfoldige tusen. Spesielt på tanke med at man kanskje vil ha den for seg selv og ;)

Lenke til kommentar

Men man vil trenge en PS Vita å koble til boksen? Skjønner ikke helt hva dette er for noe. En Kotaku-artikkel sier at det er en egen kortslott for Vita-spill i den. Altså høres det jo ut som den kan spille vita-spill direkte. Men det er jo ikke en vita. Heh.

Isåfall skyter jo Sony seg selv i begge føttene, ved å komme med et billig alternativ til en konsoll som allerede failer i markedet ett år etter lansering. Kanskje de så på Nintendo sin 2DS og tenkte "dette skal vi også gjøre"

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Men man vil trenge en PS Vita å koble til boksen? Skjønner ikke helt hva dette er for noe. En Kotaku-artikkel sier at det er en egen kortslott for Vita-spill i den. Altså høres det jo ut som den kan spille vita-spill direkte. Men det er jo ikke en vita. Heh.

Isåfall skyter jo Sony seg selv i begge føttene, ved å komme med et billig alternativ til en konsoll som allerede failer i markedet ett år etter lansering. Kanskje de så på Nintendo sin 2DS og tenkte "dette skal vi også gjøre"

 

Det er en fullverdig Vita-konsoll som kan spille Vita-spill, den har bare ikke skjerm og batteri.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er kanskje et dumt spørsmål

Men remote play fungerer jo at man beamer det fra ps4 til vita skjermen.

De folka som spilte et spill et annet rom (der ikke ps4en) står, hvordan fungerer det?

Jeg mener, jeg går ut ifra at ps4 remote player til den vita stasjonære boksen, som vanlig, men hvordan blir det signalet sendt til en annen tv i et annet rom.

 

Hadde den hvite ps vita tv boksen stått koblet i TVen som der de "gutta" satt hadde jeg forstått mer.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

De folka som spilte et spill et annet rom (der ikke ps4en) står, hvordan fungerer det?

 

Jeg mener, jeg går ut ifra at ps4 remote player til den vita stasjonære boksen, som vanlig, men hvordan blir det signalet sendt til en annen tv i et annet rom.

 

Hadde den hvite ps vita tv boksen stått koblet i TVen som der de "gutta" satt hadde jeg forstått mer.

Vita TV kobles til TV-en på gutterommet via HDMI-kabel som en vanlig konsoll, mens PS4 er påslått i stua.

 

ku-xlarge.jpg

Minnekort, USB, HDMI, Ethernet, strøm.

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Se her! Ting går rette veien! Litt mer saft i form av 4K og målet om å bytte ut TV med en monitor er rykket stadig nærmere. Sony har masse spennende på trappene rett og slett.

Lenke til kommentar

Dette er jo genialt å ha på soverommet, strømme ps3/ps4.

Ja, faktisk så er det konge.

 

Tenk å ha disse stående på forskjellige plasser i huset, så kan man spille der man vil mens samboeren skal se ett eller annet dritt :D

Vita TV kobles til TV-en på gutterommet via HDMI-kabel som en vanlig konsoll, mens PS4 er påslått i stua.

 

ku-xlarge.jpg

Minnekort, USB, HDMI, Ethernet, strøm.

Skjønte det, ble bare weirda ut fordi på videon virka det som om ps vita tv greia var på stua

 

Håper dette kommer til norge og snart

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...