Gå til innhold

Alle viser frem 4K OLED


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå bør bransjen samle seg om konkrete mål. Man ser at 3d aldri slo an, men er billig å implementere, så kan man vel ta med muligheten og la andre lage universalbriller, hvis det er for stor kostnad. Jeg vil heller ha en billedjusteringsmulighet jeg kan slå av, enn å ikke ha muligheten. Videre skjønner jeg ikke hensikten av å flagge det eneste naturlige neste steg nå, 4K OLED og til nød lcd. Men å pøse ut 2K lcd nå i store størrelser virker meningsløst. Selv sitter jeg med en pc skjerm på 27" og full hd. I 3d er pikslene altfor synlige. Jeg ser dem også i 2d. Da snakker vi 27 tommer. Hva så med 80? Det bør være et mål å sette monitorer som førstemarked for oled, det krever langt mindre skjermer, og man kan prøve og feile mer i produksjonen. Man kan begynne med 2K, deretter gå til 4K, og så opp til større tv størrelser i tillegg til monitorer. Jeg synes bransjen fremstår planløs og kaotisk, der alle sier de kan, men ingen egentlig vil.

Lenke til kommentar

Nå bør bransjen samle seg om konkrete mål. Man ser at 3d aldri slo an, men er billig å implementere, så kan man vel ta med muligheten og la andre lage universalbriller, hvis det er for stor kostnad.

 

Det har lenge vært univarsal briller for aktiv 3D. Xpand har både IR og Bluetooth versjoner. Har selv 3 briller fra dem. Den oppladbare IR versjonen er utrolig mye mer behagelig enn hva Philips sine egne var.

 

Xpand er de som i mange år har laget akive briller for kino, Sal 2 hos Colosseum i Oslo. Og de lager vel også innmaten for alle produsentene som Sony, Philips, Panasonic osv så vidt meg bekjent. Tror Samsung startet å lage selv når de kom med billig brillene sine, som rett og slett ser forferdelig dårlige ut.

Lenke til kommentar

Nå bør bransjen samle seg om konkrete mål. Man ser at 3d aldri slo an, men er billig å implementere, så kan man vel ta med muligheten og la andre lage universalbriller, hvis det er for stor kostnad. Jeg vil heller ha en billedjusteringsmulighet jeg kan slå av, enn å ikke ha muligheten. Videre skjønner jeg ikke hensikten av å flagge det eneste naturlige neste steg nå, 4K OLED og til nød lcd. Men å pøse ut 2K lcd nå i store størrelser virker meningsløst. Selv sitter jeg med en pc skjerm på 27" og full hd. I 3d er pikslene altfor synlige. Jeg ser dem også i 2d. Da snakker vi 27 tommer. Hva så med 80? Det bør være et mål å sette monitorer som førstemarked for oled, det krever langt mindre skjermer, og man kan prøve og feile mer i produksjonen. Man kan begynne med 2K, deretter gå til 4K, og så opp til større tv størrelser i tillegg til monitorer. Jeg synes bransjen fremstår planløs og kaotisk, der alle sier de kan, men ingen egentlig vil.

 

Er det ikke nettop dette de har gjort? Finnes en del 4K monitorer der ute, samt diverse annet som ipad m.retina, pcer med høyere oppløsning, etc. Enkelte grisedyre tver og ja, samt støtte i recivere og BD-spillere.

 

Men, seriøst, 4K-materiale "finnes ikke", praktisk talt. Man kan vel kanskje vente seg at det dukker på noe (minimalt) om ca 4-6mnd, og at økningen er marginal det første året, før det eventuelt "eksploderer" om 2-3 år, kanskje.

 

Oled er vdig nice, men nå i startfasen er de ikke sååå veldig mye bedre enn de beste lcd/plasma-tvene.

 

Årsaken til "lite samarbeid", er fordi standarder, etc ikke helt fult ut er bestemt ennå...

Lenke til kommentar

De klarer tydelig is å lage billige OLED skjermer med svært høy pikseltetthet. (1080p på 5").

Problemet ser heller ut til å lage det stort og i høyt antall. Så jeg skjønner de godt at de like godt satser på 4k OLED (nå var jo dette bare showoff uansett og trenger ikke representere en typisk TV). Jeg ville kviet meg litt om jeg skulle hatt en 77" med 1080p Oled nå som 4k blir mer vanlig. Spesielt om pikseltetthet en ikke er problematisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syns det er rart at det ikke er noen som vil lage OLED med HD-oppløsning, som et slags mellomsteg til 4k blir mer utbredt med sendinger og filmer.

 

Poenget var bare at det alt finnes flere OLED i vanlig HD-oppløsning :-)

Så jo, det er flere som produserer paneler og TV i det formatet.

 

Når det gjelder 4k OLED så er det vel litt tidlig, siden man holder jo ennå på å forbedre feilraten på 1080p. Jeg ser for meg at man vil hoppe over på 4k, så snart man har mulighet for gode yelds.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...