Gå til innhold

Bli med på eventyr i Frederik Pohls Gateway-univers (DOS, Windows)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tilbakeblikket mitt fikk ikke akkurat noen kjemperespons

 

Men det betyr ikke at de ikke leses, selv om jeg (og sikkert mange andre) glemmer å si hurra noen ganger. :p Tilbakeblikkene dine på obskure spill er det beste med hele Gamer, så håper du ikke skremmes fra å skrive om enda flere, selv om du aldri vil få like stor respons som du ville fått om du skrev om GTA5. (Please don't)

 

Eric the Unready hadde jeg i alle fall hørt om, men disse to spillene har jeg aldri hørt om, selv om de kom ut på et tidspunkt hvor jeg var veldig aktiv på spillfronten. Nok et herlig tilbakeblikk, så takk for det.

 

Man kan forøvrig stemme på Gateway-spillene på GOG her:

http://www.gog.com/wishlist/games/frederik_pohls_gateway

 

http://www.gog.com/wishlist/games/gateway_ii_homeworld

 

Gateway 2 er tydeligvis favoritten hos GOGs brukere også.

Lenke til kommentar

Ja, jeg leste også og satt pris på tilbakeblikket ditt på Eric the Unready. Første gang jeg fikk tak i det spillet prøvde jeg det i noen minutter, men jeg var litt for opptatt av et helt rent og fint grafisk grensesnitt til å gjøre noe med det. Jeg tror også jeg forvekslet spillet med Eric the Viking. I alle fall, jeg ser jo at jeg har gått glipp av noe.

 

Det var kjekt å lese dette tilbakeblikket også, og som radiohodet sier må du bare fortsette med disse mer obskure tingene.

Lenke til kommentar

Jeg elsker slike artikler - selv om jeg sjeldent skriver kommentarer eller deler :)

 

Det er litt spesielt faktisk, for jeg satt og tenkte på disse to spillene for et par uker siden. Jeg klarte nemmelig å ende opp med å lese om dem og se noen videoer på youtube etter at jeg fordypet meg i system shocks historie og utvikling (husker ikke hvorfor jeg havnet inne på disse spillene). Og jeg glemte helt hva de het men at de virket utrolig spennende.

Lenke til kommentar

Ha! Jeg kan i alle fall si jeg har spilt Gateway! Ikke mye, ikke lenge, men jeg spilte det når det kom. Men på grunn av mine ca Nada engelsk kunnaskaper på den tiden, ble det med en rask test.

Har du noen gang prøvd Mission Critical, Joachim?
http://en.wikipedia.org/wiki/Mission_Critical_%28video_game%29
Glimrende, men lite kjent adventure spill fra 1995.

Lite respons sist, var nok fordi så få av oss hadde prøvd spillet. Vi liker som regel å kommentere om ting vi vet noe om å har forholdt til. Men det er ikke det samme som at vi ikke digger artikklene uansett :)

 

 

Mission critical intro

 

Endret av GrinderX9
Lenke til kommentar

Har ikke prøvd Mission Critical, men det ligger på listen over spill jeg har hatt lyst til å teste en stund.

 

Og ja, jeg er enig i at folk fortrinnsvis svarer på artikler om ting de har et forhold til. Det var forsåvidt også litt av poenget mitt, nemlig at Legends spill i stor grad er glemt, også av de som "var der" på åtti- og nittitallet. Det er heller ikke så rart, når vi tenker på at Gateway II for eksempel kom ut samme år som myst og året etter Monkey Island II.

 

Som jeg var inne på i Eric the Unready-tilbakeblikket tror jeg faktisk dagens spillere jevnt over er mer åpne for "gammeldags" spilldesign enn man var tidlig på nittitallet, og det var sikkert mange som himlet med øynene over at Legend ga ut spill med tekstgrensesnitt så sent som i 1993. De gikk imidlertid glipp av noen knakende gode spill. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke prøvd Mission Critical, men det ligger på listen over spill jeg har hatt lyst til å teste en stund.

 

Og ja, jeg er enig i at folk fortrinnsvis svarer på artikler om ting de har et forhold til. Det var forsåvidt også litt av poenget mitt, nemlig at Legends spill i stor grad er glemt, også av de som "var der" på åtti- og nittitallet. Det er heller ikke så rart, når vi tenker på at Gateway II for eksempel kom ut samme år som myst og året etter Monkey Island II.

 

Som jeg var inne på i Eric the Unready-tilbakeblikket tror jeg faktisk dagens spillere jevnt over er mer åpne for "gammeldags" spilldesign enn man var tidlig på nittitallet, og det var sikkert mange som himlet med øynene over at Legend ga ut spill med tekstgrensesnitt så sent som i 1993. De gikk imidlertid glipp av noen knakende gode spill. :)

 

 

Jeg må slenge meg med resten av gjengen her. Jeg er veldig dårlig på å legge igjen tilbakemeldinger, men Froholt artiklene om gamle spill har alltid vært høydepunktet på Gamer.no for meg. Og spesielt gamle spill som jeg aldri har hørt om før vekker min interesse.

 

Disse to ser ut som de er helt i min gate.

Det er mange gode Science Fiction spill der ute, og noen har også en interessant setting eller historie, men jeg syns veldig mange er veldig uoriginale og urealistiske. Inspirasjonen er som regel andre spill eller filmer, ikke Science Fiction litteratur, vitenskap eller historie. Intrykket mitt er at disse ihvertfall har endel mer spennende ting å komme med enn det vanlige oppkoket. Jeg likte grensesnittet her veldig godt også. Flotte bilder og masse tekst.

Endret av Golgatha Kredittvurdering
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...