Gå til innhold

Anmeldelse: Total War: Rome II (Windows)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

6/10?? Wannabe kontroversiell much..

 

Absolutt ikke. Akkurat nå er det folk med kraftigste skjermkort som får FPS drop, det er helt elendig optimalisert og har flere bugs jeg har vært bort i. Det verste er å vente opp til 2 minutter hver gang du venter på at 104 ikke spillbare fraksjoner skal ta runden sin.

 

Jeg har lagt Rome2 på hylla inntil det blir fikset til noe spillbart, så 6/10 stemmer ganske godt med min egen vurdering.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

6/10?? Wannabe kontroversiell much..

 

Absolutt ikke. Akkurat nå er det folk med kraftigste skjermkort som får FPS drop, det er helt elendig optimalisert og har flere bugs jeg har vært bort i. Det verste er å vente opp til 2 minutter hver gang du venter på at 104 ikke spillbare fraksjoner skal ta runden sin.

 

Jeg har lagt Rome2 på hylla inntil det blir fikset til noe spillbart, så 6/10 stemmer ganske godt med min egen vurdering.

Har ikke hatt noe tekniske problemer, enig i at ventingen er kjip :S

Lenke til kommentar

2av10 fra meg. UI'en er forferdelig virker konsollifisert.Ingen familie tre lengre, elendig ai, mindre valg i kampene hvor er loose formation ??? feks. Ikke får du opprettet armeer i byer lengre alt er til knyttet generalene(som du ikke får noen tilknytning til lengre pga ikke eksisterende familietreet og levetid). Nei rome 1 er bedre på de aller fleste punkter. Eneste som er bedre er antall factions og grei grafikk når de får fiksa fps. Skuffende saker. Siste CA kjøp fra meg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

6/10 er helt rett. Spillet er ødelagt. Stygg og uklar grafikk (artistisk sett langt DÅRLIGERE enn Shogun 2), dårlig ytelse, AI'en er ødelagt, UI'en er helt utrolig grell og dårlig, lastetidene mellom rundene tar EN EVIGHET... djises hva faen er det dere har gjort, CA? Hvorfor følte dere at dette fortjente å koste 55 euro???

 

Det er greit at de skal patche det. Det er bra. Spillet blir sikkert flott til slutt. Men da må de for helvete informere oss om at vi faktisk betaler 55 euro for et spill som fortsatt er i "Early access" stadiet. Jeg betaler ikke så mye for å få et ødelagt spill ved release.

 

 

6/10?? Wannabe kontroversiell much..

 

Reis på skogen.

 

 

Endret av Hr. Jenssen
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Er enig med karakteren: Spillet føles mer som beta en et ferdig produkt. Man skulle tro at CA har lært å ikke slippe spill med masse bugs etter en lang historie med Total War-spill.

 

De har aldri klart å slippe en fungerende AI ved release (Angryjoe nevner allerede dårlig AI på youtube).I stedet å gjør flerspillerdelene fra Shogun 2 bedre har tatt flere steg tilbake: Du kan ikke lenger designe din general med diverse rustningsdeler, lage en spesialisert arme etter din smak og kun en leaderboards for alle typer battles; land, sjø, siege wins er alt i et.

 

Prologue er bugga: capture points i siste by du skal erobre. AI bruker ikke båtsoldater sammen med land effektivt, og diplomatisystemet urimelig som vanlig.

 

Jeg har lært denne gangen: Ikke kjøpe Total War-spill ved release, men heller venter til steam-salg, og modders fikse spillet for CA bruker for lang tid å fikse både singleplayer og multiplayer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

6/10 enig!

 

Jeg syns map'en var pen å se på, den gir inntrykk av å være realistisk med noen uproporsjonalt store byer og trær... men visuelt pent og selve mikrokrigføringen er det som trekker frem.

 

For meg har spillet alltid bestått av 2-in-1. Liker du strategi-biten kunne du bare spille på på kartet og ta auto-resolve om du ikke likte å være general. De fleste totaltwar-spill har gitt masse innhold som gjør dette morsomt. TW:Empires er et godt eksempel på noe der alt er på plass for strategister.

 

MEN nå ser det ut til at de har ribbet vekk alt sammen. Map'en har bare byer. Iconene er ikke realistiske men abstrakte, byadministrasjonen er uoversiktig med kortene. Jeg er derfor kjempeskuffet ettersom det for meg er mest morsomt å være strategist og trykke auto-resolve. Nå blir det bare veldig enkelt på mappen og uoversiktlig i userinterfacen. Hvorfor måtte de kødde med det???

 

På den andre siden syns jeg det å være general ble litt mer morsomt, men det blir likevel mest auto-resolve. Dermed er spillbarheten betraktelig redusert i forhold til TW:Empires eller TW:Rome (1) hvor by administrasjon, unitsiconer og organisering, samt hva som skjer på selve mappet er mye bedre.

Lenke til kommentar

endelig en ærlig karakter.

 

 

Interessant at du sier det. Her er et morsomt bilde som viser hvor mye de som hadde anmelderkopi av spillet faktisk spilte. Bare 31.9 % spilte mer enn en time, og bare 2,9% fullførte et primærmål i et av kampanjens kapitler.

 

Noe folk burde tenke på neste gang de stoler på anmeldere. Spillet har for øyeblikket 84% på Metacritic. Mange anmeldere har såklart rett og slett dårlig smak, men spillanmelderbransjen er en utrolig useriøs bransje, som kun løper spillutgivernes ærend. Bra at Gamers anmelder tydeligvis var en av få som tok seg bryet med å spille mer enn en time. Veldig bra anmeldelse.

 

 

 

 

5H0fQed.jpg

 

 

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...