Gå til innhold

Nå er 4K-filmtjenesten klar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjekt dette her, men når jeg leser ting som at den kun støtter noen utvalgte Sony TV-er og litt sånt så blir jeg litt skeptisk. Prisene i seg selv er jo ikke så ille for en såpass ny og moderne tjeneste og hvis en to timer lang film tar opp omlag 40GB så har de jo ikke fullstendig rævkjørt bitraten heller så det burde jo faktisk ha bedre bildekvaliteten enn 1080P Blu-Ray så da har det forhåpentligvis noe for seg.

 

Men utvidelse av diskplass iform av ekstern lagring er vell litt ymse i denne sammenhengen? Her er jo bitraten såpass høy at du er vell avhengig av en grei disk koblet over USB3.0, eSATA, Thunderbolt eller FireWire 800 for at båndbredden ikke skal bli for lav iforhold til bitraten på innholdet. USB2.0 disker kan da umulig klare å strekke til her da det allerede er ymse med 1080P med høy bitrate fra før av.

Lenke til kommentar

Kjekt dette her, men når jeg leser ting som at den kun støtter noen utvalgte Sony TV-er og litt sånt så blir jeg litt skeptisk. Prisene i seg selv er jo ikke så ille for en såpass ny og moderne tjeneste og hvis en to timer lang film tar opp omlag 40GB så har de jo ikke fullstendig rævkjørt bitraten heller så det burde jo faktisk ha bedre bildekvaliteten enn 1080P Blu-Ray så da har det forhåpentligvis noe for seg.

 

Men utvidelse av diskplass iform av ekstern lagring er vell litt ymse i denne sammenhengen? Her er jo bitraten såpass høy at du er vell avhengig av en grei disk koblet over USB3.0, eSATA, Thunderbolt eller FireWire 800 for at båndbredden ikke skal bli for lav iforhold til bitraten på innholdet. USB2.0 disker kan da umulig klare å strekke til her da det allerede er ymse med 1080P med høy bitrate fra før av.

 

En blu-ray film har 5MB/s i sekundet, noe USB2 takler fint (20-35MB/s)..

Lenke til kommentar

Kjøp en dyr Sony 4K TV så får du kjøpt 4K film, hvis du bor i USA.

 

Hvorfor i det hele tatt skrive om dette før Sony annonserer at denne tjenesten kommer til Europa?

 

Eeeh, fordi det er interessant? Duh!

 

4K er sikker awsome, og løsningen høres egentlig rimelig nøktern ut. Største ankepunkt må være at de fleste har en rimelig treg nettlinje, og dermed må bruke år og dag på å streame/laste ned film før de får sett den, ergo "planlegge" filmkvelden. Beste alternativ for folk flest er nok å kjøpe filmene i plateformat/minnepenn/hardisk. Prisene syns jeg var noe stive, men husk at dette er kun i start fasen. Ikke før tvene kommer ned i "folkepriser" (15-20.000), og standarder er etablert bredt i markedet blandt flere leverandører, (og BD-4K har kommet), så vil folk starte å bry seg om at dette er noe for dem og, og ikke bare snobbene/freakene.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...