Gå til innhold

Dette er Lenovos nye batterikonge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har en Full HD Sony Vaio S 15-tommer som veier 2 kg (på ett batteri) og som jeg også kan bytte 1 av 2 batterier på uten å slå den av. Har hatt den i 2 år i november. Men ja, batteridrift på 8 timer er ikke det samme som 17. Impressive indeed.

Pluss - utenom hp sin elitebook serie er det ikke så mye som kan hamle opp mot thinkpad på verken byggekvalitiet eller tastaturkvalitet, samt at elitebook-serien ikke har kommet med noen spesielt slanke utgaver så langt jeg har fått med meg :)

Endret av Randominated
Lenke til kommentar

@se#: 2 stk batteri som standard, et 3 cells internt og et 3 cells eksternt. Hvert av de skal ha levetid på 6 timer. Plasseringen av batteriet bak er likt som det var på T60 14'', noe som gir mulighet for utvidet batteri - mulig det kommer. Men funksjonen med et batteri som kan skiftes "on the fly" er jo glimrende.

 

@k-ryeng: Fant det selv. Håper at den som for T420s faktisk tillater større minnemoduler når dette trolig kommer. T420s var egentlig spesifisert for 2 x 4 SODIMM, men tar greitt 2 x 8 SODIMM (som jeg har i min).

 

@CasterAnd: Personlig er jeg fan av designet til Thinkpad, synes det er lekkert.

 

Jeg sjekket litt nærmere og fant at vedlikeholdsmanualen faktisk er tilgjengelig. http://download.lenovo.com/ibmdl/pub/pc/pccbbs/mobiles_pdf/t440s_hmm_en_sp40a25360.pdf . Og som typisk Lenovo, her kan man skru opp maskina. Vekta for T420s er ellers feil i artikkelen, den begynner på 1,53 kg. T400 begynner rett under 2 kg. Den har ellers en 7 mm 2,5'' diskplass, to stk M.2 interne plasser, det ene brukes til Wifi/Lan og den andre kan ta et WAN (3g/4g) kort eller en M.2 SSD. M.2 er nok valgt fordi den tar mindre plass enn mSATA.

 

Og her er beviset på at man kan lage en lett, tynn, solid bærbar PC med full mulighet for å bytte ut deler og enkel reparasjon.

 

Skjermen er IPS, så nå forsvinner også argumentasjonen om dårlige skjermer.

Lenke til kommentar

@se#: 2 stk batteri som standard, et 3 cells internt og et 3 cells eksternt. Hvert av de skal ha levetid på 6 timer.

 

Videoen på denne siden viser at han bytter til noe som ser ut som et større 6-cellers batteri. Forøvrig (synes jeg) det er en bedre løsning med litt tykkere enn en ekstra klump som stikker ut bak slik det var på eldre Lenovoer. Skulle forøvrig sett at de hadde kommet ennå litt ned i vekt, disse 12-tommers maskinene til Lenovo har ligget på rundt 1.3 kg siden tidens morgen, men det hadde muligens gått ut over byggekvalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...