Gå til innhold

Norge får ikke spillstreaming til PlayStation 4 med det første (PS3, PS4, Vita)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Europa er Sony-fanboys, så de trenger ikke frykte backlash fra fansen her, så da er det ikke noe poeng å bruke penger på noe som de ikke tjener mye penger på uansett, og fanboys sluker den elendige unnskyldningen deres rått. For å kunne konkurrere mot Microsoft i USA er det nok mye viktigere med en slik tjeneste der.

Endret av radiohodet
Lenke til kommentar

Ifølge http://www.akamai.com/stateoftheinternet/ så ligger faktisk Europa ganske dårlig an sammenlignet med USA.

Jeg blir dog litt overrasket over å se at gjennomsnittshastigheten i Sverige faktisk ikke er stort bedre enn i Norge. Skulle tro at den brede utstrekningen av fiber i Sverige dro gjennomsnittet opp en god del.

 

Når det er sagt tror jeg ikke hovedproblemet er hastighetene, men heller det faktum at Sony må få opp sitt CDN. De må sette opp datasenter som kjører maskinvaren som skal drive spillene, samt de må forhandle frem avtaler med ISPer slik at de har nok båndbredde inn til hver av de.

 

Det er vel det han nevner i den videoen også kanskje.

 

Ren spekulasjon selvfølgelig, og personlig kunne jeg ikke brydd meg mindre. Jeg tror ikke dette er en tjeneste jeg kommer til å bruke i det hele tatt, hvis jeg kjøper en ny konsoll..

Lenke til kommentar
Sony har sikret seg avtaler med bredbåndsleverandører, blant annet Virgin Media i Storbritannia, som skal sørge for at PlayStation-eiere får prioritet på nettlinjen.

 

Hva er det dere egentlig mener her? Å inngå avtaler om "prioritet på nettlinjen" er brudd på nettnøytralitet.

Endret av formkake
  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Hva er det dere egentlig mener her? Å inngå avtaler om "prioritet på nettlinjen" er brudd på nettnøytralitet.

Virker som det er det sony har gjort, merkelig ingen bryr seg om det, hadde vel fått mer reaksjoner om det var microsoft som hadde gjort det siden norge er sonyland...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fortsatt venter på nye linjer eller fiber, kan nok glemme en slik tjeneste uansett om det kommer til norge. Er nok ikke den eneste som sliter med dette i vårt utrolige rike land..........

 

Bare å gjøre som det ble gjort her hvor jeg bor, gå sammen og legg fiberet sjøl.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...