Gå til innhold

Forbedret Baldur's Gate II i november (Android, iPad, Mac, Windows)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fjorårets Enhanced Edition var en meget velkommen utgivelse som løste de viktigste problemene med det første BG-spillet. Når det gjelder Shadows of Amn og Throne of Bhaal derimot kan jeg ikke komme på en eneste ting som bør forbedres...

 

Det ser i utgangspunktet strålende ut, grensesnittet er bra og det fungerer utmerket godt på nyere PC'er. Det trenger ikke noen oppdatert versjon. Men for all del, dersom dette gjør at flere får øynene opp for dette fantastiske spillet så er det veldig bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fjorårets Enhanced Edition var en meget velkommen utgivelse som løste de viktigste problemene med det første BG-spillet. Når det gjelder Shadows of Amn og Throne of Bhaal derimot kan jeg ikke komme på en eneste ting som bør forbedres...

 

Det ser i utgangspunktet strålende ut, grensesnittet er bra og det fungerer utmerket godt på nyere PC'er. Det trenger ikke noen oppdatert versjon. Men for all del, dersom dette gjør at flere får øynene opp for dette fantastiske spillet så er det veldig bra.

 

Helt enig, bg 2 er perfekt som det er.

Lenke til kommentar

For å ta det enkleste, hvordan fikk du widescreen?

 

Det husker jeg ikke om jeg fikk, men det tviler jeg sterkt på. Jeg tipper jeg spilte det med svarte søyler i skjermkantene. Men du har helt sikkert rett i at akkurat det er noe som vil plage en stor gruppe folk veldig. Jeg tror likevel ikke at den gruppen overlapper noe særlig med folk som setter pris på spill som BG2 den dag i dag. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er velkomment, har akkurat tenkt å gjøre en ny gjennomspilling av BG II, så da passer det å vente til den kommer enhanced.

 

Icewind Dale spillene skulle jeg også gjerne se slik.

 

Skjønte ikke helt det som står i artikkelen, men har de tenkt å bruke samme stil i BG III, som i Enhanced? I såfall, så har de jo veldig gode grunner til å utgi disse gamle i den nye kvaliteten, og jeg er overbevist om at BG III da vil bli en giga-selger, kan jeg tippe 5 mill. eksemplarer?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er velkomment, har akkurat tenkt å gjøre en ny gjennomspilling av BG II, så da passer det å vente til den kommer enhanced.

 

Icewind Dale spillene skulle jeg også gjerne se slik.

 

Skjønte ikke helt det som står i artikkelen, men har de tenkt å bruke samme stil i BG III, som i Enhanced? I såfall, så har de jo veldig gode grunner til å utgi disse gamle i den nye kvaliteten, og jeg er overbevist om at BG III da vil bli en giga-selger, kan jeg tippe 5 mill. eksemplarer?

 

Det kommer veldig an på om Wizards of the Coast tvinger de til å bruke de nåværende d&d reglene eller ikke. BG3 med 4edition reglene vil være helt tragisk.

Lenke til kommentar

Jeg likte godt at statsene var litt mer fornuftige i versjon 3.0 f.eks. i AD&D 2nd edition syntes jeg alltid at det var pussig at f.eks. et menneske fint kunne ha 18/00 i styrke. Et menneske kunne også fint klare seg med 5 i styrke om det ikke var voldsmann. Men at det var så åndssvake steg videre der giganter og guder kun kunne få 25 i styrke. Jeg så for meg at det var en mye større forskjell mellom en av de største gigantene og et mennesker med 18/00 i styrke, enn for et menneske med 18/00 vs 12 f.eks.

 

Fordumming ja, det kan hende at det var på andre steder. Men akkurat det med statsene synes jeg var på sin plass. Jeg har dog lest litt i 4th edition, og den var jo helt på hodet mange steder...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...