Gå til innhold

Microsoft kjøper Nokia


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

For å sitere min første samboer for tretti år siden: "When it all comes down, everything is owned by the Coca Cola Company".

 

For smartmobilene betyr dette nada. Nokia har alltid sagt at det kun er WP som gjelder for dem, og med dette kjøpet er det all grunn (enda mer grunn) til å tro på dette, Hvem som eier Nokia betyr i utgangspunktet ingen ting for kundene. De har vært gjennom en prosess der Nokia har blitt gjort synonymt med WP8, og dette er bare en forlengelse (forsterkelse) av denne prosessen. og WP8 er ikke SÅ ille. La oss bare håpe at Nokia fortsetter med Asha telefonene. Der finnes det mange lekkerbiskener til en rimelig penge.

Lenke til kommentar

Da var Elops oppdrag fullført, og han følger med på lasset tilbake til MS.

MS kommer antagelig til og flytte det meste hjem og Nokia kommer til og være totalt US-sentrert, Nokia navnet tviler jeg på at de kommer til og bruke så lenge, Det er MS sitt OS som er i sentrum og Nokia er bare en HW-produsent i deres øyne.

 

Så får vi se hva selskapet Nokia finner på, kanskje de entrer markedet igjen med telefoner om noen år når den gamle telefondivisjonene deres er blitt arkivert av MS.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Der forsvant vel håpet om en Nokiatelefon med Android. :(

Med Elop bak roret har det løpet vært kjørt for lenge siden, med mindre eierne enten ble leie av aksjer som som synker og kastet Elop av skuta eller at eierne ble smurt godt av rike onkel Ballmer. Nå skjønner vi hvorfor eierne holdt ut så lenge. Det har nok foregått forhandlinger en god stund.

 

Jeg vil heller snu på ønsket: Jeg ønsker meg en Android-telefon med Lumia 1020-lignende kameradel. Det håpet er langt i fra ute. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Hvorfor ønsker MS egentlig eiendeler i Nokia? Patenter.

Og merkenavnet. Det er lettere å selge en telefon som heter Nokia enn en som heter Microsoft. Eller Windows.

 

BTW: har Microsoft ditcha HTC?

Lenke til kommentar

For å sitere min første samboer for tretti år siden: "When it all comes down, everything is owned by the Coca Cola Company".

 

For smartmobilene betyr dette nada. Nokia har alltid sagt at det kun er WP som gjelder for dem, og med dette kjøpet er det all grunn (enda mer grunn) til å tro på dette, Hvem som eier Nokia betyr i utgangspunktet ingen ting for kundene. De har vært gjennom en prosess der Nokia har blitt gjort synonymt med WP8, og dette er bare en forlengelse (forsterkelse) av denne prosessen. og WP8 er ikke SÅ ille. La oss bare håpe at Nokia fortsetter med Asha telefonene. Der finnes det mange lekkerbiskener til en rimelig penge.

 

Asha mobilene er de Nokia har hatt mest suksess med de siste par årene, WP derimot kan langt fra vise til den samme utviklingen.....

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...