Gå til innhold

Tegnefilmaktig eventyr fra Myst-veteraner (Mac, Windows)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt Giana Sisters for xbox 360 den man switcher mellom god og ond søster? Happy barnetvlandskap vs skummelt halloweenlandskap?

 

Blir så trist av å lese sånt. Er det virkelig dette mølet folk forbinder med Giana Sisters nå? :(

 

Håper dette spillet blir bra, men er skeptisk. Bra grafikk gjør det ikke automatisk til et bra spill. Se bare på Ni No Kuni, for eksempel. Spillet ser svært bra ut, men dykker man ned bak fasaden finner vi et helt standard JRPG som ikke gjør noe nytt. Det samme gjelder Last Of Us. Det er hypet til tidenes spill av mange, men ser man bort fra grafikken sitter vi igjen med et gørrkjedelig spill der vi går litt frem, banker noen fiender (eller spaserer rett forbi, da de er stokk dumme) og fortsetter til evig tid. Skyte en fyr i ansiktet på kloss hold med jaktrifle? Pft, må nok mer til. Geez...

Lenke til kommentar

 

Litt Giana Sisters for xbox 360 den man switcher mellom god og ond søster? Happy barnetvlandskap vs skummelt halloweenlandskap?

 

Det samme gjelder Last Of Us. Det er hypet til tidenes spill av mange, men ser man bort fra grafikken sitter vi igjen med et gørrkjedelig spill der vi går litt frem, banker noen fiender (eller spaserer rett forbi, da de er stokk dumme) og fortsetter til evig tid. Skyte en fyr i ansiktet på kloss hold med jaktrifle? Pft, må nok mer til. Geez...

Da sitter vi igjen med to vidt forskjellige opplevelser : )

 

TLOU etter min mening hadde en sterk historie med sterke omgivelser der historien i seg selv nesten fortelles gjennom dem. Hvor forholdet mellom Joel og Ellie bygger seg gradvis opp gjennom hele historien.

 

TLOU er et spill for å nyte omgivelsene og historien, ikke pløye gjennom, ble for eksempel selv stående når Ellie så på giraffene, og spillet fikk meg til og tenke hvordan verden ville vært etter et slikt cenario.

 

ang monsterne, så reagerer de på lyd, så du kunne på enkelte maps liste deg forbi, men det spørs litt på vansklighetsgraden du spiller på. Slet en del på Hard (vanskligste man kan spille på før man har låst opp den siste)

 

Men så er jo smaken som baken ; )

Lenke til kommentar

Da sitter vi igjen med to vidt forskjellige opplevelser : )

 

TLOU etter min mening hadde en sterk historie med sterke omgivelser der historien i seg selv nesten fortelles gjennom dem. Hvor forholdet mellom Joel og Ellie bygger seg gradvis opp gjennom hele historien.

 

TLOU er et spill for å nyte omgivelsene og historien, ikke pløye gjennom, ble for eksempel selv stående når Ellie så på giraffene, og spillet fikk meg til og tenke hvordan verden ville vært etter et slikt cenario.

 

ang monsterne, så reagerer de på lyd, så du kunne på enkelte maps liste deg forbi, men det spørs litt på vansklighetsgraden du spiller på. Slet en del på Hard (vanskligste man kan spille på før man har låst opp den siste)

 

Men så er jo smaken som baken ; )

 

Som du selv sier er det viktigste i Last of us grafikken og historien. Ingen av delene gjør det til et bra spill. Men for den saks skyld syntes jeg historien var ganske ræva, og stappfull av klisjéer. Denne ble i tillegg ødelagt av at alle snakket om at det var Joel og Ellie. Hva ville da skje med hun dama som var sammen med oss? (spoiler, tydeligvis) Totalt forutsigbart i et solid antiklimaks. I stedet for å bli overrasket over det, satt jeg bare og ventet på at det skulle skje, så den egentlige historien kunne begynne. Litt som i SW: KotOR, med andre ord. "Alle" skryter av den "overraskende vrien" jeg så komme fra å lese bak på coveret...

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar

Som du selv sier er det viktigste i Last of us grafikken og historien. Ingen av delene gjør det til et bra spill. Men for den saks skyld syntes jeg historien var ganske ræva, og stappfull av klisjéer. Denne ble i tillegg ødelagt av at alle snakket om at det var Joel og Ellie. Hva ville da skje med hun dama som var sammen med oss? Jepp, hun døde. Totalt forutsigbart i et solid antiklimaks. I stedet for å bli overrasket over det, satt jeg bare og ventet på at det skulle skje, så den egentlige historien kunne begynne. Litt som i SW: KotOR, med andre ord. "Alle" skryter av den "overraskende vrien" jeg så komme fra å lese bak på coveret...

Jeezes... Ikke nødvendig å spoile Last of Us. :)

 

Litt mer seriøst: Jeg har spilt noen timer Last of Us (jeg har kommet til Pittsburgh - tror jeg det var). At dama kom til å ta kvelden var omtrent like forventet som at...

datteren til Joel dør i

...de første minuttene av spillet. Og det skjer etter ganske kort tid.

 

Coveret alene forteller at spillet kommer til å handle om Joel og Ellie. Det betyr i praksis at alle andre er biroller, så man venter egentlig bare på at de skal forsvinne ut av historien på et eller annet vis.

 

Jeg synes spillet er veldig bra. Storyen fungerer godt, mekanikken er god nok, og skuespillet og stemmer er veldig bra. Stemningen i spillet er bedre enn de fleste.

 

Det betyr likevel ikke at det er perfekt. AI er iblant litt fraværende. Ellie sin rolle er mildt sagt varierende. At spillet forteller deg så tydelig når det er trygt og ikke (gjennom musikk, Ellie og trangen til å drepe sistemann mer brutalt) trekker ned for min del.

 

På den annen side hylles Bioshock Infinite som tidenes spill. Last of Us er bedre på det meste synes jeg. Bioshock Infinite var greit, Last of Us er bra. Helt subjektivt selvsagt.

 

Grafikk er langt fra alt, men det har helt klart en positiv effekt på noen spill. Med det sagt, jeg skulle gjerne heller spilt TLOU på en god pc, for PS3 kan bare gi så god grafikk.

Lenke til kommentar

Sorry, regnet med at alle som er interessert i Last of us har spilt det for lengst. Uansett var det vel neppe en stor spoiler at hun forsvinner ut av spillet. Det samme gjelder hun jenta i starten. Spillet handler om Ellie, så hvem er hun andre, og hvorfor spiller vi henne? At hun forsvinner ut av historien er ikke så rart. Men når det er sagt ble jeg imponert over måten det skjedde på. Så faktisk ikke den biten komme, og stemmene der var fantastiske. :)

 

Det endrer dessverre ikke at jeg synes hele spillet er svært overvurdert. Historien er en klisje. De fleste karakterene er bare pappfigurer jeg ikke hadde interesse av å bli kjent med (det kan for så vidt sies om Joel og Ellie også), og musikken brydde jeg meg ikke noe om. Selve stemningen var til tider bra, men ikke bedre enn i mange andre spill.

 

Angående Bioshock Infinite gadd jeg ikke fullføre det heller engang. Starten var som vanlig bra, men etter det ble det bare en rett frem korridorskyter uten mål og mening. Gørrkjedelig, med andre ord.

Lenke til kommentar

Sorry, regnet med at alle som er interessert i Last of us har spilt det for lengst. Uansett var det vel neppe en stor spoiler at hun forsvinner ut av spillet. Det samme gjelder hun jenta i starten.

Det var ironisk fra min side. :)

Ingen spoiler i at noen av dem forsvinner ut av spillet. Måten det skjer på syntes jeg fortsatt var interessant. Nå er ikke jeg ferdig med TLOU enda, men foreløpig liker jeg det godt. Kan hende jeg endrer mening etterhvert, men de jeg kjenner som har spilt det gir meg troen på at kosen fortsetter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...