Gå til innhold

Chromecast gjør det enkelt å få bilde fra mobil til TV


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
"Chromecast gjør det enkelt å få bilde fra mobil til TV"


Det er vel nettopp dette som ikke er enkelt med Chromecast? Bilder eller film som er lagret lokalt på mobilen kan man så vidt jeg skjønner ikke få opp på TV-skjermen sånn uten videre. Artikkelen beskriver bare hvordan man kan fjernstyre Chromcast fra mobilen slik at Chromecast henter ned innhold fra nettet, men ikke fra mobilen.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

"Chromecast gjør det enkelt å få bilde fra mobil til TV"

 

Det er vel nettopp dette som ikke er enkelt med Chromecast? Bilder eller film som er lagret lokalt på mobilen kan man så vidt jeg skjønner ikke få opp på TV-skjermen sånn uten videre. Artikkelen beskriver bare hvordan man kan fjernstyre Chromcast fra mobilen slik at Chromecast henter ned innhold fra nettet, men ikke fra mobilen.

 

Google har nylig gått ut og sagt at slik funksjonalitet vil komme, men den er som du sier ikke tilgjengelig nå.

 

Skal også nevne at google music appen fungerer med chromecast, og at det nå finnes en app som lar google music appen koble seg til upnp enheter som om de var chromecast.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg tror jeg forholder meg til Apple TVen min en god stund til. Airplay fungerer helt optimalt i min mening, både fra mac og telefon. Enten du vil streame hele skjermen fra maccen, eller ALT innhold fra mobilen.

 

yepp, men så er det kun med apple produkter også da.

Samt du bruker strøm hele tiden og du må være inne i appet som du vil streame i fra.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dere kunne også nevnt at den skrur på tven om du har HDMI 1.4 standarden.

Jeg har koblet den til forsterkeren.
Om jeg hiver på noe innhold mens jeg ser på ett tv program så skifter den over.
Jeg kan ha tven av stilt inn på tv dekoderen.
Chromecast skrur på forserkeren,tv og bytter over på riktig HDMI kanal.
Det er så enkelt at nå ser dama må netflix alene :p

Ingen fjernkontroll., er kun å velge film og serie på mobilen.
Vips så er det på :)

Måtte bare lage en kjapp video som viser det :)

Endret av mrMKE
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dere kunne også nevnt at den skrur på tven om du har HDMI 1.4 standarden.

 

Jeg har koblet den til forsterkeren.

Om jeg hiver på noe innhold mens jeg ser på ett tv program så skifter den over.

Jeg kan ha tven av stilt inn på tv dekoderen.

Chromecast skrur på forserkeren,tv og bytter over på riktig HDMI kanal.

Det er så enkelt at nå ser dama må netflix alene :p

Ingen fjernkontroll., er kun å velge film og serie på mobilen.

Vips så er det på :)

Måtte bare lage en kjapp video som viser det :)

http://www.youtube.com/watch?v=YMI_deRJfgQ

 

Kult! Hvilken modell Onkyo har du der? Sitter med en TX-NR709, som jeg lurer på om støtter dette. Så jo hakket enklere ut enn å starte opp PS3'ern for å se på Netflix...

Lenke til kommentar

 

519,- for chromecast i Norge. 35$- ca 213 nok (valutakalkulator) i USA. Pinlig dyrt i Norge.

 

Sånn det er med alt annet også.. ble du overasket ?

Få ting er så mye dyrere. En tommelfingerregel sier at prisen i Norge som regel er tigangen av dollarkursen i USA. Det skulle tilsi at Chromecast ville koste 350 kr i Norge, ikke over 500.
Lenke til kommentar

Dette ser greit nok ut, men hvorfor ikke like greit kjøpe en MiniX x5 eller x7 mediahub. Den er ikke avhengig av en mobil, men man kan overføre ting fra Apple produkter med AirPlay, og fra Android produkter med miracast. Man kan styre den med en Android mobil eller en airmouse eller trådløs mus / tastatur. Og der får man så utrolig mye mer. Man har da en mediaspiller med masse ut/innganger. Kan kjøre lyd rett i en surround forster om man vil, og har tilgang til bortimot 1 mill apper i playstore. Og mye mye mer! Chromecast er sikker grei til sitt bruk, men jeg går heller for MiniX!

Lenke til kommentar

Dette ser greit nok ut, men hvorfor ikke like greit kjøpe en MiniX x5 eller x7 mediahub. Den er ikke avhengig av en mobil, men man kan overføre ting fra Apple produkter med AirPlay, og fra Android produkter med miracast. Man kan styre den med en Android mobil eller en airmouse eller trådløs mus / tastatur. Og der får man så utrolig mye mer. Man har da en mediaspiller med masse ut/innganger. Kan kjøre lyd rett i en surround forster om man vil, og har tilgang til bortimot 1 mill apper i playstore. Og mye mye mer! Chromecast er sikker grei til sitt bruk, men jeg går heller for MiniX!

 

Det krever mer strøm. Det er enkelheten så gjør det bra.

Om du har venner på besøk kan alle styre den, legge innhold i kø.

Du kan selvfølgelig ha kode på slik at du slipper det, men mulighetene er der. Samlast mellom IOS og Android.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kult! Hvilken modell Onkyo har du der? Sitter med en TX-NR709, som jeg lurer på om støtter dette. Så jo hakket enklere ut enn å starte opp PS3'ern for å se på Netflix...

 

Det er en TX NR616. Tv og forsterkeren må ha HDMI 1,4 for at det skal fungere.

Når jeg skrur av tven går Forsterkeren av og omvendt. De er koblet sammen med funksjon som heter Regza Link.

Lenke til kommentar

Ingen tvil om at denne er litt uvanlig dyr i forhold til amerikanske priser, og jeg ville regnet med at prisene går ned når etterspørselen blir mettet. Chromecast har fått en kanonmottakelse, og den er nesten ikke mulig å få tak i til $35 i USA. På ebay ligger prisene et godt stykke over prisen fra google.

 

Når google lanserer nye produkter har de ingen garanti for at de kommer til å selge slik som apple ser ut til å ha, så når et produkt blir populært må de øke produksjonsraten.

Endret av EirikLF
Lenke til kommentar

 

Jeg tror jeg forholder meg til Apple TVen min en god stund til. Airplay fungerer helt optimalt i min mening, både fra mac og telefon. Enten du vil streame hele skjermen fra maccen, eller ALT innhold fra mobilen.

 

yepp, men så er det kun med apple produkter også da.

Samt du bruker strøm hele tiden og du må være inne i appet som du vil streame i fra.

Dette stemmer ikke helt, jeg har en Samsung Galaxy S2, og kan streame bilder, filmer, youtube o.l. derifra via en app som heter Apple TV Media Player. Den er dog litt kronglete å bruke.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hvordan klarte dere å installere chromecast på mobilen? jeg får ikke lastet ned pga er ikke tilgjengelig i Norge.

Du trenger egentlig ikke appen på telefon, det fungerer like fint uten. Brukes bare når Chromecast settes opp første gang, og det kan like gjerne gjøres fra en pc.

Men hvis du alikevel er på jakt etter den, så er det bare Google "Chromecast_1_1_2.apk", så regner jeg med at du finner den på nettet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...