Gå til innhold

Nå løsner det: Den siste 4K-kjempen kutter prisene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

selvfølgelig blir 4k Samsung billigere denne uken. det er en direkte konsekvens av at jeg kjøpte F8005 i forrige uke

:-(

 

Kan du kjøpe en Ariel Atom? Jeg vil så gjerne ha en sånn bil men jeg har ikke råd ti det med den prisen som er i dag. :D

 

50k for en 4K-TV?

 

Hva koster en 4K-projektor?

Lenke til kommentar

4K betyr vel ikke flere pixler per tomme. Hittil betyr det stortsett bare større skjermer med flere pixler. Pixeltettheten på disse TVene er ikke imponerende.

 

Jeg ser hva du vil frem til. Det er fortsatt feil. Ta en 50" tv med 1920*1080p oppløsning. Det har en PPI/pixeltetthet på 44.06. Ta samme tv med 4k oppløsnin(3840x2160p). Dette får en PPI/pixeltetthet på 88.12. Du ser jo her at pixeltettheten er dobbelt så stor mellom 1080p og 4k uansett skjermstørrelse. Pixeltettheten er fortsatt ikke veldig imponerende i forhold til en S4(440PPI), men det er fortsatt en fordobbling i pixeltetthet i forhold til dagens tv'er.

Lenke til kommentar

selvfølgelig blir 4k Samsung billigere denne uken. det er en direkte konsekvens av at jeg kjøpte F8005 i forrige uke

:-(

 

Kjenner til den følelsen :-) Kjøpte selv F8005 da 65" var på tilbud hos både Elkjøp, Lefdal og Komplett. Men disse 4k TVene som har kommet den siste tiden er ikke så veldig interessante. De har dårlig specs og koster 2 til 3 ganger mer enn det jeg er villig til å betale uansett.

 

Hvor mange år vil det ta før vi får en 4k TV til under 20 000,- fra et kjent merke? Og hvordan vil egentlig bildekvaliteten være på den kontra dagens TVer til 20 000,-?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

I tiden fremover kommer det flere TV-modeller med støtte for Ultra HD, også kalt 4K-oppløsning.

 

Nei. Det dere skriver er teknisk sett feil. Det er snakk om 4K, ikke Ultra HD som også omfavner 8K. Hvordan skal folk skille 4K fra 8K når det brukes ord som Ultra HD den gang 8K eventuellt kommer til markedet? Jeg bare spør.

 

Kan man ikke bare gjøre som Sony for en gangs skyld gjør ting riktig, bare kalle det for 4K, og ferdig med det.

 

 

 

 

Ultra HD television or UHDTV) includes 4K UHD (2160p) and 8K UHD (4320p), which are two digital video formats
Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skal opp i >60" på min neste TV.

40"-eren jeg har i dag begynner å ligne på en reise-TV.

(Sitter bortimot 5m unna.)

Men jeg har ikke 50.000,- å svi av på ny husgud.

 

Hva gjør man?

Betaler 15.000,- for en av dagens 60" LED, venter en stund til før disse Ultra HD har kommet ned i en slik pris, eller venter på at OLED skal falle i pris?

 

Jeg har sitti på gjerdet med min 2008-modell i et par år nå, den blir mindre og mindre og tykkere og tykkere.

Tanken på en syltynn, bildesterk 60" er veldig forlokkende, men jeg hater tanken på å cashe ut et femsifret beløp på noe som er utdatert om ett år.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Disse skjermene gir deg fire ganger så mange piksler per tomme enn TV-en du har i dag.

Da gjør dere drøye antagelser om hvilke tver folk har i dag og hvor stor tv de kommer til å kjøpe. Jeg vil tro de fleste som kjøper tv kjøper en som er større enn sin forrige og da stemmer ikke påstanden deres. Mange sitter også klar til å bytte ut sin gamle hd ready tver (1366*768 eller 1280*720).

 

Enig med G. Kall heller en spade for en spade. 4K er en rekke nærliggende oppløsninger og UHD er et vidt spekter av oppløsninger. La oss heller kalle det 3840*2160 når det er det vi prater om og 4096*2048 når det er det vi prater om osv. Disse flytende begrepene blir bare suppe.

 

1Dr.E: Kjøp 60" plasma for 8000 kr nå og regn med bruktpris på 3 000 om 3 år. 4K OLED 60+" kommer ikke ned i 15 000 kr før om tidligst 3 år. 5000 kr/3 år er en rimelig årskostnad. Bare tv-lisensen er jo på over 8000 kr i samme periode. Har du kabel-tv eller parabol til 400 kr/mnd må du regne med over 14 000 der og har du ekstrapakker kommer det på toppen igjen. Kjøp heller prosjektor og bruk nett-tv (betalt + gratis). Mye større tv og mye billigere drift. :) Forhåpentligvis forsvinner tv-lisensen med ny regjering.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Vell, det holder ikke med mange pixler, jeg vil ha god bildeflyt også. Samsung som så langt har vært konge på haugen (LCD) har blitt den alle skal ha fordi naboen skal ha. Til og med de siste toppmodellene (kanskje med unntak av den som kom/kommer i disse tider?) har billedkvalitetsmessige problemer som ghosting, og mange av modellene sliter "stutter" ved sideveis panorering etc. fordi de ikke leverer ekte 100Hz men såkalt 2x50Hz. OSV. Hvis de fortsetter med dette på 4K modellene så blir det ikke noen Samsung på meg nei. Kanskje de bør fjerne litt av fokuset på smart TV og rette det tilbake til kvaliteten.

 

Slik det ser ut i dag blir det Philips på meg, og så en slik diger 4K når de har modnet litt.

Lenke til kommentar

@Simen1:

Høyre har lagt endring av NrK-lisensen på is. Da må man vel få veldig veldig mange FrP seter på stortinger før det i det hele tatt skjer noe.

 

Høyre er feige og har endret holdning rett før valgkampen tok til å starte. Høyre ønsket tidligere å ta den over skatteseddelen om jeg husker riktig, men i denne valgomgangen er de likegyldige etter et lite utspill som utspant seg i media for noen uker/mnd. tilbake i tid. Bare for å sette skapet på riktig sted.

 

Jeg har sansen for noe av Høyrepolitikken, og et samarbeid mellom de og andre partier kan jo bli kanon. Vi får nesten vente å se både hvordan valget og samarbeidet utarter seg.

 

FrP-valgprogram. Men det om NrK-lisensen var svært uheldig plassert i teksten synes jeg. Vanskelig å lokalisere i PDF-filen, og kanskje også under litt rar kategori. Men den som søker, eller leter den finner.

 

Handlingsprogram 2013-2017 - FrP.pdf

 

 

Det ligger under Aleneboere som igjen ligger under Familiepolitikk. Forstå det den som kan, altså plasseringen av teksten. :green:

Hadde jeg laget et program av den typen, så ville jeg hatt et helt eget avsnitt som tegner opp alle Lovendringene som partiet ønsker å få til. Så kan heller f.eks. NrK-avgiften nevnes i kortform her og der hvor de synes det har overlappende informasjonsverdi.

 

 

 

Aleneboere

Svært mange mennesker i Norge bor av ulike grunner alene. Det betyr at de kun har én inntekt som skal
dekke kostnader til bolig og øvrige behov.
FrP mener at avgifter og gebyrer knyttet til bolig i størst mulig grad skal differensieres, ved at det betales
for målt forbruk, og ikke etter stipulert forbruk basert på boligens areal.
På grunn av et generelt høyt kostnadsnivå, opplever mange aleneboere at de befinner seg i en økonomisk
krevende situasjon. Fremskrittspartiet ønsker i størst mulig grad politiske løsninger som er generelle, men
som samtidig ivaretar interessene til ulike grupper mennesker. Vi vil for eksempel:
- Redusere el-avgiften
- Redusere inntektsskatten
- Redusere bilavgiftene
- Redusere krav til egenfinansiering av bolig
- Øke boligbygging, dette vil igjen føre til lavere boligpriser
- Fjerne krav i plan- og bygningsloven, noe som vil føre til lavere boligpriser
- Fjerne eiendomsskatten
- Avvikle NRK-lisensen
For aleneboere vil disse tiltakene i sum bidra til bedre kjøpekraft og større økonomisk handlefrihet.
Endret av G
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...