Gå til innhold

Amerikanske myndigheter advarer mot Android


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Det har vel lenge vært kjent at en smarttelefon ikke er så smart når det gjelder sikkerhet. Som en tommelfingerregel kan man anta at en smarttelefon har sikkerhet som en Pc i begynnelsen av 90 årene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Hva er Unbuntu touch? Jeg har hele tiden antatt at resten av mitt liv er for kort til å lære et nytt operativsystem. Det får holde med at jeg bruker fire nettlesere eller er dette så viktig og lett at ...

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg ser ikke av de videoene hvordan man skal kunne unngå overvåking. Skal man unngå overvåking, må man kunne kontrollere trafikken som går mellom ulike ISPs.

 

Man kan ha en mellommann som snapper opp informasjon. Vil man sende informasjon som ikke skal fanges, er det best å ikke bruke nettet eller mobiltelefonen.

 

Jeg tenker sikkerhet på en annen måte. Netopp sikkerheten som ligger i operativsystemet og nettleser er viktig. Sikkerhets soner i IE er ikke sikre. Rettigheter i FF er ikke sikre. Så vidt jeg vet er Opera sin nettlese sikrere. Jeg vet ikke hvor sikker Chrome, og de nettleserne som er på ulike mobile enheter er.

 

Får du din Id stjålet er det første jeg ville spurt. Hvilken nettleser brukte du.

 

Sikkerhet mot virus etc. er et annet tema.

 

Sikker kryptering samt nettvett er nøkkelen til noe av dette.

Lenke til kommentar

Det har vel lenge vært kjent at en smarttelefon ikke er så smart når det gjelder sikkerhet. Som en tommelfingerregel kan man anta at en smarttelefon har sikkerhet som en Pc i begynnelsen av 90 årene.

 

Som en tommelfingerregel kan man anta at folk vil slite med å finne den beste sikkerhets-app'en til android. Det er en jungel av sikkerhetsapp'er å velge mellom, og det er lite skriverier om sikkerhetsapp'er og tester av disse til telefoner.

 

Tester av antivirus for PC ser også ut til å ha avtatt, ihvertfall her på HW.no

Det er jo forsåvidt lite spennende stoff å lese om, men likevel nyttige greier å ha stell på.

 

Er det Microsoft Security Essentials som har fått fokuset vekk montro? Alle får tilgang til lettvint innstallasjon, og et program som forstyrrer brukeren i aller minste grad, sammenliknet med PR-kåte Antivirus-selskapers programvare, som kan tyte "ørene - øh, nei synet" fullt av pop-ups.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Er det Microsoft Security Essentials som har fått fokuset vekk montro? Alle får tilgang til lettvint innstallasjon, og et program som forstyrrer brukeren i aller minste grad, sammenliknet med PR-kåte Antivirus-selskapers programvare, som kan tyte "ørene - øh, nei synet" fullt av pop-ups.

 

Sikkerheten i Windows 8 er jeg personlig fornøyd med. Jeg har aldri brukt anti virus program (det må du ikke si til noen). Så kan hende er Windows 8 Phone telefoner blant de sikreste hva OS angår.

Lenke til kommentar

Advarer mot Android samtidig som de bruker Android selv.

 

 

Sikkerheten i Windows 8 er jeg personlig fornøyd med. Jeg har aldri brukt anti virus program (det må du ikke si til noen). Så kan hende er Windows 8 Phone telefoner blant de sikreste hva OS angår.

Windows Defender er vel en del av Windows 8, så da bruker du vel egentlig antivirus?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Advarer mot Android samtidig som de bruker Android selv.

 

Windows Defender er vel en del av Windows 8, så da bruker du vel egentlig antivirus?

 

Ja men jeg merker det ikke slik jeg gjorde den gang jeg prøvde noen antivirus programmer jeg personlig ser som de største virus. De programmene tok ressurser.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...