Gå til innhold

Vi slanker oss med mobilen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kutt ut sukker, brød og poteter... Da går man garantert ned i vekt. Jeg kunne aldri tenkt meg å søle bort et øre til disse vektklubbene. Irriterer meg grønn over at f.eks VG ikke skriver om fornuftig kosthold lengre, men linker til en jævla klubb som koster masse penger. Fuck em.

 

Myfitnesspal er gratis. De som er late nok til å ikke klare å slanke seg gratis bør være feite resten av livet.

Lenke til kommentar

Du må være klar over at det er masse mennesker som sliter med psykiske problemer og vekt.

Da blir det litt enkelt å si at man "bør" det ene eller andre. Det er uansett ikke enkelt for mange å legge om kostvaner. Motivasjon alene holder som regel bare en stund. Det som hjelper er varig omlegging av kosthold, mens slankekurer uten etterfølgende endring av kosthold, sannsynligvis er verre enn å ikke slanke seg.

 

Legger man om på kosthold, så behøver en egentlig ikke bruke disse appene i det hele tatt.

Men det kan sikkert være en god greie for å komme igang med endret livsstil.

Lenke til kommentar

 

 

Kutt ut sukker, brød og poteter... Da går man garantert ned i vekt. Jeg kunne aldri tenkt meg å søle bort et øre til disse vektklubbene. Irriterer meg grønn over at f.eks VG ikke skriver om fornuftig kosthold lengre, men linker til en jævla klubb som koster masse penger. Fuck em.

Myfitnesspal er gratis. De som er late nok til å ikke klare å slanke seg gratis bør være feite resten av livet.

gratis og genialt! :)

Lenke til kommentar

Kutt ut sukker, brød og poteter... Da går man garantert ned i vekt. Jeg kunne aldri tenkt meg å søle bort et øre til disse vektklubbene. Irriterer meg grønn over at f.eks VG ikke skriver om fornuftig kosthold lengre, men linker til en jævla klubb som koster masse penger. Fuck em.

 

Potet? Potet har jo veldig mye "Metthet per kalori"?

 

AtW

Lenke til kommentar

Den har det, men også høy glykemisk indeks. Dette hever blodsukkeret og gjør at kroppen lagrer mer fett. Men det er selvsagt litt avhengig av om en tenderer mot diabetes eller ikke.

Folk er forskjellige og mange kan selvsagt spise brød andre karbohydrater uten problemer.

 

Når det gjelder lavkarbo, så har jeg mest tro på den sunne varianten med salat, kylling, fisk etc og ikke så mye fett. Selv om det kan gå bra med fet mat, så funker det utrolig dårlig når man legger til sukker eller karbohydrater. Tipper det er grunnen til at mange på lavkarbo går på en smell etter noen år. Det er nok en veldig god grunn til at de "plutselig" legger på seg.

Endret av Jan Skrotnes
Lenke til kommentar

Den har det, men også høy glykemisk indeks. Dette hever blodsukkeret og gjør at kroppen lagrer mer fett. Men det er selvsagt litt avhengig av om en tenderer mot diabetes eller ikke.

Folk er forskjellige og mange kan selvsagt spise brød andre karbohydrater uten problemer.

 

Når det gjelder lavkarbo, så har jeg mest tro på den sunne varianten med salat, kylling, fisk etc og ikke så mye fett. Selv om det kan gå bra med fet mat, så funker det utrolig dårlig når man legger til sukker eller karbohydrater. Tipper det er grunnen til at mange på lavkarbo går på en smell etter noen år. Det er nok en veldig god grunn til at de "plutselig" legger på seg.

 

Lagrer mer fett? Kroppen bruker den stort sett den energien den trenger for å opprettholde funksjonene. Man lager ikke fett om man har kaloriunderskudd, og det har man om man går ned i vekt. I forhold til de vanligste alternativene, ris og pasta, så vil jeg si du lir vesentlig mettere av potet. Det er også i liten grad korrelert med diabetis (høyt potetinntak altså), om noe kanskje motsatt.

 

AtW

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...